Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cervelo R3

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 apr 2006 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 April 2006

Niet zo zeuren mensen, Kuiper had ongetwijfeld louter goede bedoelingen.


Klopt. Moet je idd niemand op aanpakken. Hanz zal 'm wel gecontacteerd hebben als ie dat nuttig achtte; hij heeft in een mail overigens mijn advies ook niet gevraagd over wielen, maar wel de contactgegevens van Adrien, omdat die laatste veel meer onderlegd is hierin... en dat vind ik prima.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

napoleon
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 mar 2006 11:26

napoleon 14 apr 2006 15:20

Quoten: Origineel geplaatst door Napoleon op 26 Maart 2006


Nano, ik begrijp dat jij de trotse eigenaar bent van een nieuwe Cervelo R3 in maat 54. Gefeliciteerd! Ik overweeg hetzelfde frame, in dezelfde maat. Ik vind de informatie op de site betreffende de geometrie niet zo duidelijk. Zou jij een paar dingen kunnen nameten?? Hoeveel bedraagt de afstand tussen hart bracket en bovenkant zadelstrop? Hoe lang is de bovenbuis hart op hart langs de bovenbuis gemeten? En tot slot hoe hoog is het balhoofdbuisje?
Alvast bedankt!

Het bovenstaande heb ik enige tijd geleden gevraagd. Ik zag net dat je je frame inmiddels hebt gekregen en wellicht wil je eea nameten. Mooi ding om te zien! Ook je verdere afmontage is door een ringetje te halen!

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 14 apr 2006 17:13

Dank je wel. Ik heb hem gisteren gekreegen.

De bovenbuis is ongeveer 52.5 cm von hart tot hart. Afstand van hart bracket tot zadelstrop is 51.5 cm. Alles bij maat 54.

Ik weet niet precies, wat het balhoofdbuisje is, want i ken ook niet alle worden in het nederlands, maar ik denk de "Headtube" of niet? De Afstand is 14 cm.

Voor het Forum, hier is alvast een beeld, maar hij is nog niet af.

R3

napoleon
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 mar 2006 11:26

napoleon 14 apr 2006 18:25

Bedankt voor je snelle reactie!! gezien de maten die je door geeft, heb ik precies dezelfde maat nodig. Ziet er erg goed uit. Ben erg benieuwd naar je ervaringen straks. Dat geldt ook voor je crankstel en je wielen. Volgens mij zijn wij een beetje van hetzelfde postuur, dus kan je elkaar ervaring goed vergelijken.(ik ben 1,71 m en ongeveer 60 kg)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 apr 2006 14:40

Nano, dat ziet er schitterend uit... Ik heb ook enkele andere foto's bekeken op je site (Weizenrace.de): prachtig hoor! Zoals verwacht!!!
Enkele vraagjes:
1. Die AX remmen, had je die al op je Madone? Kan je 'r dus enige gebruikservaring over delen?
2. Welke tubes zijn dat? Ik zie geen enkel merk/type vermeld.
3. De vork. Ik weet dat je verschillende opties afgegaan bent. En je hebt een tijd lang een computersimulatie met een Alpha Q vork getoond. Waarom is het de Easton geworden? Hij past er wel prachtig bij, kan ik je zeggen!
4. Dat kegeltje boven de kopserie is niet zo mijn ding. Welk merk is dat?
5. Je gebruikt een shim voor de zadelpen. Wat is het gewicht van dat ding? Welk merk? Denk je dat dit betrouwbaar en stevig is? Ik denk er immers ook aan zoiets in te zetten!
Thx. Doe zo voort. Hopelijk kan je 'r binnenkort mee op de weg.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 apr 2006 17:03

Ein affengeiles Rad Nano! Alles is prachtig in harmonie met elkaar. Vind net zoals Casran die bovenste spacer wat lomp maar verder is er echt helemaal niets op aan te merken. Ja, ik zou zelf de shifters wat vlakker plaatsen, in lijn met het stuur maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

A.u.b. nog een foto als hij helemaal af is!

