banden verslijten bij Tacx
Goedemiddag,
Ik heb enige tijd geleden een tacx cycletrack overgekocht.
(zo een, zeg maar: http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 1810.phtml)
eerste keer op rijden ging prima. de tweede keer had ik m niet goed afgesteld, waardoor het achterwiel langs de plastic ombouw van het vliegwiel schraapte, met als gevolg dat mn band een flink stuk was afgeschaafd. ik heb toen het vliegwiel weer goed gezet (zodat hij nergens tegen aan liep, enkel tegen het vliegwiel dus), maar het probleem bleef zich voordoen: hij bleef mn band 'aanvreten'. Deze band is nu verloren (in ieder geval voor buiten rijden), wat niet zo erg is, maar ik zou graag de tacx willen maken, of in ieder geval willen weten wat er mis is.
Heeft iemand anders een vergelijkbaar probleem met de tacx? en wat is gangbaar wat betreft het slijten van je banden op een tacx?
Alvast dank voor de hulp.
Ik heb enige tijd geleden een tacx cycletrack overgekocht.
(zo een, zeg maar: http://www.futurumshop.nl/product/6119- ... 1810.phtml)
eerste keer op rijden ging prima. de tweede keer had ik m niet goed afgesteld, waardoor het achterwiel langs de plastic ombouw van het vliegwiel schraapte, met als gevolg dat mn band een flink stuk was afgeschaafd. ik heb toen het vliegwiel weer goed gezet (zodat hij nergens tegen aan liep, enkel tegen het vliegwiel dus), maar het probleem bleef zich voordoen: hij bleef mn band 'aanvreten'. Deze band is nu verloren (in ieder geval voor buiten rijden), wat niet zo erg is, maar ik zou graag de tacx willen maken, of in ieder geval willen weten wat er mis is.
Heeft iemand anders een vergelijkbaar probleem met de tacx? en wat is gangbaar wat betreft het slijten van je banden op een tacx?
Alvast dank voor de hulp.
Een Tacx vreet inderdaad gewone bandjes. Er zijn dan ook speciale trainingsbandjes die minder snel slijten. Van Tacx zelf, maar ik heb ze ook van Continental.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Gewone racebandjes die (bijna) versleten zijn gedurende het wegseizoen bewaren en die in de winter definitief oprijden op de Tacx.
Speciale bandjes nog nooit gebruikt en ook niet gemist.
Speciale bandjes nog nooit gebruikt en ook niet gemist.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ik heb in het begin ook gewone bandjes gebruikt en na een training zaten de rubber korreltjes van de band aan de muur. Ik heb toen contact gezocht met Tacx en zij adviseerde mij een Tacx trainings band.
Deze band heb ik nu al een 2 jaar in gebruik en hij is nog steeds niet versleten
Deze band heb ik nu al een 2 jaar in gebruik en hij is nog steeds niet versleten
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1
Klopt. Gewone banden geven rubber residu! Ik gebruik sinds 2 jaar ook de tacx band, deze vertoond nog nagenoeg geen slijtage. (Kan ook aan mijn geringe gebruik liggen )
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Persoonlijk vind ik het knap als je je band over het vliegwiel laat lopen. Maar goed Ik heb op dit moment nog een gewone wegband op de velg zitten, en die is na 15 uur gebruik nog niet noemenswaardig versleten. Op de tacx is het trouwens ook heel belangrijk dat de band goed hard is, slappe banden slijten een stuk sneller.
Michelin Speedium, bijna versleten trainingsbandjes, hielden het absurd lang vol. Jarenlang blijven ze het doen (4 jaar al inmiddels, met gemiddeld 3 a 4 uur tacxen in de winter). Leek wel alsof de hitte van het rijden een heel harde rubberlaag had gecreeerd. Aan de andere kant: Had eens lang geleden 20 mm traditionele bandjes erop liggen. Die hielden het ongeveer 2 uur vol voordat ze compleet vernield waren (vanuit nieuwstaat). Rubber was gewoon te zacht. Lekke banden op de Tacx. Lachen.
De meeste 23 mm banden doen het redelijk. Maar de speciale banden zijn net wat beter. En die rubberen flubbertjes zijn inderdaad mega-irritant.
De meeste 23 mm banden doen het redelijk. Maar de speciale banden zijn net wat beter. En die rubberen flubbertjes zijn inderdaad mega-irritant.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Categorie "wij van WC eend adviseren WC eend".rick8245 schreef:Ik heb toen contact gezocht met Tacx en zij adviseerde mij een Tacx trainings band.
Had je een ander antwoord verwacht?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
ik heb zelf de continetal trainings band. Werkt goed en gaat al 2 winters zonder problemen mee. Mijn vriendin gebruikt versleten buitenbandje. Die gaan ook goed alleen zorgen ze voor wat meer rommel (wat meer rubber deeltjes)
Do or Do not.. There is no try
ponsteen schreef:Michelin Speedium, bijna versleten trainingsbandjes, hielden het absurd lang vol. Jarenlang blijven ze het doen (4 jaar al inmiddels, met gemiddeld 3 a 4 uur tacxen in de winter). Leek wel alsof de hitte van het rijden een heel harde rubberlaag had gecreeerd. Aan de andere kant: Had eens lang geleden 20 inch traditionele bandjes erop liggen. Die hielden het ongeveer 2 uur vol voordat ze compleet vernield waren (vanuit nieuwstaat). Rubber was gewoon te zacht. Lekke banden op de Tacx. Lachen.
De meeste 23 inch banden doen het redelijk. Maar de speciale banden zijn net wat beter. En die rubberen flubbertjes zijn inderdaad mega-irritant.
Ik neem aan dat je een breedte van 20 en 23 mm bedoeld in plaats van inch?