carbon clinchers
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kuiper, het feit dat jij niets van je natuurkunde begrepen hebt zegt niet dat ik er ook niets van begrepen heb. Aan zware wielen heb je echt maar heel erg weinig op een kaarsrechte weg, moet je gaan remmen voor bijvoorbeeld bochten dan werkt het hardstikke in je nadeel.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Kuiper, het feit dat jij niets van je natuurkunde begrepen hebt zegt niet dat ik er ook niets van begrepen heb. Aan zware wielen heb je echt maar heel erg weinig op een kaarsrechte weg, moet je gaan remmen voor bijvoorbeeld bochten dan werkt het hardstikke in je nadeel.
Natuurkunde heb mij altijd al weinig geinteresseerd
Gewicht kan een rol spelen maar niet altijd, je kan wel wielen hebben die niks wegen maar als je wiel niet stijf is niet aerodynamisch heb je erook weinig aan.
Kuiper, het feit dat jij niets van je natuurkunde begrepen hebt zegt niet dat ik er ook niets van begrepen heb. Aan zware wielen heb je echt maar heel erg weinig op een kaarsrechte weg, moet je gaan remmen voor bijvoorbeeld bochten dan werkt het hardstikke in je nadeel.
Natuurkunde heb mij altijd al weinig geinteresseerd
Gewicht kan een rol spelen maar niet altijd, je kan wel wielen hebben die niks wegen maar als je wiel niet stijf is niet aerodynamisch heb je erook weinig aan.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Natuurkunde kan mij wel wat interesseren dus kan je misschien beter sommige dingen gewoon aannemen dan er maar beetje tegen in te blijven spartelen. Wat je in het bericht hierboven stelt is natuurlijk heel erg overdreven met name qua aerodynamica. Je kan 48 spaken in een wiel stoppen en je kan er nog steeds prima mee fietsen, is niet aerodynamisch maar toch kan het prima (en ook niet licht).
Lijkt dit jullie niets?http://www.rouesartisanales.com/article-2316074.html http://www.velonews.com/tech/report/art ... 673.0.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 02 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Kuiper, het feit dat jij niets van je natuurkunde begrepen hebt zegt niet dat ik er ook niets van begrepen heb. Aan zware wielen heb je echt maar heel erg weinig op een kaarsrechte weg, moet je gaan remmen voor bijvoorbeeld bochten dan werkt het hardstikke in je nadeel.
Natuurkunde heb mij altijd al weinig geinteresseerd
Gewicht kan een rol spelen maar niet altijd, je kan wel wielen hebben die niks wegen maar als je wiel niet stijf is niet aerodynamisch heb je erook weinig aan.
Hoi,
Je mag nu eens 1 voorbeeld aanhalen waar gewicht geen rol speelt en dan geven we verder wel lessen physica.
Overigens is het niet aangewezen voor lui met beperkte noties natuurkunde om het getheoretiseer van sommige wannabee wetenschappers op WW te lezen. Ten eerste is het pure theorie en tweede klopt het alleen onder strikte voorwaarden die niks met de praktijk te maken hebben.
Wat Mavic bedoelt met hun "for speed" dient te worden geinterpreteerd als volgt: prima wielen voor tijdritten met vliegende start met 0 graden stijging, zonder bochten of U-turns en nog liefst zonder al te veel wind ook....M.a.w. iets dat zo vlak is als de tijdrit van de 3 daagse van De Panne maar dan aan 1 stuk door. Anders nog, voor dat geld krijgt u bij ons geen lichter vol carbon wiel, meneer.......
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 02 April 2006
Kuiper, het feit dat jij niets van je natuurkunde begrepen hebt zegt niet dat ik er ook niets van begrepen heb. Aan zware wielen heb je echt maar heel erg weinig op een kaarsrechte weg, moet je gaan remmen voor bijvoorbeeld bochten dan werkt het hardstikke in je nadeel.
Natuurkunde heb mij altijd al weinig geinteresseerd
Gewicht kan een rol spelen maar niet altijd, je kan wel wielen hebben die niks wegen maar als je wiel niet stijf is niet aerodynamisch heb je erook weinig aan.
