Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Probleem Ritchey Protocol

kadans
Forum-lid

kadans 28 mar 2006 00:25

Hallo,
Ik heb vorig jaar een paar Ritchey protocol wielen gekocht (via internet in Duitsland). Deze waren perfect. Tot ik in Fiets las over de recall actie voor die wielen. Ik heb ze in België binnengedaan bij een Ritchey dealer om de body te laten vervangen (deze zou anders plots kunnen blokkeren). Vanaf dan zijn die wielen om zeep: als je de cranks achteruit draait, dan draait de body niet (goed) mee en slaat de ketting tegen de liggende achtervorken. ndertussen werd die body een tweede maal vervangen door mijn eigen fietsenmaker (onder garantie) maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Heeft iemand een idee van wat het probleem kan veroorzaken?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2006 00:53

Ja er zal iets klem zitten in het free wheel meganisme. Dus is er denk ik wat afgebroken of een veertje wat weg is of kapot. Nieuwe body moet volgens mij de oplossing zijn. Draait ie trouwens helemaal niet of nog wel een beetje als je er wat kracht op zet?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kadans
Forum-lid

kadans 28 mar 2006 20:49

Hij draait wel nog mee maar niet soepel genoeg. Als je achteruit trapt draait de body niet soepel genoeg mee zodat de ketting slap hangt en op de liggende vork slaat. De body is overigens al vervangen en het probleem is gebleven.

Plaats reactie