Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brt
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jun 2010 09:36

brt 27 feb 2011 18:25

De zwarte is ook erg mooi inderdaad. Vond bij deze de zwarte voorvork en zwarte afmontage mooi afsteken. Kwestie van smaak. Het klinkt een beetje dom, ik twijfelde tussen jan janssen en sensa, maar wist zeker dat ik mij zou gaan irriteren aan de minder geslaagde opdruk van het frame.

De stickers op de wielen haal ik er niet af omdat ik een paar handgespaakte wielen van Zoran erop krijg, deze zullen wel gewoon zwart zijn, met de stickers van Zoran (die trouwens hobo als lettertype hebben en ook erg lelijk zijn :-)) Ja, het is vervelend die beroepsdeformatie.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 27 feb 2011 18:45

Veel plezier van je fiets ! van een zeer tevreden Roadlite 6 eigenaar :p

Zelf heb ik alleen het zadel na 2 ritten vervangen voor een SLR Gel Flow van Selle Italia. Dat originele zadel, wat een kreng was dat...

brt
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jun 2010 09:36

brt 27 feb 2011 18:54

Ruud< schreef:Veel plezier van je fiets ! van een zeer tevreden Roadlite 6 eigenaar :p

Zelf heb ik alleen het zadel na 2 ritten vervangen voor een SLR Gel Flow van Selle Italia. Dat originele zadel, wat een kreng was dat...


Dat houd ik in de gaten, heb er nog niet op gereden omdat mijn nieuwe wielen nog niet binnen zijn, maar mocht ik er last van krijgen dan weet ik in ieder geval dat het niet alleen aan mij ligt.

joren_verschaeve
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:42

joren_verschaeve 27 feb 2011 23:50

Bij deze toch ook hier eens mijn zelfbouw project posten:

Deze zomer met de tour de france actie van Canyon een kader gekocht en zelf opgebouwd. Na veel mailen, wachten aan de brievenbus op de postbode... is dit het resultaat.




[img=https://lh6.googleusercontent.com/_C5nC ... G00022.JPG]

[img=https://lh6.googleusercontent.com/_C5nC ... G00026.JPG]


(het Belgisch vlagje aan het uiteinde van het stuurlint is bij gebrek aan zwarte plakband, had enkel nog geel en rood liggen dus laat ons zeggen dat ik het zo laat tot er een regering is :P , hopelijk snel want vind het niet zo super) Ook voorvork moet nog worden afgezaagd.

Specs:

Frame: Canyon Ultimate Al
Afmontage: Ritchey (stuur, stuurpen en zadelpen)
Shifters: DA 7900
Voorderailleur: DA 7900
Crank: DA 7800
Achterderailleur: DA 7800
Zadel: Selle Italia Max Flite Carbon (of zoiets)
Wielen: Ksyrium Elite
Pedalen: Speedplay zero Cromo

Gewicht: zou theoretisch ergens rond de 7,0 kg moeten zweven, maar op een gewone weegschaal eens nagemeten en het was eerder iets van 7,4 - 7,5 kg.

Als ik wat meer centjes heb zal ik met der tijd wel alle 7800 onderdelen upgraden naar 7900, maar momenteel vind ik het niet storend, in tegendeel (en het werkt perfect). Het was vooral de bedoeling om een zo goed mogelijke en goedkoop mogelijke fiets op te bouwen (als student) en zoals hij afgebeeld staat heeft hij me 'maar' €1270 gekost, dus ben wel content. Enige nadeel is dat je dan wel wat geduld moet hebben en veel fora/sites afzoeken naar promoties etc.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 27 feb 2011 23:59

Een geslaagde opbouw. Al zouden de wielen niet mijn keuze zijn, maar dat zal wel met het budget te maken hebben. Ik zou bijv. eerder opteren voor een setje Fulcrum R3's. (Heb namelijk zelf ook ksyrium elite's gehad en heb daar alleen maar problemen mee gehad. De R3's kosten ongeveer hetzelfde, maar zijn vele malen beter.)

Is dit een maatje 54 of 52?

Veel plezier ermee!

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 28 feb 2011 01:56

Mooie fiets !

brt
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 jun 2010 09:36

brt 28 feb 2011 08:41

Dat maakt een fiets wel veel persoonlijker, zo'n eigen opbouw, gaaf!
Plus natuurlijk dat je wel een erg goede afmontage hebt voor erg weinig geld.

Ik heb gisteravond nog een foto gemaakt, het licht viel toevallig net op mijn fiets.
Afbeelding

zappf
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jul 2010 12:27
Locatie: Houten

zappf 28 feb 2011 08:50

Ik dacht dat ik niet zo'n fan van wit was, maar dit ziet er toch wel erg goed uit!
Iets wat vanaf de plaatjes op de Canyon site niet te zien is.
Veel plezier met je fiets!

lopert
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:10

lopert 28 feb 2011 12:13

BRT schreef:Een nieuwe canyon eigenaar erbij, eergister kwam hij binnen, roadlite 6.0.Afbeelding

Erg mooie fiets!

Grappig om te zien dat de doos al direct bij de voordeur open moest. Heel herkenbaar!

joren_verschaeve
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2010 15:42

joren_verschaeve 28 feb 2011 20:32

jasperr schreef:Een geslaagde opbouw. Al zouden de wielen niet mijn keuze zijn, maar dat zal wel met het budget te maken hebben. Ik zou bijv. eerder opteren voor een setje Fulcrum R3's. (Heb namelijk zelf ook ksyrium elite's gehad en heb daar alleen maar problemen mee gehad. De R3's kosten ongeveer hetzelfde, maar zijn vele malen beter.)

Is dit een maatje 54 of 52?

Veel plezier ermee!


Het is een 52, en de wielen vind ik zelf wel goed. Mavic is wel een merk waar je geluk mee moet hebben, zelf nog nooit miserie ermee gehad (en toch al een aantal paar Mavic wielen gehad), maar Fulcrum's zijn denk ik over het algemeen net dat tikkeltje degelijker. Ooit nog met campa rondgereden en die hun wielsetjes waren echt top, niet stuk te krijgen. En zoals je nu zegt speelde de prijs ook mee, ik kon deze kopen nieuw voor héél wat onder de adviesprijs dus echt veel fout kopen kon niet.

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 21 mar 2011 21:50

Greipel zijn nieuw speelgoedje!

Afbeelding

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 21 mar 2011 23:09

Peter / Canyon schreef: 2) Fietsen worden standaard met 26mm opvulling (Ultimate's) of 35mm opvulling (Roadlite's) tussen bovenkant frame en onderkant stuurpen geleverd, afwijking hiervan (langere stuurbuis) is niet mogelijk.
Gr. Peter


Hoeveel mm opvulling is er bij de aeroads?
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie