Ik lees op de website van Tacx dat de Video Cycling DVD voor elk type fietstrainer geschikt is (dus niet alleen de VR trainer).
Hoe moet ik dit precies zien in geval van de Tacx Sirius? Hoe wordt daar de snelheid voor gemeten? Of fiets je dan altijd op dezelfde snelheid, ongeacht hoe hard je trapt?
Iemand ervaring hiermee?
Groeten
Jeroen
Tacx Video Cycling voor Sirius
Heb gelezen dat het als volgt werkt: Je doet de DVD in een gewone DVD-speler en speelt hem af. Op het scherm zie je dan op welke waarde je de weerstand van je trainer moet zetten. Let op dat je geen Real Life Video voor PC koopt, want deze zijn bedoeld om aan de Tacx Fortius of imagic te koppelen. Je ziet hier op het scherm geen info over de in te stellen weerstand, want daar gebeurt het automatisch.
ik heb sinds een paar weken de tacx video 'video cycling vd1' voor de 'simpele tacxen'. deze video doet een stuk van de Galibier en de alp D'huez. ik vind het heel leuk. je ziet de hellingshoek op het scherm en een cijfertje geeft aan hoe zwaar je je tacx moet instellen.
zonder de video hou ik 't max 45 min uit, nu 90min zonder problemen. een 'maar' : je rijd wel in recordtempo de alp op, passeert allemaal fietsers en bent in 30min boven.... is ook wel kicken en de video is redelijk van kwaliteit. leuk om al die stukken die je gefietst hebt nu weer terug te zien, zeker met al die sneeuw buiten
zonder de video hou ik 't max 45 min uit, nu 90min zonder problemen. een 'maar' : je rijd wel in recordtempo de alp op, passeert allemaal fietsers en bent in 30min boven.... is ook wel kicken en de video is redelijk van kwaliteit. leuk om al die stukken die je gefietst hebt nu weer terug te zien, zeker met al die sneeuw buiten
Bedankt voor de reacties. Dan was mijn vermoeden dus juist dat de snelheid van het beeld onafhankelijk van je eigen snelheid is. Maar het plaatjes kijken en het kiezen van de juiste weerstand lijkt me ook al leuk. Misschien toch maar eens proberen.
Jeroen
Jeroen