Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle site

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 20 mar 2006 15:38

Naast alle andere merken, zal ik voor Gazelle ook maar een eigen plekje maken.Ik bezit zelf een Gazelle Vuelta van 2005, dus plaats ik maar gelijk de eerste post.
Doe jij dat ook dan?
Mijn Gazelle Vuelta:
Hmmm, ik krijg er ff geen plaatje op, alleen maar kruisjes....
Dan maar ff via mijnalbum: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 20 mar 2006 17:23

Aha, toch gelukt.



Ziezo, vandaag ff gemaakt
Specs.:
Net zo standaard als ie toen de winkel verliet.

principiaerik
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:10

principiaerik 20 mar 2006 17:45

Heel mooi.
Ik ben van plan om een Protour van Gazelle te kopen.
Heeft iemand ervaringen ??
Triathlon

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 20 mar 2006 18:39

Ik wacht tot mijn Gazelle Dauphiné (model 2005) geleverd wordt. De fm probeert een wat langere vork te bestellen en te monteren, zodat ik niet te diep zit, maar of hem dat lukt? Alstie binnen is, probeer ik een foto te posten.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 25 mar 2006 10:42

Dit is 'm.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 25 mar 2006 11:30

Ziet er mooi uit. Je hebt hem dus toch gekozen.
CC, agr 100; limo 100

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 25 mar 2006 11:43

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 25 Maart 2006

Ziet er mooi uit. Je hebt hem dus toch gekozen.

Yep, straks nog schoenen kopen en dan de eerste rit. Hopelijk zit ik niet te diep.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 mar 2006 14:44

Zo heel diep ziet het er niet uit trouwens. Maar als beginnende fietser kan ik me voorstellen dat het je wat zorgen baart. Blijft ontzettend vreemd dat Gazelle geen spacers wilt gebruiken... Als dat wat zegt over de kwaliteit van hun vorkbuizen...

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 25 mar 2006 20:54

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 Maart 2006

Zo heel diep ziet het er niet uit trouwens. Maar als beginnende fietser kan ik me voorstellen dat het je wat zorgen baart. Blijft ontzettend vreemd dat Gazelle geen spacers wilt gebruiken... Als dat wat zegt over de kwaliteit van hun vorkbuizen...


Het is een carbon voorvork met aluminium pijp, volgens mij het instapmodel van PRO (ong. 125 euro).
Ik zie dat jij op jouw Scott (mooie fiets) ook ongeveer zo diep zit als ik. Maar ik vermoed dat jij al veel langer fietst. Heb jij gekozen voor een kleiner frame omdat dat stijver is?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 mar 2006 21:29

Ik zit op de Scott nog wel wat dieper, ca 13-14cm verschil. Ik heb deze framemaat gekozen omdat ik relatief lange benen en een korter bovenlichaam heb zodat ik niet zo'n lange bovenbuis nodig heb.

Het zit prima bij mij, alleen bij langdurig fietsen in de beugels of op het puntje van de ergopowers begint het wat te zeuren in de onderrug. Maar ik fiets idd al wat langer, 6-7 jaar waarvan 4 wedstrijdjaren. Mijn fiets is dan ook iets meer gericht op snelheid en wendbaarheid, maar het is ook comfortabel genoeg om 150+ km tochten te maken.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 25 mar 2006 23:43

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 Maart 2006

Ik zit op de Scott nog wel wat dieper, ca 13-14cm verschil. Ik heb deze framemaat gekozen omdat ik relatief lange benen en een korter bovenlichaam heb zodat ik niet zo'n lange bovenbuis nodig heb.Het zit prima bij mij, alleen bij langdurig fietsen in de beugels of op het puntje van de ergopowers begint het wat te zeuren in de onderrug. Maar ik fiets idd al wat langer, 6-7 jaar waarvan 4 wedstrijdjaren. Mijn fiets is dan ook iets meer gericht op snelheid en wendbaarheid, maar het is ook comfortabel genoeg om 150+ km tochten te maken.

Ik heb ook langere benen in verhouding tot mijn bovenlichaam. Ik ben 186 met een binnenbeenlengte van 92.5. Ik had vanmiddag geen last van mijn rug, wel van mijn nek en een klein beetje van mijn bovenarmen; ik heb bijna 40 km. gefietst. Misschien valt het allemaal wel mee. Als het morgenvroeg droog is, ga ik weer een rondje (of ik ga hardlopen, dat weet ik nog niet ).
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

giulio
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2006 04:31

giulio 04 okt 2006 21:20

Hi, ik heb een bijzondere Gazelle, nml. een Champion Mondial A-frame van 70 cm. !! Wie hebben er nog meer een fiets gebaseerd op dit frame?
Het verschil met een gewoon frame is het langere balhoofd, en daarmee ook een bovenbuis die naar boven buigt, en een wishbone (?) achtervork voor meer stijfheid. De staande buis van het frame steekt ca. 10 cm. uit boven de bovenbuis, een raar gezicht maar omwillen van de stijfheid een slimme vondst. Ik heb dit frame omdat ik 203cm. lang ben.

Het is een handgebouwd frame uit Reynolds 531c., zoals de meeste Gazelle topframes uit die tijd.

Het is een echte "vintage" fiets en ik heb hem dan ook helemaal gereviseerd zoals hij destijds was, dus met shimano 600 helemaal compleet uit 1989. Hij is rood/wit/blauw gespoten zoals Gazelle dat destijds tegen meerprijs deed. Helaas zijn er enkele kleine beschadigingen / gebruikssporen op de lak.

Het enige dat ik heb gewijzigd t.o.v. destijds zijn de pedalen, dat zijn nu Shimano klikpedalen want dat fietst toch wel een stuk beter. De oude Shimano 600 pedalen met toeclips heb ik wel bewaard. Voor de foto?

Verder heb ik veel moeite om de rubbers te vinden voor de remgrepen (origineel bruin van kleur). Wie heeft er een tip? Voor het overige is ie weer helemaal compleet zoals hij was!

Ook leuk: ik heb er een iku cyclotronic fietscomputer opgezet, ook helemaal uit die tijd, je weet wel het zwart/gele "dashboardje" op het stuur. Werkt perfect! En geen batterij nodig want hij laadt zichzelf op.

Vinden jullie het interessant om foto's te zien? Dan zal ik die uploaden!

Groeten,
Giulio.

Plaats reactie