Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago Super Sport

yannick
Forum-lid

yannick 12 mar 2006 16:12

Hoi,
ik ben nieuw hier, 16-jarige Belg met een passie voor oude fietsen. Ik kreeg van mijn grootvader een Colnago die hij bijna nooit gebruikt had. Excellente staat, afgemonteerd met Campagnolo en Shimano Dura Ace...Kortom, voor een liefhebber van oude fietsen als ik een echte droomfiets!
Nu mijn vraag: Op het frame hangt een sticker "Super Sport", ik vermoed dus dat dit de naam van het model is. Nu kan ik op internet maar weinig terugvinden over dit model. Ik vermoed dat ze ongeveer 30 jaar oud is (mijn grootvader kocht ze 2dehands van een liefhebber een jaar of 20 geleden) maar weten jullie of dit ook klopt, kan er specifiekere info gegeven worden? Of kan ik Colnago contacteren om dit na te vragen (Heb nog nergens een mailadres gevonden...)
Het betreft nog een "echte" stalen kader, de Dura Ace onderdelen dateren uit '73 en de Campagnolo "Record" asjes hebben er toch ook al zo'n 30 jaar opzitten. Vandaar dat ik dus vermoed dat de fiets uit exact dezelfde periode dateert. Op de kader is ook nummer "15" ingegraveerd. Voor verdere info kan je best de foto's bekijken.

Zie link: http://citroenmodel.tripod.com/id8.html voor foto's.

Iemand die er iets meer over weet zou mij een grote dienst bewijzen.
Bedankt.
Groet, Yannick<br>
<br>
Vintage Colnago!

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 12 mar 2006 16:41

probeer is
Ernesto@colnago.com
contact@colnago.com
anders lid worden op www.mycolnago.com
misschien dat daar iets te vinden is succes!

yannick
Forum-lid

yannick 12 mar 2006 19:11

Naar de mailadressen kan ik niet mailen. Ik krijg altijd een mail terug van het spamprogramma ofzo bij Colnago...Ze denken dus dat ik spam ben. Op Mycolnago.com is niet zoveel info terug te vinden jammer genoeg. Of ik moet daar bepaalde leden gaan contacteren...
Groet, Yannick<br>
<br>
Vintage Colnago!

fali
Forum-lid

fali 12 mar 2006 20:34

Ik heb grote twijfels dat dit wel een originele colnago is uit de jaren 70. Volgens mij zijn het decals die op een ander frame geplakt zijn. Zitten de decals onder de blanke lak? Zoniet, bijna zeker dat dit geen colnago frame is. De verticale buizen van een colnago achter waren heel dun aan de zadelpenlug (conisch) en was met een gleuf uitgevoerd. 

yannick
Forum-lid

yannick 12 mar 2006 21:20

Dat zou dan toch wel even de teleurstelling van mijn leven zijn  Ik heb ik al vele oude Colnago's gezien met een gewone ronde buis achteraan...Maar volgens u zou er dus een laklaag over de stickers moeten hangen? Heb nochtans al een paar Colnago'tjes met kapotte stickers gezien en ook de kleur ben ik in een oude catalogus tegengekomen.
Ik ga google nog even verder uitpluizen...
Groet, Yannick<br>
<br>
Vintage Colnago!

fali
Forum-lid

fali 12 mar 2006 21:40

Ik bedoel de dunne buizen aan de zadelpenlug. Deze zijn normaal conisch (in het midden beetje dikker en aan de zadellug dunner en aan de lug met een uitgeholde gleuf(kenmerkend voor de colnago's van die tijd. Bekijk al de foto's maar eens van merckx en de ploeg in de tijd toen hij met colnago reed(vooral  naar de zadellug kijken) Ook hadden de framelugs een kleine uitholling aan de kopbuis

sharkman
Forum-lid

sharkman 12 mar 2006 21:53

ik twijfel ook.... zeker de combinatie van een shifters met een klemband met opgesoldeerde nokken (die zijn meestal van een latere datum).
Vrijwel alle oude colnago's hebben een ingefreesd klavertje vier in het bracket en een klavertje op de vorkkroon. Tenslotte zouden er minimaal campagnolo patten aanwezig moeten zijn...

fali
Forum-lid

fali 12 mar 2006 22:10

Je moet eens een kijkje nemen op www.theracingbicycle.com =>racing collection => 1972 colnago super en 1979 colnago pista. Let goed op de lugs aan het balhoofd en aan de zadelpenlug. En idd. was er een uitgehold klavertje vier in de braket en ook in de lugs evenals op de vorkkroon.

cr1lim
Forum-lid

cr1lim 13 mar 2006 18:05

ai

yannick
Forum-lid

yannick 14 mar 2006 18:01

Maar ik heb dus geen Super en geen Pista...Het lijkt mij toch zo onwaarschijnlijk (niet onmogelijk natuurlijk), de sticker van de winkel van toendertijd hangt erop. De fiets werd dus niet herspoten en zou een winkel valse Colnago's verkopen? Verder vind ik dus wel typische colnagovormen terug in de bevestigingspunten, maar geen logo. En de kleur he, het is een Colnagokleur.
Achja, zij die zekerheid kunnen geven zijn al eventjes overleden...Tenzij Colnago dan, maar die krijg ik niet te pakken.
Groet, Yannick<br>
<br>
Vintage Colnago!

yannick
Forum-lid

yannick 14 mar 2006 18:29

En er staat Campagnolo gegraveerd op het punt waar het achterwiel in het kader zit. Zegt dat iets?
Groet, Yannick<br>
<br>
Vintage Colnago!

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 14 mar 2006 18:35

Misschien kan je wat terug vinden die in de geschiedenis?
http://www.colnagonews.com/prova2/storia/1970.htm
Zijn niet echt makkelijk contact gegevens te verkrijgen van Colnago?
misschien kan je via importeur in contact komen, anders opzoek en langs de fabriek  als je in Italië toevallig in de regio op vakantie gaat.
dit is een Colnago Super weet niet of het de Super sport is:

Plaats reactie