Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 18 jan 2008 16:11

Vandaag mijn nieuwe frame gekregen, toch een 2007 versie, maar wel goede service van Canyon (nl. vervanging lakschade). Had eveneens een Campa Chorus Compact groep aangeschaft. Maar wat blijkt nu, de voorrem van Campa past niet in de Smolik Race (ultra high modulus) voorvork, althans het pennetje van de chorus voorrem is tekort, waardoor de inbusbout niet de schroefdraad van de rem haalt, als u begrijpt wat ik bedoel.

Is iemand dit probleem eerder tegengekomen? Moet er een andere vork in of bestaan er langere inbusboutjes voor de Campa voorrem?

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 18 jan 2008 16:16

Er bestaan gewoon langere imbusboutjes.

De FM in de buurt heeft ze vast wel liggen

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 18 jan 2008 16:57

Auke schreef: Is iemand dit probleem eerder tegengekomen? Moet er een andere vork in of bestaan er langere inbusboutjes voor de Campa voorrem?

Hmm... heb je er geen inbusbout bij geleverd gekregen?
Ik kan me herinneren van wel.

Tevens mijn Canyon Ultimate AL 2007, zou ook weer gauw bij mij zijn!
Had hem gestript voor een inspectie, keurig en netjes geholpen door Canyon.
word nu keurig netjes opgebouwd.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 18 jan 2008 20:15

Kuiper schreef:
Auke schreef: Is iemand dit probleem eerder tegengekomen? Moet er een andere vork in of bestaan er langere inbusboutjes voor de Campa voorrem?

Hmm... heb je er geen inbusbout bij geleverd gekregen?
Ik kan me herinneren van wel.

Tevens mijn Canyon Ultimate AL 2007, zou ook weer gauw bij mij zijn!
Had hem gestript voor een inspectie, keurig en netjes geholpen door Canyon.
word nu keurig netjes opgebouwd.


Klopt, Canyon levert kennelijk een langere bout bij de vork. Die zat nog op de Ultegra remhoef..... Was me daar niet van bewust, dacht dat die boutjes gewoon bij de remhoefjes hoorde, maar ze horen dus bij de vork. Probleem opgelost, bedankt.

Fiets wordt een mooi projectje, althans naar mijn maatstaven. Chorus, zilveren Eurus, vette zwarte F8 Canyon en wat Thomson, Syntace en SLR XP..... Nu nog op zoek naar een paar mooie bidonhouders, carbonlook stuurlint, pedaaltjes en het fietsje is zondagochtend waardig ;). Wel klote dat je bij een overstap van Shimano naar Campa ook weer nieuw gereedschap moet kopen....

joff
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jan 2008 11:58

joff 20 jan 2008 21:52

Ik sluit me even aan bij Jasper met een vraag aan de mensen hier met veel kennis van Canyon. Ik sta op het punt een Canyon CF 9.0 te bestellen (mede dankzij alle goede verhalen / uitleg van jullie, thanks!) maar twijfel nog over de framemaat...

Ik ben 1.90 lang en heb een binnenbeenmaat van 94cm, als ik dit invoer in het 'PPS rekensysteem' van Canyon kom ik consequent op een 64 frame uit (heb nu een Cannondale CAAD3 64cm waar ik soms over hoor dat die wel erg groot lijkt, is niet sloping itt de Canyon). Na het lezen op dit forum zag ik dat jullie mensen met een vergelijkbare binnenbeenmaat een 60 of max een 62 frame adviseren. Mis ik nou iets of zit ik straks op een veel te grote fiets???

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2008 22:00

Je Cannondale heeft een bovenbuis van 60 cm en een balhoofdbuis van 22 cm. De Canyon in 64 is: 60,6 cm bovenbuis en 21,5 cm balhoofdbuis. De vraag is dus hoe vind je dat je nu op je fiets zit? Wil je dieper en/of gestrekter gaan zitten, of juist niet? Hoe lang is je stuurpen nu? En hoeveel cm aan spacers heb je onder je stuurpen zitten?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 21 jan 2008 10:53

jaspervelzen schreef:Hey,
Hoe kan dit?
Is dit misschien een foutje op de site van Canyon?

Dit is een vraag die je het beste aan Canyon zelf kan stellen!
benelux@canyon.com

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 21 jan 2008 17:19

Joff schreef:Ik sluit me even aan bij Jasper met een vraag aan de mensen hier met veel kennis van Canyon. Ik sta op het punt een Canyon CF 9.0 te bestellen (mede dankzij alle goede verhalen / uitleg van jullie, thanks!) maar twijfel nog over de framemaat...

Ik ben 1.90 lang en heb een binnenbeenmaat van 94cm, als ik dit invoer in het 'PPS rekensysteem' van Canyon kom ik consequent op een 64 frame uit (heb nu een Cannondale CAAD3 64cm waar ik soms over hoor dat die wel erg groot lijkt, is niet sloping itt de Canyon). Na het lezen op dit forum zag ik dat jullie mensen met een vergelijkbare binnenbeenmaat een 60 of max een 62 frame adviseren. Mis ik nou iets of zit ik straks op een veel te grote fiets???


Ik heb met ongeveer dezelfde maten voor een 62 gekozen. Je kan altijd even snel passen en mocht je niet tevree zijn stuur je hem trug cq bestel je een 64.

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 21 jan 2008 19:27

Ik heb mijn 2007 frame aangeschaft in december 2007 moeten terugsturen wegens losse carbondeeltjes.
Hopelijk kunnen ze er iets aan doen...
Indien niet kan het zijn dat ik een ander frame krijg.

Plaats reactie