Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

remsysteem

pinarellofan
Forum-lid

pinarellofan 13 apr 2006 00:14

Ben het met Casran eens als iets 1 keer goed is gegaan betekend dat niet dat het goed blijft gaan. Ik vond die uitgeboorde remhoeven op WW ook niet verstandig (die bedoel je toch?).

casran
Forum-lid HC

casran 13 apr 2006 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 12 April 2006

Ben het met Casran eens als iets 1 keer goed is gegaan betekend dat niet dat het goed blijft gaan. Ik vond die uitgeboorde remhoeven op WW ook niet verstandig (die bedoel je toch?).

Juist ja. Ik had daar een dubbel probleem bij:1. die uitboring lijkt me niet verstandig. Bovendien ziet de remhoef er niet meer als een Record uit: ze heeft om een of andere reden minder opening... Misschien door de remblokhouders.2. er zijn Dura-Ace remblokhouders gebruikt in een Campa remhoef. DA (en Zero Gravity) maken gebruik van smallere bouten dan Campa (daarom kan je geen Campa houders in een DA remhoef steken): gevolg is dat hier speling op kan zitten, en alle druk komt te staan op die tussenringetjes die de houders op hun plaats houden. Zou ik niet betrouwen.Bovendien... wie doet nu zo'n risicovolle uitboring om een remhoef lichter te maken, om dan vervolgens kitscherige rode verf (extra gewicht) erop te gooien?
Ter verduidelijking, het gaat hierover:

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 13 apr 2006 00:53

Ja, ongelooflijk hè...

En zó intens lelijk!

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 13 apr 2006 00:57

tis net een bassie en adriaan rem zo!

wvbesien
Forum-lid

wvbesien 14 apr 2006 04:08

Kennen jullie deze:
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/M5_ ... wicht_rem/

En niet direct afhaken omdat er een ligfiets boven op de pagina staat he
Challenge Hurricane

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 14 apr 2006 04:17

Hoi,
A propos die RX100 remmen, die krek dezelfde remhoeven worden onder andere nog steeds door Shitmano geleverd bij Sora en Tiagra en dies meer. Alleen staat er geen RX100 op uiteraard.
Zelf heb ik jaren met een RX100 gereden, het remt prima als je er betere remblokken instopt maar full speed bergaf zou ik er nooit mee durven gaan. Ben namelijk mijn leven nog niet beu.
Voor mij zijn de beste remmen met afstand de Record en voor het milimeter gooi en smijtwerk zijn de Mavic SSC niet de versmaden. Ook de remblokken van Campa zijn naar mijn ervaring stukken beter dan de standaard Shimi blokjes. Wie serieus bergwerk wil doen weet snel waar de seconden te rapen vallen tijdens de afdalingen.............
Mits goede remmen slijt je ook minder snel je blokjes, je velgranden lopen minder snel gloeiend heet aan, enz......
Oh, en die openstaande remmen op die foto helpen ook de aerodynamica.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

zaffeltje
Forum-lid

zaffeltje 14 apr 2006 04:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 12 April 2006

Ten eerste koers ik niet, dus heb ik niet de allerduurste remmen nodig met de hoogste remkacht. Dus ga er niet vanuit dat iedereen die een racefiets heeft ook koerst. Beetje kort door de bocht vind ik dat.

Koersen of niet koersen maakt wat mij betreft niet uit. Stel je ernstig vragen als je met materiaal (en dan nog zoals belangrijk voor veiligheid als remmen) rijdt dat niet koerswaardig zou zijn: als het een renner van 65kg niet tot stilstand kan brengen (en renners kunnen sowieso al beter en preventiever remmen), dan vrees ik voor de toerist van 90kg die ermee gaat rijden. Dat was de redenering van m'n koersvoorbeeld... want ook zo'n toerist zal wel eens zin hebben om hard te rijden, en dan snel in de remmen moeten omdat er bijvoorbeeld een onachtzaam kind de baan over rent.
Je redenering "als het werkt dan is het goed" vind IK persoonlijk nogal kort door de bocht. Wat remmen betreft kwam er onlangs op een ander forum iemand zijn Record-remhoeven voorstellen die hij compleet had uitgeboord: "ik heb ermee gereden en het werkt even goed"... sja "voorlopig toch", denk ik dan.Met "als het werkt dan is het goed" kunnen we een pak onveilig prototype wagens de wegen opsturen hoor...

