Ik ben nu begonnen op m'n Tacx CF NE. Dit is voor mij de eerste keer dat ik op de Tacx fiets. Ik zit nu met een aantal vragen:
*1: hoe bereken je het makkelijkst je omwentelingen? Bv. 1 volledige draai met je rechterbeen, is dat dan 1 omwenteling?
*2: Is het verstandig om een hartslagmeter te gebruiken?
*3: Is het mogelijk om je snelheid en je afstand te bekijken? Of moet ik m'n teller op m'n achterwiel plaatsen? Of is het uberhaupt wel nodig?
Ik heb al op de site van Tacx gekeken, maar kon deze vragen niet vinden.Misschien dat hier een ervaren Tacx gebruiker is die mij het èèn en ander kan uitleggen en eventueel adviezen kan geven.
Marcel.
Vraag aan de Tacx gebruikers.
*1: hoe bereken je het makkelijkst je omwentelingen? Bv. 1 volledige draai met je rechterbeen, is dat dan 1 omwenteling?Een volledige draai met bijv. je rechterbeen is 1 RPM. Je kan dit ook op gevoel doen (zelf een onderscheid maken in hoog en laag frequent trappen).
*2: Is het verstandig om een hartslagmeter te gebruiken?Het is inderdaad wel raadzaam een hartslagmeter te gebruiken. Zeker als je interval trainingen gaat doen op de tacx. Op een tacx kan je goed specifiek trainen in de verschillende hartslagzones. Voor een appel en een ei heb je al een bruikbare hartslagmeter.
*3: Is het mogelijk om je snelheid en je afstand te bekijken? Of moet ik m'n teller op m'n achterwiel plaatsen? Of is het uberhaupt wel nodig?Snelheid en afstand zijn eigenlijk niet zo van belang. Voor geen enkele training, geeft meer een indicatie voor de leuk. Wat veel belangrijker is: omwentelingen, hartslagzones en tijd (duur). Bij de tacx komt daar dan de weerstand ook nog bij.
Op de site van tacx kan je leuke programmaatjes downloaden om te fietsen. Daar staat dan in aangegeven welk verzet, weerstand, omwenteling enz.. je moet fietsen. Gevarieerd trainen op een tacx maakt het in ieder geval een beetje leuk
*2: Is het verstandig om een hartslagmeter te gebruiken?Het is inderdaad wel raadzaam een hartslagmeter te gebruiken. Zeker als je interval trainingen gaat doen op de tacx. Op een tacx kan je goed specifiek trainen in de verschillende hartslagzones. Voor een appel en een ei heb je al een bruikbare hartslagmeter.
*3: Is het mogelijk om je snelheid en je afstand te bekijken? Of moet ik m'n teller op m'n achterwiel plaatsen? Of is het uberhaupt wel nodig?Snelheid en afstand zijn eigenlijk niet zo van belang. Voor geen enkele training, geeft meer een indicatie voor de leuk. Wat veel belangrijker is: omwentelingen, hartslagzones en tijd (duur). Bij de tacx komt daar dan de weerstand ook nog bij.
Op de site van tacx kan je leuke programmaatjes downloaden om te fietsen. Daar staat dan in aangegeven welk verzet, weerstand, omwenteling enz.. je moet fietsen. Gevarieerd trainen op een tacx maakt het in ieder geval een beetje leuk
M@zzel