Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 aug 2010 17:53

wtosser schreef:
C a s r a n schreef:Ik zou daar niet op hopen. Ik vind de KOM hoe dan ook al een fragiel frame; zal er in grote maten niet op verbeteren.


Wat is er fragiel aan? Ik heb er een heleboel voorbij zien komen en ik ben juist overtuigd dat de KOM een van de best afgewerkte en duurzame lichte carbon frames is. Een ongelukkige val doet de KOM idd breken als glas, maar dat geldt voor elk sub 1kg carbon frame.

Nou, ik heb er toch al wat probleempjes van gezien en gehoord. Ik vond de KOM ook niet aangenaam rijden, Malaya; hij is beenhard en geeft elke schok in het wegdek gewoon door naar de renner... Kuota heeft m.i. beter frames gemaakt dan die!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 09 aug 2010 18:41

C a s r a n schreef:Nou, ik heb er toch al wat probleempjes van gezien en gehoord. Ik vond de KOM ook niet aangenaam rijden, Malaya; hij is beenhard en geeft elke schok in het wegdek gewoon door naar de renner... Kuota heeft m.i. beter frames gemaakt dan die!


Probleempjes heb ik er dus niet veel van gezien, maar hij is zeker loeistijf. Een echte racer, zeer direct, lijkt in niks op de Kredo bijvoorbeeld. De Kebel is, zeker qua prijs-kwaliteit, toch wel de topper in mijn ogen, zeer goed gebalanceerd.

Wat voor type fiets is de Kult? Ik ben stiekem ook wel toe aan iets nieuws, gewoon omdat het zo leuk is.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 11 aug 2010 14:24

Weet iemand of je ergens een testrit kan maken op Kuota? Is er een testcentrum?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 11 aug 2010 17:28

Roelofs in Arnhem heeft er een paar in de winkel staan. Misschien kan je het daar even vragen.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 24 aug 2010 22:57

Ik krijg zo'n beetje een st***e telkens ik die kuota's zie. De Kult en de Kredo (Ultra ?) vind ik super mooi. Voor mijn nieuwe fiets wil ik hen best overwegen :o)

MAAR

ze zijn ook niet echt goedkoop. Vandaar dat ik misschien zou terugvallen op een Kebel (al vind ik die insnede in de zitbuis niet zo mooi, toont wat fragiel).

Aangezien het puur een racefiets zal worden vraag ik me af of deze modellen voldoen (redelijk open vraag). Dan doel ik vooral op de stijfheid. De bracket moet niet zwabberen als je trapt en vooral de kop en vork moet stevig genoeg zijn.

Had ik hier ergens niet gelezen dat de Kredo Ultra niet zo stevig is ?? (kan het topic niet meer vinden)

--

ff met mijn FM gesproken en die raadde een kuota ten zeerste af om te koersen. Ze zouden niet echt stijf zijn. Of het waar is weet ik niet, MAAR ik geloof wel dat die FM oprecht is. Hij heeft/had er geen baat bij een kuota uit mijn hoofd te praten.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

lunitic
Forum-lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 02 sep 2010 22:04

Is er iemand die weet waar je originele kuota artikelen kan kopen (online?)?

Denk aan een stuurpen, zadel, kleding etc...

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 02 sep 2010 23:25

http://www.biketime.net/ vaak wel eerst ff bellen/mailen

of anders http://www.zweiradpool.de
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 02 sep 2010 23:39


MAAR

ze zijn ook niet echt goedkoop. Vandaar dat ik misschien zou terugvallen op een Kebel (al vind ik die insnede in de zitbuis niet zo mooi, toont wat fragiel).

Aangezien het puur een racefiets zal worden vraag ik me af of deze modellen voldoen (redelijk open vraag). Dan doel ik vooral op de stijfheid. De bracket moet niet zwabberen als je trapt en vooral de kop en vork moet stevig genoeg zijn.

Had ik hier ergens niet gelezen dat de Kredo Ultra niet zo stevig is ?? (kan het topic niet meer vinden)

--

ff met mijn FM gesproken en die raadde een kuota ten zeerste af om te koersen. Ze zouden niet echt stijf zijn. Of het waar is weet ik niet, MAAR ik geloof wel dat die FM oprecht is. Hij heeft/had er geen baat bij een kuota uit mijn hoofd te praten.


Lijkt me onzin. Frames zijn stijf genoeg voor profteams. Heb zelf een Kebel (die was verrassend geprijsd, framepje nu bij salden voor 999 euro) Stevig en stijf frame, helemaal niet fragiel die inkeoing, juist lekker dik.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

itcer
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2010 00:05

itcer 04 sep 2010 01:22

De kharma van 2011 met wit-rode uitvoering is echt wel geslaagd! Ben dan ook van plan mij zo'n fiets (beest) aan te schaffen. Zou mij iemand de pro's en contra's willen zeggen?
life is simple: swim, bike, run, eat, sleep

kharma
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 12:05

kharma 17 sep 2010 12:59

ITC'er schreef:De kharma van 2011 met wit-rode uitvoering is echt wel geslaagd! Ben dan ook van plan mij zo'n fiets (beest) aan te schaffen. Zou mij iemand de pro's en contra's willen zeggen?


Ben me ook van plan een Kharma aan te kopen. Ik ben al een tijdje 'verliefd' op de willierframes en toen me beloofd werd dat ik een nieuwe fiets kreeg, ging m'n eerste gedacht daar natuurlijk heen. Tot ik verder begon te zoeken en bij Kuota uitkwam. M'n keuze is nu dan ook definitief: een Kuota Kharma aub? :-p

Op het web staan niet zoveel reviews over Kuota als over andere merken. Maar dit heb ik gevonden.

oudere versies
model 2010

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 sep 2010 14:20



Lijkt me onzin. Frames zijn stijf genoeg voor profteams. Heb zelf een Kebel (die was verrassend geprijsd, framepje nu bij salden voor 999 euro) Stevig en stijf frame, helemaal niet fragiel die inkeoing, juist lekker dik.


Dit is wel een overjarig frame.
I know myself like no one else
Nothing to defend

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 17 sep 2010 14:54

Krokie schreef:
perrush schreef:


ff met mijn FM gesproken en die raadde een kuota ten zeerste af om te koersen. Ze zouden niet echt stijf zijn. Of het waar is weet ik niet, MAAR ik geloof wel dat die FM oprecht is. Hij heeft/had er geen baat bij een kuota uit mijn hoofd te praten.


Lijkt me onzin. Frames zijn stijf genoeg voor profteams. Heb zelf een Kebel (die was verrassend geprijsd, framepje nu bij salden voor 999 euro) Stevig en stijf frame, helemaal niet fragiel die inkeoing, juist lekker dik.


Kan onzin zijn, gaf ik ook al toe in mijn eerste reply.

MAAR dat profteams met kuota rijden is geen garantie dat ze stijf genoeg zouden zijn.

Ten eerste rijden de profs met het topkader (dus geen kharma of kult), ten tweede kan het zijn dat voor bepaalde praf het kader extra verstevigd wordt (zoals bvb voor Cavendish, Boonen, ...) en tenslotte kan het best zijn dat de prof die op de kuota rijden niet 100% zijn van de stijfheid van hun frame. Zij hebben eigenlijk geen keuze. als Kuota fietsen aan jouw team levert, dan zul je ook met een kuota rijden. Willen of niet :o)

Maar nogmaals, ik heb geen ervaring met kuota. Ik gaf enkel de reden waarom ik geen kuota ging kopen.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie