Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

kopen via Internet

principiaerik
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:10

principiaerik 20 mar 2006 15:35

 Wil een nieuwe racefiets kopen via internet.
Een paar nadelen zijn mij bekend.
geen service van de fm.
Risco met betaling of levering
De prijs is wel aantrekkelijk.
Heeft iemand ervaringen met o.a. Bike.nl , fietsenvoordelig.nl of Bike plaza via marktplaza.nl ??
gaarne tip of ervaringen.
Groet    -  Van principia naar ???
Triathlon

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 20 mar 2006 21:50

Ik doe bijna alles via het net, maar ik koop geen complete fietsen maar frames en alle onderdelen los. Ben nu aan m'n 4e fiets bezig. Gelukkig fietst het hele gezin. Het meeste bestel ik via het net, maar soms haal ik de info via het web op maar ga ik het in de winkel kopen. Door de kennis die ik in de loop der jaren heb opgebouwd heb ik geen FM meer nodig. Verdiep je in de technische kant van je fiets en ook jij heb binnenkort geen FM meer nodig. Zo moeilijk is het niet. Veel kennis is op dit forum verzameld en dus altijd beschikbaar. Succes er mee, het is een hobby op zich en scheelt een hoop geld!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 mar 2006 22:13

Als je echt goedkoop online wil shoppen moet je bij onze oosterburen zijn
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 20 mar 2006 23:46

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 20 Maart 2006

Als je echt goedkoop online wil shoppen moet je bij onze oosterburen zijn


kan er over mee praten.Dat klopt, me frame uit duitsland, en de opbouw uit duitsland dura ace groep € 800 en zadelpen ritchey wcs carboné € 109,-
van de week maar eens de bestelling plaatsen, bij B*** Palast aan de deur  betalen bij aflevering gaat via UPS. (als het goed is)

principiaerik
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:10

principiaerik 21 mar 2006 10:30

Bedankt vast voor deze ondersteunende berichten.
Ik ga me maar verdiepen in het vak.
Dan heb ik de fm niet meer nodig.
Triathlon

50peruur
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 01:56

50peruur 22 mar 2006 01:59

Mooi he zo,n principia.
Bestellen via internet is prima, als je maar achteraf betaald.
EL Teide

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 19 mei 2009 10:01

Ik ben momenteel in de markt voor een paar nieuwe wielen, opvallend is tot dusver de diverse prijsverschillen en dan al helemaal tussen de online mogelijkheden en wat mijn fm mij aan kan bieden.
Ik begin steeds technischer te worden, maar ben wat dat betreft vooralsnog geen hoogvlieger en heb dus voordat ik ergens de online trekker overhaal enkele vragen.

- Ik rijd momenteel met een Marchisio cassette op MOst Chall wielen, ik zou deze cassette graag over willen zetten, moeten de nieuwe wielen dan Campa of Shimano compatible zijn of past deze op beide.
- en dan nu eentje waar ik me eigenlijk voor schaam : Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om deze handeling te verrichten? ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul hoe ik die overzet. Is dit zelf makkelijk te doen?
- Wanneer je een paar wielen tegenkomt die online 400 en bij de dealer 550 zijn wat zou dan eventueel een argument zijn om de wielen alsnog bij een dealer te kopen?

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 19 mei 2009 10:14

Je heb speciaal gereedschap nodig maar het is niet moeilijk!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 mei 2009 10:25

Hoi Pino,

Met welke groep rijd je nu ? Met campagnolo, of shimano ?
Op welk wiel zit een shimano body, of een campagnolo body, afhankelijk vd groep kies je de juiste body.
Misschien kan je bij de wielen een setje gereedschap krijgen, los heb je zoiets voor rond de 20 euro.

Succes

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2009 10:29

50 per uur schreef:Bestellen via internet is prima, als je maar achteraf betaald.


Dit is wel heel erg 1999 hoor.
Ik heb serieus nog NOOIT problemen gehad met vooraf betalen.

En daarbij: lang leve de creditcard.

ps. noem mij 1 webwinkel die eerst je spullen verstuurt en dan gaat wachten tot jij het geld overmaakt.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 mei 2009 10:30

Scott Addict R1 2008 uit Engeland ....frame koste "slechts" 1300 Euro incl. de verzendkosten , terwijl de adviesprijs toch 2700 Euro bedraagt . Wel een 2008 model , maar dat wilde ik liever dan een 2009.

Zondag besteld , en woensdag binnen best snel en goedkoop en betrouwbaar. In Nederland had ik ze ook nog niet zo goedkoop gezien.

Ook onze Duitse vrienden kunnen goed stunten met de prijzen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 19 mei 2009 13:36

SpEric schreef:Hoi Pino,

Met welke groep rijd je nu ? Met campagnolo, of shimano ?
Op welk wiel zit een shimano body, of een campagnolo body, afhankelijk vd groep kies je de juiste body.
Misschien kan je bij de wielen een setje gereedschap krijgen, los heb je zoiets voor rond de 20 euro.

Succes


Ik rijd nu me Shimano, maar om het makkelijk te maken overweeg ik wel om in de de nabije toekomst over te stappen op Campa. Welk gereedschap heb ik nodig, iemand misschien een linkje zodat ik het bij Rose o.i.d kan bestellen?

Plaats reactie