Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielset, alleen welke??

erice3
Forum-lid

erice3 30 mar 2006 18:52

Na veel gepuzzel lijkt mijn keuze toch uiteindelijk te gaan vallen op de Campagnolo Zonda 2006 wielset.
Het volgende stukje tekst komt van de campa site:

Is the HG 8/9 type FW body (non-Campagnolo) available as a spare part?

Yes, both versions are available as spare parts. The FW with titanium pawl carrier (Record type) is identified by code WH-KX1 and the FW with steel pawl carrier (Chorus type) is identified by code WH-KX2.

In which Campagnolo wheel can I install the HG 8/9 FW body (non-Campagnolo)?

The HG 8/9 FW body can be installed on every 9s/10s wheel with the oversized light alloy spindle, except the Ghibli.
Als ik het goed begrijp is er dus een apart freewheel leverbaar voor een Shimano 8s of Shimano 9s.
Op bike-palast.de geven ze bij de Zonda 2006 modellen de keuze tussen verschillende freewheels, waaronder een Shimano 8/9/10. Hierdoor gaat de prijs € 40,00 omhoog. Neem aan omdat dat komt omdat er dus dat andere 'losse' freewheel op zit of bij geleverd wordt. Kan iemand dit bevestigen? Heb geen zin in 'geouwehoer' om prodcuten terug te sturen omdat het toch niet helemaal zo lijkt te zijn als ik het nu voor ogen heb.
Wie helpt me ff uit de brand met bovenstaande bevestiging zodat de bestelling de deur uit kan. Ze zijn slechts beperkt beschikbaar dus enige spoed lijkt me handig als ik voor deze wielen ga.
You can never be too Specialized

erice3
Forum-lid

erice3 31 mar 2006 00:25

Net mail gehad van Bike-Palast inzake de Shimano 9 speed body die zij kunnen leveren. In de mail werd aangegeven dat zij zelf een body bouwen die geschikt is voor de Shimano 8 of 9s.
Lijkt me prima oplossing of gaat dit ten koste van de kwaliteit van het wiel?

erice3
Forum-lid

erice3 13 apr 2006 00:08

Mijn Campa Zonda wielen zijn binnen en gelijk gemonteerd! Zal zeer snel even een paar foto's posten! Ben er erg blij mee en hoop er veel veilige km op te maken, om te beginnen dit paasweekend, wat is ingeruimd als fietsweekend samen met mijn vriendin! Helaas geen AMR voor mij....
Het plaatsen van de 9s cassette van Shimano was een koud kunstje op de body die Bike Palast heeft gemaakt op dit wiel! Loopt als een trein...heerlijk!

ben_ber
Forum-lid

ben_ber 17 apr 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 12 April 2006

Mijn Campa Zonda wielen zijn binnen en gelijk gemonteerd! Zal zeer snel even een paar foto's posten! Ben er erg blij mee en hoop er veel veilige km op te maken, om te beginnen dit paasweekend, wat is ingeruimd als fietsweekend samen met mijn vriendin! Helaas geen AMR voor mij....
Het plaatsen van de 9s cassette van Shimano was een koud kunstje op de body die Bike Palast heeft gemaakt op dit wiel! Loopt als een trein...heerlijk!

Als ik het goed begrijp heb je ze al ontvangen (Zonda 2006)... Op welke datum heb jij ze besteld... Ik heb ze namelijk op 22 maart besteld bij Futurum... maar nog altijd niet binnen, ze hebben ook geen zicht op de levertijd. Waar heb je ze snel vandaan?
Ben

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 apr 2006 21:58

Eric, zou je een foto kunnen posten van de body?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

erice3
Forum-lid

erice3 19 apr 2006 19:29

Als ik het goed begrijp heb je ze al ontvangen (Zonda 2006)... Op welke datum heb jij ze besteld... Ik heb ze namelijk op 22 maart besteld bij Futurum... maar nog altijd niet binnen, ze hebben ook geen zicht op de levertijd. Waar heb je ze snel vandaan?
Ben

Heb ze 31-3 besteld bij Bike-Palast in Duitsland, en dus vorige week 12-4 ontvangen.
@ Scepticus, ik zal een foto van de body zsm plaatsen!

ben_ber
Forum-lid

ben_ber 19 apr 2006 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 19 April 2006

Ben

Heb ze 31-3 besteld bij Bike-Palast in Duitsland, en dus vorige week 12-4 ontvangen.
@ Scepticus, ik zal een foto van de body zsm plaatsen!

Dankje ik heb ze daar inmiddels ook besteld, hoop dat ze snel komen!

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 20 apr 2006 00:29

Ben ookwel benieuwd naar een foto van je Zonda's
ben ook van plan om aan te schaffen, Hoe ging het met betalen bij Bike Palast, zit alleen nog ff te kijken of ik bij Bike Palast of Hergarden bestel.
heb je de zwarte of de zilvere versie genomen?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 apr 2006 00:35

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 19 April 2006
Ben ookwel benieuwd naar een foto van je Zonda's ben ook van plan om aan te schaffen,

Als je Zonda's gaat kopen, mag ik je Lightweight's dan hebben?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ben_ber
Forum-lid

ben_ber 20 apr 2006 00:57

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 19 April 2006

ben ook van plan om aan te schaffen, Hoe ging het met betalen bij Bike Palast, zit alleen nog ff te kijken of ik bij Bike Palast of Hergarden bestel.

Ik heb de Zilverkleurige besteld staat mooier bij de rest van me fiets. Ik heb ze onder rembours besteld 15 euro extra... hoop ze op deze manier nog voor het weekend te hebben (kleine kans ben ik bang) Maar ze hadden ze nog op voorraad werd mij verteld.

erice3
Forum-lid

erice3 20 apr 2006 09:26

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 19 April 2006

Kijk ff in de Specialized site, daar staat inmiddels een foto van mijn Allez met de Zonda's eronder! Bestellen en service bij Bike-Palast zijn prima in orde! Reageren snel op mail, en zoals gezegd de bestelling arriveerde ook lekker snel! Ik heb vooruit betaald, 8 euries verzendkosten. Credit card wordt niet geaccepteerd, je zal dus een overboeking moeten doen naar buitenlandse rekening. Ook dat is tegenwoordig een koud kunstje, zeker als je via internetbankieren doet!

erice3
Forum-lid

erice3 30 apr 2006 21:31

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 17 April 2006

Eric, zou je een foto kunnen posten van de body?

Gelijk een vraag aan de kenners, heb nu de cassette voor het eerst verwijderd na in gebruik name van deze wielen. Er zijn net krap aan 400km op gefietst en zie tot mijn schrik dat de body allemaal kleine haakjes heeft. Deze zijn duidelijk te zien op de foto.
Even mijn oude wielset (A class Alx 295, standaard wielset van mijn fiets) erbij gepakt (+/- 1700 km mee gefietst) en deze body vertoond veel minder erg deze 'haakjes'. De cassette past er nog gewoon op, al is het een beetje friemelen. Is dit ernstig?? Heeft dit toch te maken met het feit dat Bike Palast deze 9 speed (trouwens ook geschikt voor 8 en 10 speed) zelf bouwt voor de Zonda wielset aangezien Campa de Zonda 2006 alleen aanbiedt met 10 speed body voor shimano.
Over de werking van de body heb ik geen klagen, deze loopt als een zonnetje. Is dit soort slijtage normaal??
En nog ff een bonusfoto van het G3 spaakpatroon:

Plaats reactie