Canyon
Ik heb een nieuwe voorvork nodig voor mijn Canyon CF 7.0 (modeljaar 2007).
De meest logische optie is een nieuwe te bestellen via Canyon maar die kost 389EUR dus ik zou eerst willen horen of jullie me een alternatief kunnen voorstellen dat rond de 200EUR draait.
De specificaties zouden dezelfde zijn als die van deze uit het Easton-gamma.
De meest logische optie is een nieuwe te bestellen via Canyon maar die kost 389EUR dus ik zou eerst willen horen of jullie me een alternatief kunnen voorstellen dat rond de 200EUR draait.
De specificaties zouden dezelfde zijn als die van deze uit het Easton-gamma.
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
GBJ Hillman schreef:dieseltje schreef:Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?
Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.
Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.
En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.
Is er bij de standaard canyon ultimate alu frames genoeg ruimte tussen de vorken om 28mm banden te kunnen rijden?
Nu dat Canyon ook een alu baanfiets op de markt heeft gebracht, zouden het dan kunnen dat ze binnenkort ook een cyclocross uitbrengen?
Het lijkt mij dat er niet veel aanpassingen nodig zijn om van de AL-serie een cyclocross te maken voor een leuke prijs. Misschien dat iemand al iets heeft gehoord, of dat er geruchten op internet de ronde gaan?
Het zou voor mij in ieder geval een leuke aanvulling zijn voor mijn Canyon wagen park en vooral voor de winter maanden..
Het lijkt mij dat er niet veel aanpassingen nodig zijn om van de AL-serie een cyclocross te maken voor een leuke prijs. Misschien dat iemand al iets heeft gehoord, of dat er geruchten op internet de ronde gaan?
Het zou voor mij in ieder geval een leuke aanvulling zijn voor mijn Canyon wagen park en vooral voor de winter maanden..
@Tijmpies,
Tijdje geleden kwam deze vraag ook al naar voren op het forum. Peter van Canyon Benelux vertelde toen dat ze bij Canyon serieus nadachten om (misschien volgend jaar al) met een cyclocrossfiets of frame op de markt te komen. Of dit idee nog steeds stand houdt is mij onbekend.
Tijdje geleden kwam deze vraag ook al naar voren op het forum. Peter van Canyon Benelux vertelde toen dat ze bij Canyon serieus nadachten om (misschien volgend jaar al) met een cyclocrossfiets of frame op de markt te komen. Of dit idee nog steeds stand houdt is mij onbekend.
Ik heb eind oktober 2010 mijn eerste Canyon besteld, type Aeroad. De eerste leveringstermijn was normaal gezien week 12 2011, maar in week 10 kreeg ik telefoon om te vernemen dat er problemen waren met de mallen van het frame, dus is de nieuwe termijn opgeschoven naar week 19 wat nu toch wel lang begint duren , een half jaar is dat ondertussen. Het voelt bijna aan alsof ik een speciale auto besteld heb , dus niet. Ter compensatie krijg ik dan wel een setje wielerkleding van Canyon cadeau ter waarde van zo'n 120 euro, nu vraag ik me af of er zo nog mensen op dit forum zijn die ook zo lang moeten wachten ? Een kameraad van mij werkt bij Veltec en die zegt ook wel dat de meeste merken - vooral de Italiaanse - dit jaar lang op zich laten wachten .
Go Johnny Go
Bij mij duurde het ook wat langer de levering werd uitgesteld van week 12 naar week 15. Zelf vond ik dit niet zo'n probleem want ik heb nog een goede fiets dus hoefde niet stil te blijven zitten. Toch netjes dat je alvast een setje kleding ontvangen heb en succes met wachten. Kan je wel vertellen het is de moeite waard want heb afgelopen donderdagavond mijn eerste ritje gereden en het fietsie is echt snel (misschien is dit alleen psychisch) en ook erg comfortabel!
No pain no gain, no guts no glory!
Jep er zit maar 1 ding op en dat is wachten, in onze fietsclub zijn de andere mannen ook zeer benieuwd naar de aeroad. De meeste rijden nl. op Wiliers en andere Italianen. Geef mij maar de Duitse technologie. Ik heb ondertussen ook al enkele testberichten gelezen van de aeroad en daar komt deze toch zeer goed uit , in enkele staat deze fiets zelfs op de eerste plaats, nu is dit mss wel relatief maar toch . Ze is niet enkel stijf maar toch ook nog comfortabel zo zeggen ze. Want een testrit in Heerlen met de aeroad zit er voorlopig nog niet in.Jammer
Go Johnny Go
Tevreden van deze wielen? Ben ook van plan om zo een set aan te schaffen.
jasperr schreef:Dan ook maar eventjes een foto van mijn Ultimate AL met mijn nieuwe Kuiper wieltjes.
Frame is een 2008 model, maar na een flinke valpartij vorig jaar een nieuw frame gekocht via de crash-replacement. Is dus eigenlijk nog geen jaar oud, alleen de onderdelen zijn van 2008, behalve de Dura-Ace crank. Standaard zat er een FSA carbon crankstel op, maar die gaf werkelijk alleen maar problemen. Toen vervangen voor een Dura-Ace en daar rijd ik nu 2 jaar tevreden mee.
