Bikexperto MACH1 Magnesium wielen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
Als ie gaar is kom ik terug
Quoten: Origineel geplaatst door swind op 16 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
doordat je zijn bericht quotte, kwam het mij impliciet ook over dat je bedoelde dat industrielagers altijd beter zijn dan kogellagers
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
doordat je zijn bericht quotte, kwam het mij impliciet ook over dat je bedoelde dat industrielagers altijd beter zijn dan kogellagers
-
- Forum-lid
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 05 jan 2006 19:39
Maar goed de lagers vind ik minder interessant, ook niet de manier waarop iemand die dingen in elkaar zet.
Is er iemand die echt wat zinnigs kan zeggen over de KWALITEIT van die MACH 1 wielen?
Dat heb ik nog niet gehoord en (kan het ook niet vinden amclassic fan) ben er wel benieuwd naar.
Vooral ook naar het waarom erachter.
Is er iemand die echt wat zinnigs kan zeggen over de KWALITEIT van die MACH 1 wielen?
Dat heb ik nog niet gehoord en (kan het ook niet vinden amclassic fan) ben er wel benieuwd naar.
Vooral ook naar het waarom erachter.
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hier staat in ieder geval wat:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... 1&get=last
((( http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sit ... sium&meta= )))
Ik weet alleen niet in hoeverre dat die velg echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een paar procent magnesium. Is dat laatste het geval dan voegt het weinig toe en schaadt het dus ook niet.
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... 1&get=last
((( http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sit ... sium&meta= )))
Ik weet alleen niet in hoeverre dat die velg echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een paar procent magnesium. Is dat laatste het geval dan voegt het weinig toe en schaadt het dus ook niet.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
gaan we schelden ???
Het profi zat hem juist helemaal niet in de vaart, maar meer in de rustige en grondige/deskundige manier waarop de spaken in een aantal fasen op de juiste spanning werden gezet...
maar ik zal je verder niet vervelen met een leken-verslag...
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
gaan we schelden ???
Het profi zat hem juist helemaal niet in de vaart, maar meer in de rustige en grondige/deskundige manier waarop de spaken in een aantal fasen op de juiste spanning werden gezet...
maar ik zal je verder niet vervelen met een leken-verslag...
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 16 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door swind op 16 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
doordat je zijn bericht quotte, kwam het mij impliciet ook over dat je bedoelde dat industrielagers altijd beter zijn dan kogellagers
Oke, sorry dan is dat ook weer opgelost.
Quoten: Origineel geplaatst door swind op 16 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Wanneer ziet iemand die een wiel spaakt er professioneel uit? Voor een leek ziet het er altijd profi uit als er een beetje vaart achter zit.
Waar zeg ik dat industrielagers beter zijn als kogellagers? Ik zei alleen dat er in de primato naven industrielagers zitten en in de Shimano naven kogellagers. Dat jij die conclusie trekt moet je zelf weten, maar ik heb alleen een verschil tussen die naven aangegeven.
doordat je zijn bericht quotte, kwam het mij impliciet ook over dat je bedoelde dat industrielagers altijd beter zijn dan kogellagers
Oke, sorry dan is dat ook weer opgelost.
Als ie gaar is kom ik terug
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Maart 2006
Hier staat in ieder geval wat:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... 1&get=last
((( http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sit ... sium&meta= )))
Ik weet alleen niet in hoeverre dat die velg echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een paar procent magnesium. Is dat laatste het geval dan voegt het weinig toe en schaadt het dus ook niet.
Heb Zoran even gevraagd, de Magnesium velgen zijn helemaal van magnesium gemaakt, behalve het remvlak.
Hier staat in ieder geval wat:
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... 1&get=last
((( http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sit ... sium&meta= )))
Ik weet alleen niet in hoeverre dat die velg echt magnesium is of dat het gewoon een alu legering is met een paar procent magnesium. Is dat laatste het geval dan voegt het weinig toe en schaadt het dus ook niet.
Heb Zoran even gevraagd, de Magnesium velgen zijn helemaal van magnesium gemaakt, behalve het remvlak.
Now hold on a second.
You can`t compare naven with industrial lagers and naven with balls.
There are two completely different design.
Quality of the hub with industrial bearing isconnected to quality of the bearing it self,and housing.For example American classic hub is with very good design but bad bearings.If it is equipped with Enduro max,or NTN,bearings,before it is build in to a wheel,than can be usedfor more then one season without problems.
Miche primato and Miche Supertype.They are equipped withsame bearings.nly the look and usage of spokes is different.For building Primato hub in to the wheel traditional spokes are required,and for Supertype hub radial spokes are required.
The outlook of Miche primato and supertype is different.But I hope that we wont determine quality of the hub by the Way it look`s like.!
For me they are same quality and same weight.460.gr.for the set.According to www.miche.it
Zoka
You can`t compare naven with industrial lagers and naven with balls.
There are two completely different design.
Quality of the hub with industrial bearing isconnected to quality of the bearing it self,and housing.For example American classic hub is with very good design but bad bearings.If it is equipped with Enduro max,or NTN,bearings,before it is build in to a wheel,than can be usedfor more then one season without problems.
Miche primato and Miche Supertype.They are equipped withsame bearings.nly the look and usage of spokes is different.For building Primato hub in to the wheel traditional spokes are required,and for Supertype hub radial spokes are required.
The outlook of Miche primato and supertype is different.But I hope that we wont determine quality of the hub by the Way it look`s like.!
For me they are same quality and same weight.460.gr.for the set.According to www.miche.it
Zoka
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 19 mar 2006 19:26
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 Maart 2006
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Bearing or kogellager.I would put my money in Veloche hub with bearings (industrial lagers).Cheaper for maintenance and for sure it will give you more kms. before something goes wrong.I know it from my experience.
By the way, regarding Campa; The fact of the matter is, that aside from a couple of insignificant cosmetic details, and 16 grams, there is absolutely no difference between a Daytona-Centaur hub and a Record hub. Daytona is what they called them in 2001. Centaur is what they call them in 2002. Who knows what they're calling them in 2006-7. But only the name on the box has changed. That's all.And the price ...
Sinds wanneer zijn industrie lagers beter dan kogellagers? Campa naven zijn de betrouwbaarste naven die je kan kopen en die hebben gewoon kogellagers. Je kan echt helemaal niets opmaken uit het feit dat het industrie lagers zijn. Een naaf met industrielagers kan net zo slecht of goed zijn als 1 met kogellagers.
Bearing or kogellager.I would put my money in Veloche hub with bearings (industrial lagers).Cheaper for maintenance and for sure it will give you more kms. before something goes wrong.I know it from my experience.
By the way, regarding Campa; The fact of the matter is, that aside from a couple of insignificant cosmetic details, and 16 grams, there is absolutely no difference between a Daytona-Centaur hub and a Record hub. Daytona is what they called them in 2001. Centaur is what they call them in 2002. Who knows what they're calling them in 2006-7. But only the name on the box has changed. That's all.And the price ...
http://www.bikexperto.com" onclick="window.open(this.href);return false;