Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Froglegs

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 17 mar 2006 20:39

Wie kan uitleggen hoe de remkabels lopen als je een extra set remhendels op je stuur hebt , z.g. froglegs (?). Hierbij moeten de gewone remhendels blijven werken. Loopt de (binnen)remkabel dan door de frogleghendel waarbij dan alleen de buitenkabel in 2 delen wordt geknipt of komt hier nog een extra kabel aan te pas? Op een site  of Google kan ik niets vinden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

diamant
Forum-lid

diamant 18 mar 2006 13:42

De remkabel blijft een geheel maar de gain stopt bij het binnen komen in de froglegs en begint opnieuw bij het buitenkomen naar de gewone remgreep toe(is dus in 2 delen).Waarschijnlijk niet echt duidelijk.sorry

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 mar 2006 14:22

De binnekabel loopt gewoon door (en zit ook niet vast aan de frogleg), maar de frogleg trekt juist een de buitenkabel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 18 mar 2006 18:35

Die frogleg TREKT aan de buitenkabel?  Hoe kan die dan de rem aantrekken? Het lijkt mij logischer als de binnenkabel vanaf de gewone remhendel door de frogleg gaat en daar wordt vastgezet. Dan verder door naar de rem. In dit geval zullen beide hendels bewegen bij het remmen. Ik zag echter ook eens een "tweelingkabel" die met een speciale klem was vastgezet en waaruit dan verder 1 kabel naar de rem ging. Wat kan dit geweest zijn?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie