euros
Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijheid te beweren dat je dat op beide fietsen kan doen. De CAAD9 heeft zich al bewezen, de Mistral is nieuw op de markt. Maar Van N heeft een naam hoog te houden en ik verwacht dan ook niet dat dit een dweil zal zijn. Heb je de geometrie van beide fietsen vergeleken? Want die verschilt wel namelijk.
Sluit schreef:Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijheid te beweren dat je dat op beide fietsen kan doen. De CAAD9 heeft zich al bewezen, de Mistral is nieuw op de markt. Maar Van N heeft een naam hoog te houden en ik verwacht dan ook niet dat dit een dweil zal zijn. Heb je de geometrie van beide fietsen vergeleken? Want die verschilt wel namelijk.
Nice, nee het is niet te hopen dat het een dweil is . Wat me wel opviel is dat ze i.p.v een titanium VN logo nu een sticker voorop hebben geplakt op de Mistral, bij de andere modellen is het nog steeds gewoon een TI logo. Het bevestigd toch het beetje het idee dat ze kosten hebben lopen besparen op het frame, terwijl het frame zelf net zo duur is als de Euros. Vervelend zonder enige reviews helaas.
Ik heb de Geo even bekeken, caad9 is meer race gericht, mij gaat het meer om de comfortabele damping van hobbels en road buzz, ook al zit de caad9 in een race houding, is allemaal goed. Ik zal morgen voor de koop even kijken of ik proefritjes kan maken op de 09 modellen.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
VN heeft veel dunnere buizen dan de CAAD9, dus dat zal waarschijnlijk ook wel in de stijfheid terug te zien zijn. Ik merk in ieder geval wel verschil tussen een alu CUBE met oversized buizen en de VN Chinook waar ik sinds kort op rijd. En dan doel ik met name op het comfort. Maar goed, er zijn nog veel meer aspecten die meespelen.
In dit topic ook een foto van m'n VN:
In dit topic ook een foto van m'n VN:
Alweer zo'n foto waarbij ik denk: hoe doet ie het? Hoe blijft je fiets zo staan?!?! Ik zie geen ondersteuning, visdraad, magneetspoel oid. Help uit het ongewisse te geraken! Wat is de truc achter de schijnbaar vrijstaande fiets? Een evenwichtkunstenaar met engelengeduld of toch de hand van...?
Stoempen is mooi!
HJJJansen schreef:Alweer zo'n foto waarbij ik denk: hoe doet ie het? Hoe blijft je fiets zo staan?!?! Ik zie geen ondersteuning, visdraad, magneetspoel oid. Help uit het ongewisse te geraken! Wat is de truc achter de schijnbaar vrijstaande fiets? Een evenwichtkunstenaar met engelengeduld of toch de hand van...?
In de titanium-fietsen draad kwam Litespeed al met zijn truc:
litespeed schreef:Ik heb een alu pen in de grond gedrukt en die staat schuin tegen m'n bracket...
litespeed schreef:VN heeft veel dunnere buizen dan de CAAD9, dus dat zal waarschijnlijk ook wel in de stijfheid terug te zien zijn. Ik merk in ieder geval wel verschil tussen een alu CUBE met oversized buizen en de VN Chinook waar ik sinds kort op rijd. En dan doel ik met name op het comfort. Maar goed, er zijn nog veel meer aspecten die meespelen.
In dit topic ook een foto van m'n VN:
Yep, de Chinook is ook wel het model dat meer stijf gemaakt is special voor performance i.p.v touren, wat denk ik de euros minder is en ik ben bang bij de mistral nog meer. Euros lees ik altijd wel goede dingen over. Mistral is helaas nog niks van bekend. Het is wel jammer dat alleen de mistral in me budget valt, anders was de Chinook wel ideaal geweest!
Mooie pic en fiets trouwens
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
TJB schreef:Yep, de Chinook is ook wel het model dat meer stijf gemaakt is special voor performance i.p.v touren, wat denk ik de euros minder is en ik ben bang bij de mistral nog meer. Euros lees ik altijd wel goede dingen over. Mistral is helaas nog niks van bekend. Het is wel jammer dat alleen de mistral in me budget valt, anders was de Chinook wel ideaal geweest!
Mooie pic en fiets trouwens
Dank voor het compliment.
Wat betreft die verhoogde stijfheid van de Chinook. Daar geloof ik niet in met dezelfde buisdiameters (orde van grootte) als de Euros en Mistral. Enkel de 'diameter' van de liggende achtervork varieert iets. De titanium frames zullen wat minder stijf zijn als de alu fietsen die tegenwoordig worden aangeboden aangezien daar veelal oversized buizen worden toegepast. Je krijgt er wel wat comfort voor terug (hoewel dat ook met andere zaken samenhangt).
HJJJansen schreef:Alweer zo'n foto waarbij ik denk: hoe doet ie het? Hoe blijft je fiets zo staan?!?! Ik zie geen ondersteuning, visdraad, magneetspoel oid. Help uit het ongewisse te geraken! Wat is de truc achter de schijnbaar vrijstaande fiets? Een evenwichtkunstenaar met engelengeduld of toch de hand van...?
Dat vroeg ik mij ook eens af; hier is het antwoord:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=15709
Toen heb ik het zelf ook maar eens geprobeerd:
[img=http://www.nicolaas.net/dion/fiets/photoshop.gif]
en ik moet zeggen dat het niet eens zo heel moeilijk was.
Als je goed oplet zie je recht onder de pedalen de schaduw van het stokje van links naar rechts lopen. Maar verder zie je niet veel.
(Natuurlijk heb ik wel de originele foto met hoge resolutie gebruikt.)
TJB schreef:litespeed schreef:VN heeft veel dunnere buizen dan de CAAD9, dus dat zal waarschijnlijk ook wel in de stijfheid terug te zien zijn. Ik merk in ieder geval wel verschil tussen een alu CUBE met oversized buizen en de VN Chinook waar ik sinds kort op rijd. En dan doel ik met name op het comfort. Maar goed, er zijn nog veel meer aspecten die meespelen.
In dit topic ook een foto van m'n VN:
Yep, de Chinook is ook wel het model dat meer stijf gemaakt is special voor performance i.p.v touren, wat denk ik de euros minder is en ik ben bang bij de mistral nog meer. Euros lees ik altijd wel goede dingen over. Mistral is helaas nog niks van bekend. Het is wel jammer dat alleen de mistral in me budget valt, anders was de Chinook wel ideaal geweest!
Mooie pic en fiets trouwens
En, TJB ... wat is het geworden?
... más allá ...
JPP schreef:TJB schreef:litespeed schreef:VN heeft veel dunnere buizen dan de CAAD9, dus dat zal waarschijnlijk ook wel in de stijfheid terug te zien zijn. Ik merk in ieder geval wel verschil tussen een alu CUBE met oversized buizen en de VN Chinook waar ik sinds kort op rijd. En dan doel ik met name op het comfort. Maar goed, er zijn nog veel meer aspecten die meespelen.
In dit topic ook een foto van m'n VN:
Yep, de Chinook is ook wel het model dat meer stijf gemaakt is special voor performance i.p.v touren, wat denk ik de euros minder is en ik ben bang bij de mistral nog meer. Euros lees ik altijd wel goede dingen over. Mistral is helaas nog niks van bekend. Het is wel jammer dat alleen de mistral in me budget valt, anders was de Chinook wel ideaal geweest!
Mooie pic en fiets trouwens
En, TJB ... wat is het geworden?
De Cannondale Six Carbon 105 2010. Ik kreeg een hele mooie deal met inruil van gecrashde scott, dus deal was snel gesloten. Ik had te weinig vertrouwen in de Mistral (geen enkele reviews op internet nog), de Chinook lijkt me wel een complete topfiets. Misschien ga ik ooit nog wel eens titanium, maar budget was te beperkt deze keer voor bijv. een Chinook. Ik ben zeer tevreden met de Six Carbon iig.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!