Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Time Rxs schoenplaatjes

marten
Forum-lid

marten 17 mar 2006 01:02

Super fijne pedaaltjes werkelijk waar....
De schoenplaatjes zijn even wennen, vooral met in- en uitklikken. Maar wat schetst mijn verbazing bij het monteren van de plaatjes. Wat een slechte kwaliteit schroeven zeg. Ik draai ze in mn  schoen zodat ze goed vast zitten (met momentsleutel omdat je nooit weet) draai ik er gewoon 2 door! gelukkig kon ik 1tje nog loskrijgen en vervangen door een 'oude' schroef van Spd plaatjes. Maar 1tje zit dus mooi vást! en draait heerlijk door.... het scheelt dat het plaatje wél moervast zit maar dit gaat vast problemen opleveren mocht ik de plaatjes ooit willen vervangen!
Zoiets mag toch niet normaal zijn?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2006 01:22

Weet je zeker dat je inbusdop exact de goede afmetingen heeft?
Ik had met mijn schroeven geen enkel probleem. Ik heb de kortste schroeven die erbij zaten gebruikt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marten
Forum-lid

marten 17 mar 2006 01:29

Jah 100 zeker.
De schroef die er nog wel uitwilde is het draad van stuk zeg maar, de spd schroef ging er moeiteloos in en bleef prima zitten. Overigens ook de korte gebruikt. De lange zijn immers alleen voor adapter meende ik.
Eigenlijk vrees ik pas problemen als de schoenplaat vervangen moet worden!!!   Zal wel uitboren worden ofzoiets :S óf de schoenplaat stukzagen.... Alles best zolang mn schoentjes maar héél blijven!
ow, iemand tips hoe dit op te lossen?

dingo
Forum-lid

dingo 17 mar 2006 09:26

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Maart 2006

Weet je zeker dat je inbusdop exact de goede afmetingen heeft?
Ik had met mijn schroeven geen enkel probleem. Ik heb de kortste schroeven die erbij zaten gebruikt.

Zelfde ervaring als amclassic.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 17 mar 2006 09:57

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 17 Maart 2006

Jah 100 zeker.
De schroef die er nog wel uitwilde is het draad van stuk zeg maar, de spd schroef ging er moeiteloos in en bleef prima zitten. Overigens ook de korte gebruikt. De lange zijn immers alleen voor adapter meende ik.
Eigenlijk vrees ik pas problemen als de schoenplaat vervangen moet worden!!!   Zal wel uitboren worden ofzoiets :S óf de schoenplaat stukzagen.... Alles best zolang mn schoentjes maar héél blijven!

je kan id het kopje v/d vijs er afslijpen zodat het plaatje los komt, daarna kan je met een griptang het overblijvende gedeelte v/d vijs er gewoon uitdraaien.Schoen zou (indien het door een vakman wordt gedaan) geen schade mogen hebben !

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 18 mar 2006 05:16

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 17 Maart 2006

Jah 100 zeker.

Hoi,
Hoe je dat voor mekaar hebt gekregen is me een raadsel. De bijgeleverde stalen imbusschroeven zijn van uitstekende kwaliteit.
Zou het kunnen dat het de schroefhouder (of hoe noem je zoiets?) in de schoen zelf is die gek is gedraaid? M.a.w. dat de hechting in de schoenzool zelf is gelost?
Heb je trouwens de schroeven ingevet?
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

marten
Forum-lid

marten 18 mar 2006 17:42

schroeven netjes ingevet ja, zoals het hoort.
Momentsleutel gebruikt. En 4nm aangehouden (3,5 tot 4,5 aangeraden volgens Time)
ik denk inderdaad dat de schroefhouder (we zullen het maar zo noemen) beschadigt is geweest ofzoiets. Zowiezo ga ik er even mee naar de zaak waar ik ze kocht, om 's te vragen wat het kan zijn.

marten
Forum-lid

marten 19 mar 2006 15:28

En het probleem is opgelost!
m'n vader heeft  er even naar gekeken en wat ie heeft gedaan weet ik niet maar de plaatjes zijn los en de schoen (inclusief schroefhouders) is onbeschadigd!
ow, het draad van de schroef is niet helemaal in orde. Toen ik nieuwe plaatjes ging halen vertelde de FM dat het waarschijnlijk een productie foutje was ofzo. In elk geval kon ik de plaatjes voor niks mee nemen... ook weer netjes
In elk geval bedankt voor de tips!

marten
Forum-lid

marten 23 mar 2006 23:46

Beetje jammer dat het verhaal nog een staartje kreeg. Na een trainingsrit van 180 km woensdag kwam ik er thuis achter dat mn linker schoenplaatje scheef stond. Toen ik de schroeven los wilde halen viel de 1e er al uit voordat ik 'm aan raakte. Wat blijkt nu, schroefdraad ín de schoenzool compleet weg. Verdomme. Flink balen natuurlijk. Vanmiddag naar de winkel geweest of het misschien gerepareerd kan worden. (bij mn oude sidi's kon je de metalen plaatjes in de zool heel eenvoudig vervangen dus waarom bij Nike's niet.) Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn. Na een kort telefoontje met de leverancier kreeg ik de mededeling dat ik een nieuw paar schoenen mag verwachten! Zaterdag komen ze binnen! Wat is het toch heerlijk om aangenaam verrast te worden door perfecte service!
Heren van Nike én van Egberts bedankt! helemaal super

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 mar 2006 04:16

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 23 Maart 2006

Beetje jammer dat het verhaal nog een staartje kreeg. Na een trainingsrit van 180 km woensdag kwam ik er thuis achter dat mn linker schoenplaatje scheef stond. Toen ik de schroeven los wilde halen viel de 1e er al uit voordat ik 'm aan raakte. Wat blijkt nu, schroefdraad ín de schoenzool compleet weg. Verdomme. Flink balen natuurlijk. Vanmiddag naar de winkel geweest of het misschien gerepareerd kan worden. (bij mn oude sidi's kon je de metalen plaatjes in de zool heel eenvoudig vervangen dus waarom bij Nike's niet.) Helaas bleek dit dus niet het geval te zijn. Na een kort telefoontje met de leverancier kreeg ik de mededeling dat ik een nieuw paar schoenen mag verwachten! Zaterdag komen ze binnen! Wat is het toch heerlijk om aangenaam verrast te worden door perfecte service!
Heren van Nike én van Egberts bedankt! helemaal super

Hoi,
Voor het geval dat je de oude schoenen mag behouden dan kan daar indien gewenst nog altijd opnieuw een nieuwe draad in die "schroefhouder" worden getapt. Mits de juiste schroefmaat ben je dan een paar schoenen rijker............
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

marten
Forum-lid

marten 24 mar 2006 11:30

hmmm dát is wel een hele goeie! zeker het proberen waard!

Plaats reactie