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 15 apr 2006 17:33

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 April 2006
Nano, dat ziet er schitterend uit... Ik heb ook enkele andere foto's bekeken op je site (Weizenrace.de): prachtig hoor! Zoals verwacht!!! Enkele vraagjes:1. Die AX remmen, had je die al op je Madone? Kan je 'r dus enige gebruikservaring over delen?2. Welke tubes zijn dat? Ik zie geen enkel merk/type vermeld.3. De vork. Ik weet dat je verschillende opties afgegaan bent. En je hebt een tijd lang een computersimulatie met een Alpha Q vork getoond. Waarom is het de Easton geworden? Hij past er wel prachtig bij, kan ik je zeggen!4. Dat kegeltje boven de kopserie is niet zo mijn ding. Welk merk is dat?5. Je gebruikt een shim voor de zadelpen. Wat is het gewicht van dat ding? Welk merk? Denk je dat dit betrouwbaar en stevig is? Ik denk er immers ook aan zoiets in te zetten!Thx. Doe zo voort. Hopelijk kan je 'r binnenkort mee op de weg.


Hi Pieter

Bedankt voor de complimenten.

1. Nee, die remmen heb i nu pas ob de R3 en zo heb ik nog geen ervaringen ermee. Maar Anton zegt, dat ze goed zijn.

2. Het zijn Tufo S3 Lite.

3. Dat klopt, maar in Duistland was de gewoone Cervélo Wolf Vork erbij, en die find ik niet so mooi en die is ook zeer zwaar. De Easton past zeer goed, is licht en niet zo duur als een THM.

4. Het kegeltje is van FSA, maar ik ben op zoek naar en andere, want ik find het ook niet mooi. Darom maak ik de fiets nog niet af.

5. De Shim is van Use en weegt 32gramm, maar je kunt ok nog een stuk afzaagen.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 apr 2006 18:18

Ziet er top uit nano, wat ik me af vraag is of een shim bij cervelo is toegestaan. Een flink aantal merken verbied zo'n ding bij hun carbonframes.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 apr 2006 18:19

Quoten: Origineel geplaatst door Nano op 15 April 2006

Hi PieterBedankt voor de complimenten. 1. Nee, die remmen heb i nu pas ob de R3 en zo heb ik nog geen ervaringen ermee. Maar Anton zegt, dat ze goed zijn. 2. Het zijn Tufo S3 Lite. 3. Dat klopt, maar in Duistland was de gewoone Cervélo Wolf Vork erbij, en die find ik niet so mooi en die is ook zeer zwaar. De Easton past zeer goed, is licht en niet zo duur als een THM. 4. Het kegeltje is van FSA, maar ik ben op zoek naar en andere, want ik find het ook niet mooi. Darom maak ik de fiets nog niet af. 5. De Shim is van Use en weegt 32gramm, maar je kunt ok nog een stuk afzaagen.


Bedankt voor je antwoord. Maakt me heel wat wijzer. Zoals bike_add1ct zegt: op deze fiets valt nauwelijks iets aan te merken. Een van de mooiste die ik zag, en een meer dan waardige opvolger voor je schitterende Madone5.9!
Heb je die Cervélo Wolf vork gemakkelijk kunnen verkopen eigenlijk? Of heb je ze nog?En misschien moet ik ook maar 'ns zo'n shim proberen in combinatie met een superlichte zadelpen (Schmolke of AX).
Ik wacht in spanning op de voltooiing van deze R3 !!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 15 apr 2006 18:54

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 April 2006

Bedankt voor je antwoord. Maakt me heel wat wijzer. Zoals bike_add1ct zegt: op deze fiets valt nauwelijks iets aan te merken. Een van de mooiste die ik zag, en een meer dan waardige opvolger voor je schitterende Madone5.9!Heb je die Cervélo Wolf vork gemakkelijk kunnen verkopen eigenlijk? Of heb je ze nog?
En misschien moet ik ook maar 'ns zo'n shim proberen in combinatie met een superlichte zadelpen (Schmolke of AX).Ik wacht in spanning op de voltooiing van deze R3 !!


Ja, de Vork heb ik nog. Ik moet hem nog zien te verkopen. Ik denk nog an en M2Racer Headset, maar ik weet niet, of ik dat vertrouwen kan. Dat Kegeltje is dan weg.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 15 apr 2006 22:11

Hoorde gisteren dat er een probleem met de Cervelo Wolf is dus misschien zul je hem eerst in moeten sturen.
zie ook
http://freeflite.com/page.cfm?PageID=161
Mocht je een goede hebben Nana stuur me dan even een mailtje (zie profiel) misschien weet ik er nog iemand voor.

Plaats reactie