Ik weeg zelf 107kg en heb Shimano remmetjes, die me ten alle tijden tijdig tot stilstand brengen.
Je bent erg kortzichtig, een overstekend kind zie je aankomen dus schat je dat in en remt tijdig. Daar hoef je echt geen superbrakes voor te hebben. Als iets goed remt dan is het idd goed en ben ik tevreden met mijn Shimano RX100 remmen. Maar goed ik weet dan niet hoe je remt en met wat voor remmen........dus je voorbeeld vind ik nogal kort door de bocht.
Campa record remmen uitgeboord, wat bedoel je daarmee, heb ik nog nooit van gehoord???

sospiro
Forum-lid

sospiro 14 apr 2006 12:15

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 14 April 2006

Je bent erg kortzichtig, een overstekend kind zie je aankomen dus schat je dat in en remt tijdig.  

Jij fietst zeker nooit langs geparkeerde auto's?

sjezer
Forum-lid

sjezer 14 apr 2006 12:31

Of harder dan 20 per uur....

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 14 apr 2006 13:04

Quote: Origineel geplaatst door zaffeltje op 14 April 2006
Campa record remmen uitgeboord, wat bedoel je daarmee, heb ik nog nooit van gehoord???
U neemt een boormachine met de juiste boor erin, duwt de boor een aantal keren op diverse plaatsen door de rem heen et voilà daar is je uitgeboorde Campa Record rem! Moeilijk he??

Zie hier de foto die Casran een paar posts terug plaatste:

Die hele fiets is oerlelijk! Rode Nokon kabels, rode accenten op de crank.. Kijk hier maar.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 apr 2006 13:13

Je bent erg kortzichtig, een overstekend kind zie je aankomen dus schat je dat in en remt tijdig. Daar hoef je echt geen superbrakes voor te hebben.  

Als er iemand kortzichtig is ben jij dat wel. Je fietst zeker alleen je oprit op en neer ofzo. Kom op gebeurt toch zovaak dat mensen recht afslaan en mij over het hoofd zien of mijn snelheid fout inschatten. Goede remmen zijn trouwens misschien nog wel belangrijker voor niet-wedstrijdrijders dan wel wedstrijdrijders, als ik zag hoeveel mensen totaal verkeerd remden in het topic over remblokjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 14 apr 2006 13:30

1. Je bent erg kortzichtig, een overstekend kind zie je aankomen dus schat je dat in en remt tijdig. Daar hoef je echt geen superbrakes voor te hebben. Als iets goed remt dan is het idd goed en ben ik tevreden met mijn Shimano RX100 remmen. Maar goed ik weet dan niet hoe je remt en met wat voor remmen........dus je voorbeeld vind ik nogal kort door de bocht.
2. Campa record remmen uitgeboord, wat bedoel je daarmee, heb ik nog nooit van gehoord???

1. Vooraleer een ander kortzichtig te noemen... misschien eens een dosis realiteitszin insnuiven en een cursus psychologie doornemen waarin je leert vanaf welke leeftijd een kind gevaar kan inschatten. Als jij nog nooit een kind plots zonder kijken de straat hebt zien oversteken, of een wagen onbesuisd van een oprit over het fietspad hebt weten komen, of andere manoeuvres die je tot "last minute remmen" aanzetten (ook al rij je defensief), dan vermoed ik dat je niet veel op de weg bent; deze jongen toch gemiddeld meer dan 500km de laatste weken.Ik mag ten zeerste hopen dat ze jouw nooit om advies in produktontwikkeling vragen: veiligheid moet je afmeten aan de extreemste omstandigheden (ook zware ploerten van >100kg met laag inschattingsvermogen bv.), niet aan poeslieve behandeling.
2. En misschien ook even verder de topic lezen waar ik dit volledig uitleg... Die vraag komt nogal dom over als er 10cm onder mijn post een foto van zo'n rem staat

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie