SRAM Red Spider
Heeft iemand ervaring met het rijden met de nieuwe SRAM Red Spider cassette PG990 icm de ketting PC991? Met name als vervanging van een shimano cassette (en dan bedoel ik niet meteen de XTR cassette maar bv een goedkopere versie zoals de XT of LX versie)
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04
mtb : Specialized Epic comp \'04
-
- Forum-lid HC
de nieuwe red spider variant (of pg990) heb ik niet mee gereden maar schijnt nog beter te zijn dan de 970 en dus wel degelijk op xtr niveau. zelf rijd ik nu nog met de vorige uitvoering de 9.0 en zal binnenkort die vervangen door de 970. Ik ben dan ook zeer tevreden over de schakelwerking van sram cassetes en zal geen shimano cassetes meer steken. Zelfs met mijn deore achterderailleur schakelt het ten allen tijde zeer soepel en beter dan met mijn vorige lx cassette.
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 02 April 2006
de nieuwe red spider variant (of pg990) heb ik niet mee gereden maar schijnt nog beter te zijn dan de 970 en dus wel degelijk op xtr niveau.
Een XTR cassette zal vooral wat lichter zijn (maar eigenlijk moet je die ook niet vergelijken, een XTR cassette is nog een stuk duurder).
de nieuwe red spider variant (of pg990) heb ik niet mee gereden maar schijnt nog beter te zijn dan de 970 en dus wel degelijk op xtr niveau.
Een XTR cassette zal vooral wat lichter zijn (maar eigenlijk moet je die ook niet vergelijken, een XTR cassette is nog een stuk duurder).
Quoten: Origineel geplaatst door jt biker op 06 April 2006
als je een lichte cassette zoekt ...
een oude 9 speed dura-ace 12-27, voor op de Mtb het lichtste qua cassette en tegenwoordig van ptijs ook ... ik denk ongeveer 75 Euro
Goed maar als het dan zwaar word....... De werking van de nieuwe Sram casette ligt echt op hetzelfde niveau van de XTR. Dus is die prijs/kwaliteit verhouding beter. Misschien dat de XTR nog ietje lichter is,
als je een lichte cassette zoekt ...
een oude 9 speed dura-ace 12-27, voor op de Mtb het lichtste qua cassette en tegenwoordig van ptijs ook ... ik denk ongeveer 75 Euro
Goed maar als het dan zwaar word....... De werking van de nieuwe Sram casette ligt echt op hetzelfde niveau van de XTR. Dus is die prijs/kwaliteit verhouding beter. Misschien dat de XTR nog ietje lichter is,
- amclassic-fan
- Forum-lid HC