Canyon
-
- Forum-lid
Ben naar de Canyon site gegaan en daar wordt me de Ultimate Al geadviseerd maat 66, ik ben erg beniwud of er iemand foto;s heeft van deze fiets want het lijkt me allemaal zo groot.
Kun je de fiets nu al bestellen met de nieuwe Dura Ace groep?
Kun je de fiets nu al bestellen met de nieuwe Dura Ace groep?
Canyon adviseert gauw een grote maat, je kunt hem rechtsonder ook nog op 'sportlich' zetten, dan wordt hij een maat kleiner.
Anyway, je kunt beter even bij Wrenchscience het fit system doorlopen. De lengte van de bovenbuis is belangrijker dan van de zitbuis (waar het canyon systeem het advies enkel op baseert).
Anyway, je kunt beter even bij Wrenchscience het fit system doorlopen. De lengte van de bovenbuis is belangrijker dan van de zitbuis (waar het canyon systeem het advies enkel op baseert).
Mark Bisselink schreef:Ben naar de Canyon site gegaan en daar wordt me de Ultimate Al geadviseerd maat 66, ik ben erg beniwud of er iemand foto;s heeft van deze fiets want het lijkt me allemaal zo groot.
Foto's van een 64cm AL en CF (beide model 2007):
http://weightweenies.starbike.com/forum ... p?p=389214
Een 66cm ben ik niet tegengekomen.
Canyon F10 - Concorde Antiek
Foosho schreef:Canyon adviseert gauw een grote maat, je kunt hem rechtsonder ook nog op 'sportlich' zetten, dan wordt hij een maat kleiner......
@schuur: ik ben het eens met Foosho. Mijn lichaamsmaten komen vrij dicht bij die van jou (192, 95, 63, 70) en ik werd door het meetsysteem van Canyon ook in eerste instantie een maar 66 geadviseerd. Maar als je bij je zithouding kiest voor sportief zoals Foosho hierboven al aangaf krijg je mogelijk een andere (kleinere) maat als advies. Zo ook in mijn geval, waardoor ik nu op een 64 cm zit met een bovenbuislengte van 595 mm en een 12 cm stuurpen. Het gaat in mijn geval wel om een frame uit 2005; de geometrie van de fietsen zijn sinds de modellen 2008 wat aangepast.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
Een kennis van me is 1.92 met een bbl van 93 cm, hij heeft een canyon in maat 60 en is er tevreden over en ik verwacht dat een 62er echt wel groot genoeg voor jou is.
Zo! Ik heb de AL maat 64 geannuleerd en uit de outlet een 2007 CF 64 gekocht.
Die heeft voor 1.93, bbl 96 volgens mij de beste maat: hoog (zitbuis 63.3 cm c-t) maar lekker kort (horizontaal 58.6) en balhoofd van 21.8. Mijn voornaamste zorg is dat ik niet dubbelgeklapt op m'n fiets kom te zitten.
Zonde dat Canyon de grote (>=62) 2008 modellen zo veel langer heeft gemaakt, anders had ik al lang een complete fiets bij ze besteld. Het verschil bij maat 64 is erg groot tussen 2007 en 2008: 58.6 cm versus 60.6 horizontaal. Bloody 2 cm!
Maar goed, mijn FM wordt wel weer een stuk blijer als ik alleen een frame over internet koop
Nu eens kijken wat voor spullen er op moeten; mijn oude fiets (concorde mid jaren 90) is helaas veel te oud om spullen van te plunderen, behalve misschien het San Marco zadel en de cateye.
Dank voor jullie commentaar!
Die heeft voor 1.93, bbl 96 volgens mij de beste maat: hoog (zitbuis 63.3 cm c-t) maar lekker kort (horizontaal 58.6) en balhoofd van 21.8. Mijn voornaamste zorg is dat ik niet dubbelgeklapt op m'n fiets kom te zitten.
Zonde dat Canyon de grote (>=62) 2008 modellen zo veel langer heeft gemaakt, anders had ik al lang een complete fiets bij ze besteld. Het verschil bij maat 64 is erg groot tussen 2007 en 2008: 58.6 cm versus 60.6 horizontaal. Bloody 2 cm!
Maar goed, mijn FM wordt wel weer een stuk blijer als ik alleen een frame over internet koop
Nu eens kijken wat voor spullen er op moeten; mijn oude fiets (concorde mid jaren 90) is helaas veel te oud om spullen van te plunderen, behalve misschien het San Marco zadel en de cateye.
Dank voor jullie commentaar!
Canyon F10 - Concorde Antiek
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
schuur schreef:Zo! Ik heb de AL maat 64 geannuleerd en uit de outlet een 2007 CF 64 gekocht. Die heeft voor 1.93, bbl 96 volgens mij de beste maat: hoog (zitbuis 63.3 cm c-t) maar lekker kort (horizontaal 58.6) en balhoofd van 21.8. Mijn voornaamste zorg is dat ik niet dubbelgeklapt op m'n fiets kom te zitten....
Schuur: ik ben blij voor je dat je een betere deal lijkt te hebben gekregen met het CF maat 64 uit 2007. Maar ik vraag me af: waar haal je de maat van 58.6 voor de lengte van de bovenbuis van die frame vandaan?
schuur schreef:Dank voor jullie commentaar!
You're welcome:-)
Amclassic-fan schreef:Bij jouw komt 't slecht uit, maar bij nagenoeg iedereen passen de frames nu beter.
Ja, dat klopt. Alleen een beetje laat voor mij want ik hem een fiets uit 2005. Voor mijn maat (64) is de bovenbuis 59.5 cm lang
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."