Hoi,
Je mag nu eens 1 voorbeeld aanhalen waar gewicht geen rol speelt en dan geven we verder wel lessen physica.
Overigens is het niet aangewezen voor lui met beperkte noties natuurkunde om het getheoretiseer van sommige wannabee wetenschappers op WW te lezen. Ten eerste is het pure theorie en tweede klopt het alleen onder strikte voorwaarden die niks met de praktijk te maken hebben.
Wat Mavic bedoelt met hun "for speed" dient te worden geinterpreteerd als volgt: prima wielen voor tijdritten met vliegende start met 0 graden stijging, zonder bochten of U-turns en nog liefst zonder al te veel wind ook....M.a.w. iets dat zo vlak is als de tijdrit van de 3 daagse van De Panne maar dan aan 1 stuk door. Anders nog, voor dat geld krijgt u bij ons geen lichter vol carbon wiel, meneer.......
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoi,
Euh.....200gram?
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Hoi,
Euh.....200gram?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Rij je nooit lek? Leg mij is uit hoe je dat doet?
En als je wel lek rijdt, wat dan?
Je traint toch met die Neutrons?
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 01 April 2006
Ivm lekrijden op de tube, kies ik als niet wedstrijdrijder (geen volgauto) dus voor bandjes. Mijn twijfel t.a.v. carbon is niet weggenomen, eerder groter geworden. Ik ga ook maar 'ns kijken naar de Extralite wielen en AMClassic's. Ik weet dat de velgen van de AMClassic dun zijn. Hoe is dit bij de Extralites?
De kans om op een tube lek te rijden is toch even als lekrijden op een bandje... En of je nu een reservetube of reserve binnenbandje mee hebt, wat is het verschil?(ik heb trouwens nooit reservemateriaal mee, en rijd ook niet lek)
Rij je nooit lek? Leg mij is uit hoe je dat doet?
En als je wel lek rijdt, wat dan?
Je traint toch met die Neutrons?
Anti-Spacers!
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 03 April 2006
Euh.....200gram?
Ciao,
Dat klopt natuurlijk, maar zou ik op training niet wakker van liggen...
Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 03 April 2006
Rij je nooit lek? Leg mij is uit hoe je dat doet?
En als je wel lek rijdt, wat dan?
Je traint toch met die Neutrons?
Ja, ik weiger halstarrig lek te rijden op training... en dat lukt me aardig. De afgelopen 2 jaar ben ik 1 keer lek gereden, en binnen de kilometer had ik een fietsenzaak waar het euvel hersteld werd. Deze winter (eigenlijk afgelopen 2 weken) slecht 2 keer een lekke band als ik m'n fiets in de garage ging halen. En in de zomer rijd ik af en toe eens op tubewielen op training ook, en als m'n Crono's naar Campa omgevormd zijn zou ik wel 'ns permanent op die wielen kunnen trainen... Sja, geen verklaring voor, maar 't is misschien door mijn gewicht en rijstijl.
Euh.....200gram?
Ciao,
Dat klopt natuurlijk, maar zou ik op training niet wakker van liggen...
Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 03 April 2006
Rij je nooit lek? Leg mij is uit hoe je dat doet?
En als je wel lek rijdt, wat dan?
Je traint toch met die Neutrons?
Ja, ik weiger halstarrig lek te rijden op training... en dat lukt me aardig. De afgelopen 2 jaar ben ik 1 keer lek gereden, en binnen de kilometer had ik een fietsenzaak waar het euvel hersteld werd. Deze winter (eigenlijk afgelopen 2 weken) slecht 2 keer een lekke band als ik m'n fiets in de garage ging halen. En in de zomer rijd ik af en toe eens op tubewielen op training ook, en als m'n Crono's naar Campa omgevormd zijn zou ik wel 'ns permanent op die wielen kunnen trainen... Sja, geen verklaring voor, maar 't is misschien door mijn gewicht en rijstijl.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Tja, hier in Zuid-Limburg is nogal wat vuursteen in de bodem te vinden, en vuursteensplinters zijn zo scherp dat die makkelijk door elk bandje heen kunnen snijden. Dan nog rijd ik niet heel vaak lek...