Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over mijn remmen,
Ik heb Shimano Tiagra remmen en heb het probleem dat als ik rem en daarna mijn rem weer los, dat de remhoef weer niet helemaal op zijn oorspronkelijke plaats terugklapt, hij gaat van A naar B maar klapt niet terug naar A maar naar C en blijft daar steken. Met als gevolg dat de rem dus lichtjes aanloopt. Heel vervelend, heb al van alles geprobeerd met de verschillende stelschroeven maar dat wil niet baten. Heb wel een idee dat het te maken heeft met de stelschroef ( zie plaatje ) waarmee je de hoef vast kunt zetten. Maar als ik die losser instel zit de rem helemaal niet meer vast. Met mijn voorrem heb ik dit probleem helemaal niet.
Wie kan mij helpen,
Met vriendelijke groet,
Raymond
Problemen met remmen..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ik heb dit probleem ook wel eens gehad bij mensen waar ik de fiets voor moest nalopen.Altijd kwam het doordat de kabel niet soepel liep.op het moment dat je iets tegen de kabel tikt schoot de rem wel los.Ik heb nooit aan die schroef hoeven zitten.als je zie losser draait wordt je rem ook minder stijf, er komt veel meer speling op. Als het goed is heb je ook gemerkt dat je remvermogen is afgenomen..
Wat ook kan zijn is dat het asje waarmee je de rem vast zet aanloop tegen de remarm, lang verhaal, komt er op neer dat je een extra ringetje moet plaatsen tegen de rem op dat asje en op nieuw vastzetten.
dus eruit, ringetje extra, terug in de fiets, en weer vast.
Ik zou eerst eens proberen of je kabel wel soepel glijdt door de buitenkabel alvorens van alles los te draaien.
succes
Wat ook kan zijn is dat het asje waarmee je de rem vast zet aanloop tegen de remarm, lang verhaal, komt er op neer dat je een extra ringetje moet plaatsen tegen de rem op dat asje en op nieuw vastzetten.
dus eruit, ringetje extra, terug in de fiets, en weer vast.
Ik zou eerst eens proberen of je kabel wel soepel glijdt door de buitenkabel alvorens van alles los te draaien.
succes
Ik heb ook dit probleem met m'n tiagra achterrem. Heel irritant. Alles losgehaald, goed schoongemaakt en gesmeerd. Daana de kabel nagelopen en ook gesmeerd. Maar helaas nog steeds niet opgelost. Het lijkt wel of het veertje van de tiagra rem niet sterk genoeg is om hem weer goed op z'n plaats terug te drukken.
Iemand een oplossing??
Iemand een oplossing??