Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Gipiemme Tecno C 716 PRO

ger-reg
Forum-lid

ger-reg 04 apr 2006 14:53

Wie heeft er ervaring met deze wielen? Ik kan ze vanuit Amerika via een vriend voor een scherpe prijs kopen. Dus ervaringen enz??
porqué?

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 04 apr 2006 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door Ger-reG op 04 April 2006

Wie heeft er ervaring met deze wielen? Ik kan ze vanuit Amerika via een vriend voor een scherpe prijs kopen. Dus ervaringen enz??

Hoi,
Cannondale heeft vaak met Gipiemme samengewerkt maar liet wel de body veranderen. Kwestie van wat aan klantenbinding te doen zeker. let daar dus op alvorens je koopt want als er al iets dient van de body vervangen te worden kan je hiervoor niet bij de klassieke Gipiemme kanalen niet terecht en bij Cannondale zal het ook al niet zo eenvoudig zijn gezien de leeftijd van die wielen.......
De 716 lijkt trouwens sterk op de Campa Shamal. Het is trouwens opvallen hoe vaak je gelijkenissen tussen wielen van beide merken aantreft.
Gipiemme heeft vaak nogal "innovatieve" spaakpatronen die flashy ogen, variaties op de G3 bespaking die Campa nog steeds vaakt gebruikt voor achterwielen.
Over het algemeen oerdegelijke wielen maar in de hedendaagse contekst vaak aan de zware kant.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

fietslicht
Forum-lid

fietslicht 05 apr 2006 12:01

Ik heb Gipiemme Techno 24 wielen, ook G3 gespaakt. Ze zijn wat zwaar, maar zijn wel goed stijf naar mijn idee. Rijd er al een hele tijd mee en ze zijn nog kaarsrecht, omdanks genoeg putten en stoepjes etc.
Als je het gewicht niet een probleem vind, zijn het echt uitstekende wielen!
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.

ger-reg
Forum-lid

ger-reg 05 apr 2006 14:18

Het gaat om de carbonnen versie.
porqué?

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 05 apr 2006 15:17

Quoten: Origineel geplaatst door Ger-reG op 05 April 2006

Het gaat om de carbonnen versie.

Hoi,
Deze dan?

Moet toch al een heel scherpe prijs zijn zoniet zou ik persoonlijk toch voor een setje Corima Aero opteren.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie