Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 13 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 12 April 2006
Nog minder werk door het er niet af te halen. Je kan alles al perfect schoon krijgen als je het erop laat zitten. Bovendien lijkt het me ook niet echt goed om constant alles eraf en er weer op te zetten. Sluitring zou bijvoorbeeld naar z'n grootje kunnen gaan!
Ik heb ze ook wel eens schoongemaakt zonder ze eraf te halen. Maar dan worden ze toch echt minder schoon, in de inkepingen etc blijft vuil achter (het is maar hoe schoon je ze wil hebben). Dan koop je na 3 jaar een keer een nieuwe sluitring voor een paar euro...
Na 3 jaar een nieuwe sluitring? Doe je zolang met je casette joh! Wat betreft de lagers van de body. Als je vanaf de voorkant gaat spuiten kan dat inderdaad gebeuren ja. Maar ik spuit vanaf de bovenkant, wil dat het tussen de tandwielen ontvet wordt. Voor mij wordt het harstikke schoon, schoner is denk ik niet nodig omdat het met één rit toch weer vuil wordt. Voor mij ligt de ondergrens bij dat de tandwielen weer mooi blinken!
schone kransjes
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 13 April 2006
Na 3 jaar een nieuwe sluitring? Doe je zolang met je casette joh!
Nee dat zeg ik ook niet. Vervang jij bij elke casette ook je sluitring dan?
Bij shimano wodrt standaard een sluitring bij elke cassette geleverd. Bij campa is dat niet zo, toch? Als je elke keer een nieuwe moet kopen kan ik me voorstellen dat je hem met meerdere cassettes gebruikt.
Bij shimano wodrt standaard een sluitring bij elke cassette geleverd. Bij campa is dat niet zo, toch? Als je elke keer een nieuwe moet kopen kan ik me voorstellen dat je hem met meerdere cassettes gebruikt.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
geen idee, dat regelt m'n FM maar. Als ie het niet goed doet weet ik hem wel te vinden!
geen idee, dat regelt m'n FM maar. Als ie het niet goed doet weet ik hem wel te vinden!