Kuota
Dag colclimber,
Persoonlijk zou ik niet de AM Classic wielen nemen (hoezo rode decals op American Classic??); die staan niet echt bekend om hun stijfheid, en dat gaat wat botsen met die Kebel. Easton Circuit wielen lijken me een leuk alternatief, zie de te koop staande Kebel van Trifox (foto hieronder - dat triatlon team van Trifox heeft overigens nog wel meer Kuota's in topstaat te koop voor een prikje). Je zou dan voor een rood stuurlint en rood Fi'zi:k Arione zadel kunnen gaan.
2.500 EUR met Ultegra SL lijkt me overigens ietwat aan de hoge kant, maar ok als prijs.
Persoonlijk zou ik niet de AM Classic wielen nemen (hoezo rode decals op American Classic??); die staan niet echt bekend om hun stijfheid, en dat gaat wat botsen met die Kebel. Easton Circuit wielen lijken me een leuk alternatief, zie de te koop staande Kebel van Trifox (foto hieronder - dat triatlon team van Trifox heeft overigens nog wel meer Kuota's in topstaat te koop voor een prikje). Je zou dan voor een rood stuurlint en rood Fi'zi:k Arione zadel kunnen gaan.
2.500 EUR met Ultegra SL lijkt me overigens ietwat aan de hoge kant, maar ok als prijs.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 mar 2007 23:00
Hallo Casran,
Dank voor je bericht. Heb inmiddels in wielenforum veel kritiek gelezen op vooral de achternaaf van de AM420. Ben toch geneigd om over te gaan naar de Easton Circuit, zoals in jouw foto. Staat erg chic, een rood stuurlint en zadel kan net een extra element toevoegen.
Heb je een www.adres voor me m.b.t. trifox?
Dank voor je bericht. Heb inmiddels in wielenforum veel kritiek gelezen op vooral de achternaaf van de AM420. Ben toch geneigd om over te gaan naar de Easton Circuit, zoals in jouw foto. Staat erg chic, een rood stuurlint en zadel kan net een extra element toevoegen.
Heb je een www.adres voor me m.b.t. trifox?
colclimber schreef:Hallo Casran,
Dank voor je bericht. Heb inmiddels in wielenforum veel kritiek gelezen op vooral de achternaaf van de AM420. Ben toch geneigd om over te gaan naar de Easton Circuit, zoals in jouw foto. Staat erg chic, een rood stuurlint en zadel kan net een extra element toevoegen.
Heb je een http://www.adres voor me m.b.t. trifox?
Zie: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=18889
De Kebel van Trifox is een XL. Als je op zoek bent naar een Kebel L of M ken ik ook een paar triatleten die er verkopen aan een prikje (uitverkoop van hetzelfde tri team als dat van Trifox); mag je me voor mailen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 mar 2007 23:00
Hallo,
Ik heb met veel interesse deze topic doorgelezen, ik ben namelijk aan het uitkijken naar een Kuota kebel. Wat een prachtige fiets voor een deftige prijs!
Maar ik zit nog met een paar vraagjes.
Ik ben niet op zoek naar een wedstrijdfiets, maar wel naar een fiets waar ik toch min of meer comfortabel mee kan trainen en als het kan zo hard mogelijk rijden. In de toekomst zie ik mezelf wel eens een cyclo rijden.
Ik train regelmatig in de vlaamse ardennen en dus hier en daar moet je soms over een kasseistrook (zowel omhoog als omlaag). Met mijn huidige 2de hands ridley van zes jaar oud heb ik het gevoel dat ik er vanaf dokker en niet vooruitga.
Het kan natuurlijk ook aan mezelf liggen. Maar heeft iemand een idee hoe de kebel zich gedraagt op dergelijke wegen?
Ik zou de fiets willen afmonteren met ultegra sl (ice grey), inclusief de wielen. Heeft iemand zelf deze afmontage al (colclimber?) of ergens zien staan (casran?)?
Ik had graag geweten of die kleur past met een zwarte kebel?
alvast bedankt ...
Ik heb met veel interesse deze topic doorgelezen, ik ben namelijk aan het uitkijken naar een Kuota kebel. Wat een prachtige fiets voor een deftige prijs!
Maar ik zit nog met een paar vraagjes.
Ik ben niet op zoek naar een wedstrijdfiets, maar wel naar een fiets waar ik toch min of meer comfortabel mee kan trainen en als het kan zo hard mogelijk rijden. In de toekomst zie ik mezelf wel eens een cyclo rijden.
