Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Elite 2 of Easton circuit?

r.o.b.
Forum-lid

r.o.b. 20 mar 2006 22:13

materiaalkenners,
Heb eerder een discussie opgeworpen over sterkste wielen i.r.t. spaakbreuk. Heb veel waardevolle info gevonden. Nu de volgende vraag:
ben 96 kg, 2.00 meter en wil circa EUR 400,-- uitgeven aan sterke wielen. Mijn voorlopige keuze is gevallen op of de Easton Circuit of de Mavic Ksyrium Elite 2. Qua prijs doen ze elkaar niet veel, 379 versus 399,-- via Internet. Graag jullie waardevolle advies!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2006 22:16

Ik zou gewoon een setje Dura Ace of Chorus naven met een Cxp33 velg laten bouwen met 36 spaken per wiel. Wil je wat lichter, neem dan bijv DT 240 naven.
Handgespaakt lijkt me met jouw gewicht veruit de beste oplossing.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

r.o.b.
Forum-lid

r.o.b. 20 mar 2006 22:27

je reactie kan ik me voorstellen, maar cpx33-sapim-ultegra bleek geen goede keuze (spaakbreuk bij de kop) , idem voor Mavic Cosmos, shimano...(hoe heten die slappe dingen...doet er ook niet toe). Zouden die easton's het echt niet houden? daar had ik net m'n hoop op gevestigd.

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 20 mar 2006 22:33

Die Eastons zullen het wel houden, maar ik zou een gespaakt wiel nemen met DT 240s naven, maar dit is omdat ik enkel maar zo'n wielen wil i.v.m spaakbreuken en de gemakkelijk te vervangen onderdelen. En met de DT naaf heb je ook een naaf die zeker even goed is als die van Mavic en Easton.Ik dus zal nooit een systeemwiel kopen, al vindt ik ze zeer mooi. Maar in jou geval zouden de Eastons zeker moeten voldoen denk ik, maar TS weet meer van deze wielen.
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie