Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Btwin / Decathlon

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 28 jun 2006 00:13

Quoten: Origineel geplaatst door lw068236 op 27 Juni 2006

Hallo,Heb ondertussen zo'n 80.000km gereden op zo een decathlon 9.2. Ik heb nog de versie met de ultegra groep. Ik ben heel tevreden van deze fiets. Gooi bij aankoop de fiets wel eens uit elkaar en steek meer vet in de trapas en kopserie. Ze zijn nogal zuinig met vet bij Decathlon. Ik heb trouwens ook de originele ultegra naven opengegooid en opnieuw vet ingestoken. Ook deze waren nogal zuinig van vet voorzien.De naven hebben nu dus ook al 80.000km. Om het jaar steek ik nieuwe kogeltjes en om de twee jaar nieuwe conussen. Verder vervang ik tijdens de winter om de maand het kogellagervet in de naven. Tijdens de betere maanden wacht ik iets langer. Mijn fietsmaker maakt er geen probleem van dat de fiets niet van bij hem komt. Groeten, LucTriathleten doen het 3x beter

Dan heb je een goede fietsenmaker, ze mogen een beetje sputteren. Maar je betaalt er uiteindelijk toch voor een beurt/werkzaamheden?
Ten tweede is een fiets vaak standaard schraal gesmeerd, zeg maar niet. Veel fietsenzaken maken ze hier zich ook makkelijk vanaf, omdat je toch nog terugkomt voor een smeer/afstelbeurt.
Ik ben zelf van mening dat als je de fiets hebt gemonteerd daar al goed van vet voorziet. Daarna de naven bijsmeerd je voorlopig niet bij de lbs/fm behoeft te komen.

MiketheBike
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

lw068236
Forum-lid

lw068236 29 jun 2006 09:56

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 27 Juni 2006

Ik woon in Amsterdam en kom regelmatig bij Decathlon. Ik ken ook wel wat mensen van mijn fietscluppie die ermee rijden. De instapmodellen (ze hebben geloof ik 3 of 4 instapmodellen) zijn echt om te huilen. Slappe frames, brakke groepen (Xenon, Sora of zelfs 2200) gecombineerd met plastic (!) en andere huismerk onderdelen. Deze fietsen wegen ook de wereld (10 à 12,5 KG). Niet doen dus!
De betere (en duurderde) modellen zien er een stuk beter. Gewoon volledige afmontage en lichtere frames. Maar dan zijn de prijzen ineens een stuk hoger (ook in verhouding) dan de budgetmodellen. En dan heb je bijvoorbeeld bij Rose (of bijvoorbeeld een Trek 1200) veel meer value-for-money. Maar slecht zijn deze fietsen niet.
Imago is een ander punt. Of je raar word aangekeken als je op Decathlon fietst? Tjsa, in hoeverre is dit belangrijk? Ze staan hier in A'dam nou niet bekend als fietsen waar een ieders bek van open valt....
@ lw068236 80.000 KM???? Ben je professional ofzo?
Neen, geen professional maar ik fiets bij redelijk weer dagelijks naar het werk en dat is zo'n 80km/dag. Leuk meegenomen als training als is het in de winter soms wel eens op de tanden bijten. Ik de weekends staan er dan soms nog eens langere ritten op het schema. Haal hiermee behoorlijke resultaten op triathlons.

Groeten, Luc
triathleten doen het 3x beter

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 07 jan 2008 20:08

hallo, ik twijfel om miss een btwin te kopen vermits die look wat veel weegt.

het is dat lelijke full carbon van boven

is dat een goed frame ?

het weegt in ieder geval niet veel 1.1 kg voor 57

en is het sterk ?

grtz
2 de jr junior

filihaan
Forum-lid

filihaan 05 okt 2009 21:46

Ik fiets nu zelf al een drietal jaar op een btwin (SPORT 2) en ik heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Toch heb ik wel enkele veranderingen aangebracht aan m'n fiets. Ik heb immers de ketting, het stuurlint en de pedalen vervangen. Reden van aanschaf was eigenlijk de voordelige prijs. Omdat ik maar een studentenbudget heb en me dus absoluut geen dure carbon racefiets kan permitteren viel mijn keuze op deze fiets. Ik fiets graag en deze fiets heeft toch al wel aardig wat kilometers gerold. Er is heel wat kritiek op de fietsen van decathlon, maar voor mij is die onterecht. Niet iedereen kan zich immers de beste (duurste) kwaliteit veroorloven. Al bij al ben ik blij dat ik deze fiets heb aangekocht.

[img=http://img340.imageshack.us/img340/7636/bild0006.jpg]
[img=http://img522.imageshack.us/img522/682/bild0007s.jpg]
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

yesican
Forum-lid

yesican 06 okt 2009 00:42

hoi, heb zelf ook een decathlon fiets gehad(recent een nieuwe carbon fiets gekocht) Sport 4 alu 7005, shimano 105 triple. Ben er heel tevreden over geweest, zomer en winter mee gefiets zonder problemen, alleen de slijtdelen vervangen. Volgens mij wordt nu alleen de naam Btwin gebruikt voor hun fietsen. Toen ik mijn fiets kocht (5 jaar geleden) was er nog een verdeling in Btwin en Decathlon. Btwin was voor de competitie (hooger prijssigment) en Decathlon voor sport. nu is dat verschil weg. Decathlon is een groot bedrijf(van origine Frans) die veel onder eigen naam op de markt brengen, tot een bepaald prijsnievau hebben ze goed materiaal.
lekker effe fietsen

Plaats reactie