Ik train regelmatig in de vlaamse ardennen en dus hier en daar moet je soms over een kasseistrook (zowel omhoog als omlaag). Met mijn huidige 2de hands ridley van zes jaar oud heb ik het gevoel dat ik er vanaf dokker en niet vooruitga.
Het kan natuurlijk ook aan mezelf liggen. Maar heeft iemand een idee hoe de kebel zich gedraagt op dergelijke wegen?
Ik zou de fiets willen afmonteren met ultegra sl (ice grey), inclusief de wielen. Heeft iemand zelf deze afmontage al (colclimber?) of ergens zien staan (casran?)?
Ik had graag geweten of die kleur past met een zwarte kebel?
alvast bedankt ...
De Kebel is een prachtfiets. Zowel als design (doorlopende zadelpen en de sensueel gevormde achter- en voorvork, aerodynamische vormgeving) Het zijn vooral de wielen en het zadel die je het nodige comfort zullen kunnen geven, want het frame is gericht op prestatie. D.w.z. op de kasseien zal het frame niet zwabberen maar zal elke trap een trap vooruit zijn.
Moest het je nog interesseren en moest je een betere afmontage overwegen voor een mindere prijs dan een nieuwe met ultegra, dan weet ik nog een tweetal Large modellen te koop zijn en een XL (de mijn) met een Chorus-afmontage.
Moest het je nog interesseren en moest je een betere afmontage overwegen voor een mindere prijs dan een nieuwe met ultegra, dan weet ik nog een tweetal Large modellen te koop zijn en een XL (de mijn) met een Chorus-afmontage.
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 mar 2005 21:46
Cesar_ schreef:Ik vond nog een mooi Kuota plaatje op het Slowtwitch forum;
die paar dagen zijn wel lang e...
kredo..record...bora..mmmm
Ik las hier even snel het Kuota-topic door en het valt toch wel op hoeveel Kebels er rondrijden zeg! Het is dan ook een prachtige fiets natuurlijk.
Op het weightweeniesforum las ik echter een verhaal over een amateurploegje dat ook met Kebels reed: in 2 maand een aantal gebroken voorvorken en een aantal frames scheurden aan de zadelpenklem. Zijn er nog mensen die deze problemen (hebben) gekend? Of is het een 'veilig' frame, ook om te koersen?
Op het weightweeniesforum las ik echter een verhaal over een amateurploegje dat ook met Kebels reed: in 2 maand een aantal gebroken voorvorken en een aantal frames scheurden aan de zadelpenklem. Zijn er nog mensen die deze problemen (hebben) gekend? Of is het een 'veilig' frame, ook om te koersen?
Stockie
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 30 mar 2005 21:46
deklaas schreef:oke binnen nu en een paar dagen komt er een foto van mijn nieuw machien
Kuota Kross (in het rood)
compleet chorus
en met een heel laag serienummer.
zo rond 0001 denk ik
stephan
foto's?????????????
kredo..record...bora..mmmm
Stockie schreef:Ik las hier even snel het Kuota-topic door en het valt toch wel op hoeveel Kebels er rondrijden zeg! Het is dan ook een prachtige fiets natuurlijk.
Op het weightweeniesforum las ik echter een verhaal over een amateurploegje dat ook met Kebels reed: in 2 maand een aantal gebroken voorvorken en een aantal frames scheurden aan de zadelpenklem. Zijn er nog mensen die deze problemen (hebben) gekend? Of is het een 'veilig' frame, ook om te koersen?
Ons triatlonteam heeft afgelopen seizoen met Kebels gefietst (ze staan nu te koop). Algemeen gezien is iedereen hierover heel tevreden. Het blijft natuurlijk carbon wat betekent dat valpartijen nefast zijn voor frame en vork. gescheurd frame aan de zadelpenklemming wijst meestal op on-oordeelkundige montage. D.w.z geen momentsleutelgebruik en te hard dus aandraaien. Zelfs ploegmecaniciens durven deze fout weleens te maken. vorken die breken -en zeker bij wegrenners- komt soms voor door in putten te knallen. bij triatleten heb je dit veel minder omdat er minder "gekoerst" wordt om die fietsen.
Om te koersen denk ik dat dit een ideaal frame is : licht, stijf, om mee te knallen zeg maar (niet in putten natuurlijk), en toch nog redelijk betaalbaar (adviesprijs ligt nu rond de 1440 dacht ik)
Bij interesse voor de te koop staande Kebels moet je me maar eens mailen. er is nog 1 medium, 2 large en 1 XL te koop.