pedalen
-
- Forum-lid
Als ik de Sidi Eagle 5 pro koop, wat voor pedalen kunnen er dan bij, is dat anders als bij de Sidi race?
hj kersten
Yep, je kunt er alleen MTB pedalen onder zetten. Dit omdat er onder de Eagles noppen zitten, waardoor je een raceplaatje niet kwijt kan.
Het meeste gebruikte MTB systeem is Shimano SPD.
Het meeste gebruikte MTB systeem is Shimano SPD.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Ok bedankt. Zit er dan nog veel verschil tussen de verschillende spd-pedalen?
hj kersten
-
- Forum-lid
Ja, gewicht en duurzaamheid. En niet te vergeten prijs, des te meer je er voor moet betalen des te beter de pedaal is.
Shimano SPD pedalen:
M520: dubbelzijdig. Heel erg praktisch omdat je altijd zo kunt inklikken. Kwaliteit is opvallend hoog, ondanks de lage prijs (bijv. 20 euro bij Rose)
M770, M970: zelfde als M520, maar duurder, lichter en iets betere kwaliteit
A520: enkelzijdig, lijken een beetje op weg-pedalen en veel mensen vinden deze daarom veel mooier
A600: zelfde als A520, maar duurder, lichter en iets betere kwaliteit
A530 (en diverse andere varianten): 1 kant kun je gebruiken met gewone schoenen. Alleen relevant als je met gewone schoenen op je (race)fiets wilt rijden.
Persoonlijk ben ik heel erg tevreden met de M520 pedalen. De kwaliteit is uitstekend en gezien de prijs vervang je ze gewoon als ze na een paar jaar op zijn. Nieuwe schoenplaatjes krijg je er dan meteen bij. Als je die los wilt kopen ben je vrij duur uit.
M520: dubbelzijdig. Heel erg praktisch omdat je altijd zo kunt inklikken. Kwaliteit is opvallend hoog, ondanks de lage prijs (bijv. 20 euro bij Rose)
M770, M970: zelfde als M520, maar duurder, lichter en iets betere kwaliteit
A520: enkelzijdig, lijken een beetje op weg-pedalen en veel mensen vinden deze daarom veel mooier
A600: zelfde als A520, maar duurder, lichter en iets betere kwaliteit
A530 (en diverse andere varianten): 1 kant kun je gebruiken met gewone schoenen. Alleen relevant als je met gewone schoenen op je (race)fiets wilt rijden.
Persoonlijk ben ik heel erg tevreden met de M520 pedalen. De kwaliteit is uitstekend en gezien de prijs vervang je ze gewoon als ze na een paar jaar op zijn. Nieuwe schoenplaatjes krijg je er dan meteen bij. Als je die los wilt kopen ben je vrij duur uit.