Groep: volledig Dura-Ace 7800
Stuur: Syntace Racelite 2 carbon
Stuurpen: Syntace F119
Zadelpen: Ritchey WCS carbon
Zadel: Selle Italia SLR fibra
Pedalen: Shimano Ultegra
Bidonhouders: Tacx Tao
Wielen: Kuiper FCC50
Banden: Continental GP 4000S
@Multiman,
Ben best tevreden over de Kuipers ja. Ze zijn redelijk stijf, niet zo stijf als mijn Fulcrum R3's, maar wel stijver dan Mavic Ksyriums. Ze zijn behoorlijk comfortabel, zeker vergeleken met de Fulcrums. En bovendien, ze zijn zeer snel. Je voelt gewoon echt dat deze wielen gemaakt zijn voor snelheid. Je kan een bepaalde snelheid ook langer vasthouden heb ik idee. Het komt denk ik ook omdat de naven ongelooflijk soepel lopen. Ik heb nog geen enkele naaf gehad die zo soepel liep als die van de Kuipers.
Buiten dit alles zien de wielen er gewoon heel goed uit. Ze werden geleverd met stickers, maar zoals je op mijn foto kan zien, kan je die er gewoon heel makkelijk af halen. Wel jammer is dat er interne spaaknippels zijn gebruikt. Dit betekent dus dat als je een slagje in je wiel hebt, je de band en het velglint eraf moet halen om het wiel te richten. Maar, ik heb er inmiddels al wedstrijden in België (slechte wegen) mee gereden en hier in Nederland hebben ze ook al behoorlijk wat slechte wegen gezien, maar ze zijn nog steeds recht, dus dat van die spaaknippels is niet echt een probleem.
De remprestaties met de meegeleverde remblokjes vind ik om te huilen. Nu gebruik ik SwissStop Yellow King remblokjes en die doen het gewoon goed. Je krijgt na verloop van tijd wel een gele streep op het remvlak, maar deze is gemakkelijk met aceton te verwijderen.
In de regen slijten de remvlakken redelijk snel. In droge omstandigheden volgens mij niet veel sneller dan aluminium velgen.
Ik ben dus best tevreden.
Ben best tevreden over de Kuipers ja. Ze zijn redelijk stijf, niet zo stijf als mijn Fulcrum R3's, maar wel stijver dan Mavic Ksyriums. Ze zijn behoorlijk comfortabel, zeker vergeleken met de Fulcrums. En bovendien, ze zijn zeer snel. Je voelt gewoon echt dat deze wielen gemaakt zijn voor snelheid. Je kan een bepaalde snelheid ook langer vasthouden heb ik idee. Het komt denk ik ook omdat de naven ongelooflijk soepel lopen. Ik heb nog geen enkele naaf gehad die zo soepel liep als die van de Kuipers.
Buiten dit alles zien de wielen er gewoon heel goed uit. Ze werden geleverd met stickers, maar zoals je op mijn foto kan zien, kan je die er gewoon heel makkelijk af halen. Wel jammer is dat er interne spaaknippels zijn gebruikt. Dit betekent dus dat als je een slagje in je wiel hebt, je de band en het velglint eraf moet halen om het wiel te richten. Maar, ik heb er inmiddels al wedstrijden in België (slechte wegen) mee gereden en hier in Nederland hebben ze ook al behoorlijk wat slechte wegen gezien, maar ze zijn nog steeds recht, dus dat van die spaaknippels is niet echt een probleem.
De remprestaties met de meegeleverde remblokjes vind ik om te huilen. Nu gebruik ik SwissStop Yellow King remblokjes en die doen het gewoon goed. Je krijgt na verloop van tijd wel een gele streep op het remvlak, maar deze is gemakkelijk met aceton te verwijderen.
In de regen slijten de remvlakken redelijk snel. In droge omstandigheden volgens mij niet veel sneller dan aluminium velgen.
Ik ben dus best tevreden.
Gio 46 schreef:Jep er zit maar 1 ding op en dat is wachten
En Gilbert maakt het met zijn overwinningen op deze fiets alleen maar erger .
Ik heb net vrijdag bericht ontvangen dat mijn Aeroad binnen 48 uur verstuurd zal worden. 1 keer uitgesteld tot week 15 en het zal wel begin week 19 worden dat ik hem op de stoep heb.
Juist de verhalen dat een aero-model minder stijf zou zijn bleef mij bij. Maar als Phil powersprints bergop ermee wint dan zal de stijfheid wel voldoende zijn!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ik heb op een Aerorad gefietst tijdens de lezerstestdag van 10 maart jongstleden. Het is niet alleen een prachtige fiets, maar hij fietst ook nog eens fantastisch. Enige minpunt (zeker in combinatie met de Mavic Cosmic Carbon wielset), is dat er erg weinig comfort te bespeuren is tijdens het rijden op slecht wegdek. Het is m.a.w. geen fiets waar je lekker eens op dat typisch Belgische wegdek gaat fietsen. Laat staan op kasseien.
Mocht je er een andere wielset (lage velgen) in steken, dan is het waarschijnlijk wel goed mogelijk, maar dan fietst ie weer minder fijn op strak glad asfalt.
Maar hoe dan ook, je "krijgt" binnenkort een geweldige fiets! gefeliciteerd!
Mocht je er een andere wielset (lage velgen) in steken, dan is het waarschijnlijk wel goed mogelijk, maar dan fietst ie weer minder fijn op strak glad asfalt.
Maar hoe dan ook, je "krijgt" binnenkort een geweldige fiets! gefeliciteerd!