Nieuwe aero carbon wielen, maar welke?
Ik ben bang dat Bora's echt boven mijn budget gaan komen € 1.500 is eigenlijk het maximale er komt nog wel wat bij voor tubes casette ed.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
-
- Forum-lid
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01
Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006
Ik ben bang dat Bora's echt boven mijn budget gaan komen € 1.500 is eigenlijk het maximale er komt nog wel wat bij voor tubes casette ed. Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Zijn dimples geen deukjes?
Ik ben bang dat Bora's echt boven mijn budget gaan komen € 1.500 is eigenlijk het maximale er komt nog wel wat bij voor tubes casette ed. Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Zijn dimples geen deukjes?
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 28 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006
Ik ben bang dat Bora's echt boven mijn budget gaan komen € 1.500 is eigenlijk het maximale er komt nog wel wat bij voor tubes casette ed.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Zijn dimples geen deukjes?
Als jij het zegt, dit zou de velg snel doen verouderen of iets dergelijks. Kan je ze ook zonder krijgen?
Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006
Ik ben bang dat Bora's echt boven mijn budget gaan komen € 1.500 is eigenlijk het maximale er komt nog wel wat bij voor tubes casette ed.
Daarom dacht ik in eerste instantie aan Zipp's, maar dimples ik weet echt niet wat het zijn dus laat staan dat ik begrijp wat de problemen inhouden
Zijn dimples geen deukjes?
Als jij het zegt, dit zou de velg snel doen verouderen of iets dergelijks. Kan je ze ook zonder krijgen?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Een aantal andere opties:
Fulcrum Racing Speed
Komt dacht ik uit dezelfde fabriek als de Campagnolo wielen. Ik weet echter niet hoe duur ze zijn..
Bontrager Race X-Lite Carbon
€1149 bij 12GoTrading.
Ik zit echter eens te denken. Je fiets is afgemonteerd met Centaur, als ik me niet vergis?
Is het dan misschien niet handiger om eerst een aantal onderdelen van die groep te gaan 'upgraden'? Bijv. Chorus/Record shifters (wat je dacht ik een tijdje geleden al wou doen), Chorus/Record achterderailleur, ander crankstel, noem maar op. Je zou dan als wielen een setje als bijv. Easton Tempest II (aluminium versie), Easton Orion, Easton Ascent of Campagnolo Neutron nemen. Ik denk dat je dan een betere upgrade van je fiets doet dan door een paar wielen te kopen van €1500.. Of heb je je zinnen echt op een paar carbon wielen gezet (wat ik overigens best begrijp)?
Fulcrum Racing Speed
Komt dacht ik uit dezelfde fabriek als de Campagnolo wielen. Ik weet echter niet hoe duur ze zijn..
Bontrager Race X-Lite Carbon
€1149 bij 12GoTrading.
Ik zit echter eens te denken. Je fiets is afgemonteerd met Centaur, als ik me niet vergis?
Is het dan misschien niet handiger om eerst een aantal onderdelen van die groep te gaan 'upgraden'? Bijv. Chorus/Record shifters (wat je dacht ik een tijdje geleden al wou doen), Chorus/Record achterderailleur, ander crankstel, noem maar op. Je zou dan als wielen een setje als bijv. Easton Tempest II (aluminium versie), Easton Orion, Easton Ascent of Campagnolo Neutron nemen. Ik denk dat je dan een betere upgrade van je fiets doet dan door een paar wielen te kopen van €1500.. Of heb je je zinnen echt op een paar carbon wielen gezet (wat ik overigens best begrijp)?
Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 28 Maart 2006
Zijn dimples geen deukjes?
Als jij het zegt, dit zou de velg snel doen verouderen of iets dergelijks. Kan je ze ook zonder krijgen?
Het zijn idd deukjes in het oppervlak van de velg, zoals hier op de foto te zien is:
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 28 Maart 2006
Zijn dimples geen deukjes?
Als jij het zegt, dit zou de velg snel doen verouderen of iets dergelijks. Kan je ze ook zonder krijgen?
Het zijn idd deukjes in het oppervlak van de velg, zoals hier op de foto te zien is:
Wesley, je hebt denk ik wel gelijk. Maar de volgende "move" zal waarschijnlijk wel het pgraden van de groep zijn. En ik wil gewoon wielen aanschaffen waar ik voorlpig mee vooruit kan.
Mijn huidige groep vind ik voorlopig zo slecht nog niet, dat kan ik helaas niet van m'n huidige wielen zeggen vandaar. En zoals ik hierboven al aangaf gaat het nieuwe stuur niet door, dus kunnen de shifters ook nog wel even wachten.
Over die dimples, weet jij ook wat daar niet goed aan is?
Mijn huidige groep vind ik voorlopig zo slecht nog niet, dat kan ik helaas niet van m'n huidige wielen zeggen vandaar. En zoals ik hierboven al aangaf gaat het nieuwe stuur niet door, dus kunnen de shifters ook nog wel even wachten.
Over die dimples, weet jij ook wat daar niet goed aan is?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Quote: Origineel geplaatst door Antoni op 28 Maart 2006
Over die dimples, weet jij ook wat daar niet goed aan is?
Wat ik erover lees hebben ze totaal geen nut. Ze zouden voor een betere aërodynamica moeten zorgen, maar dat wordt door diverse personen tegengesproken.
Wat je ook veel hoort over Zipp-wielen is dat de velgen snel scheuren. Ik vermoed wel dat dat bij de sterke profs gebeurt, wij wielertoeristen hoeven ons daar niet echt zorgen over te maken. Misschien kan Casran je hier wat meer info over geven.
Ik raad je aan om gewoon eens op Weight Weenies te kijken en te lezen, er is daar al veel over oa de Zipp-wielen geschreven (gewoon het type in de zoekmachine intypen en er komt genoeg info).
Hou er trouwens wel rekening mee dat hoge velgen niet echt pretig met zijwind zijn (vooral het sturen).. Zeker daar in de polders niet.
Over die dimples, weet jij ook wat daar niet goed aan is?
Wat ik erover lees hebben ze totaal geen nut. Ze zouden voor een betere aërodynamica moeten zorgen, maar dat wordt door diverse personen tegengesproken.
Wat je ook veel hoort over Zipp-wielen is dat de velgen snel scheuren. Ik vermoed wel dat dat bij de sterke profs gebeurt, wij wielertoeristen hoeven ons daar niet echt zorgen over te maken. Misschien kan Casran je hier wat meer info over geven.
Ik raad je aan om gewoon eens op Weight Weenies te kijken en te lezen, er is daar al veel over oa de Zipp-wielen geschreven (gewoon het type in de zoekmachine intypen en er komt genoeg info).
Hou er trouwens wel rekening mee dat hoge velgen niet echt pretig met zijwind zijn (vooral het sturen).. Zeker daar in de polders niet.
De deukjes "dimples" in de Zipp-velgen hebben wel degelijk nut voor de aerodynamica cfr de deukjes in golfballen. Enkele jaren geleden reden sommige ploegen ook met die deukjes in hun tijdrit-helmen maar nu zijn die niet meer te zien. Is uitgetest in windtunnel. Maar wàt nu precies het voordeel is, waarschijnlijk erg marginaal dus vooral bedoeld voor profs in tijdritten.
Hoe zit het trouwens met de klimcapaciteiten van aero wielen, dit is voor mij ook weldegelijk belangrijk. Het ziet er namelijk niet naar uit dat ik voor de zomer 2 sets wielen mag/kan gaan kopen
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector