Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

rsnijders
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2010 22:12

rsnijders 30 nov 2010 21:55

De levering zal wel een aantal weken in beslag nemen. De nieuwe 2011 Ultegra Triple komt erop en die zal naar verwachting begin 2011 pas worden geleverd. Hopelijk wat eerder, maar we zullen zien. Erop rijden met die weer zal ik nog niet doen, eerst maar wachten op beter weer en geen pekel meer op de weg. Voor deze periode maar binnen trainen en als het kan buiten met mijn JJ.

Gebruikersavatar
gam
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 jul 2010 18:40

Gebruikersavatar gam 08 dec 2010 14:40

Wie kan mij vertellen waar je een Kharma 2011 voor een hele mooie prijs kan kopen, of zijn er vastgestelde prijzen voor Kuota?
Wil mijn eerste Kuota kopen. Kharma Ultegra Tripple.

dimitrid
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:36

dimitrid 08 dec 2010 16:54

Hier kan je heel wat prijzen terugvinden: http://italiaanseracefietsen.wordpress. ... mporteurs/

luque
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 nov 2004 22:05

luque 31 jan 2011 22:26

Graag zou ik mijn Kharma (net zo'n een als op de vorige pagina) op mijn Twinny load willen vervoeren. Maar de frameklem ziet er ongeveer zo uit: Frameklem

De platte staande buis past daar dus niet perfect in, hoe doen jullie dat? Tips zijn zeer welkom!!

Alvast dank!

Gebruikersavatar
gam
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 jul 2010 18:40

Gebruikersavatar gam 05 feb 2011 07:01

Hallo,

Mijn 1e KUOTA is besteld. Een Kharma met hoge wielen merk Vuelta.
Kleur wit/zilver. Levertijd circa 3 weken. Er waren nog 5 Large frames in deze kleur bij de importeur. Anders gaat het serieus langer duren.
Kan bijna niet wachten, maar het moet.
Mijn alu Gianni Motta 2008 goed kunnen inruilen.
Alls hij er is, plaats ik een foto.
Veel fietsen gezien tussen 2000 en 3000 Euro, maar KUOTA blijft voor mij DE fiets.

voske8x
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:54

voske8x 06 feb 2011 14:09

gam schreef:Wie kan mij vertellen waar je een Kharma 2011 voor een hele mooie prijs kan kopen, of zijn er vastgestelde prijzen voor Kuota?
Wil mijn eerste Kuota kopen. Kharma Ultegra Tripple.


Toevallig heb ik onlangs (vrijdag) mijn Kharma besteld. Ik heb bij Math Salden prijs gevraagd en die kunnen de Kharma met Centaur groep leveren voor 1908 euro.

Ikzelf heb hem (met centaur) elders besteld, bij een goede fietsenzaak in de buurt voor 2145. Is duurder, maar ik hecht meer waarde aan een zaak in de buurt dan de prijs.

Nu we het toch over de fiets hebben.

Ik heb een Kuota Kharma (wit-zilver) met Campagnolo Centaur Carbon groep besteld. Daarnaast komen er Campagnolo Zonda (clinchers) onder ipv. de Khamsin wielen.

Voor de pedalen heb ik witte speedplay zero (stainless) gekozen.

Een een heel simple fietscomputertje van PRO, de SX4-W in het wit/zilver.

Daarnaast nog 2 nette carbon met wit gelakte bidonhouders van SASO.

Zodra de fiets er is zal er wel een fototje volgen.

Gebruikersavatar
gam
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 jul 2010 18:40

Gebruikersavatar gam 07 feb 2011 15:19

Gelijk heb je.
Ik heb het net zo gedaan.
Een fietszaak in de buurt met zeer goede service is voor mij altijd nog belangrijker dan bij een megazaak een fiets te kopen waar je ook nog eens ver voor moet rijden.

Afwachten wanneer hij geleverd gaat worden.
Uiterlijk 3 weken is me verteld.
Nu ben ik een ongeduldig type, maar ja nog maximaal 2,5 weken te gaan.
Het kan ook zomaar eind deze week zijn.

Vraagje: welke bandjes worden er standaard op geleverd??

nielzie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:36

nielzie 07 feb 2011 17:35

Ik heb mijn Kuota Kharma vorig jaar gekocht, toen lag er standaard Schwalbe Blizzard op.
Kuota Kharma

franskem
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 nov 2008 10:17

franskem 07 feb 2011 17:46

luque schreef:Graag zou ik mijn Kharma (net zo'n een als op de vorige pagina) op mijn Twinny load willen vervoeren. Maar de frameklem ziet er ongeveer zo uit: Frameklem

De platte staande buis past daar dus niet perfect in, hoe doen jullie dat? Tips zijn zeer welkom!!

Alvast dank!


Heb hetzelfde probleem met een hawk van Spinder.
Heb hun gemaild, maar er is geen standaard aanpassing of andere klem. Ze adviseren zelfs geen Carbon frame te vervoeren met een fietsdrager.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2011 17:48

Een Kharma gaat dat wel overleven mits je 't een beetje met beleid doet. Je kan 'm op de bovenbuis net naast de zadelpen klemmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edje1957
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2009 21:20

edje1957 08 feb 2011 10:50

franskem schreef:
luque schreef:Graag zou ik mijn Kharma (net zo'n een als op de vorige pagina) op mijn Twinny load willen vervoeren. Maar de frameklem ziet er ongeveer zo uit: Frameklem

De platte staande buis past daar dus niet perfect in, hoe doen jullie dat? Tips zijn zeer welkom!!

Alvast dank!


Heb hetzelfde probleem met een hawk van Spinder.
Heb hun gemaild, maar er is geen standaard aanpassing of andere klem. Ze adviseren zelfs geen Carbon frame te vervoeren met een fietsdrager.


Gewoon bij de zadelpen vastzetten.
Voor de zekerheid doe ik daar nog een stukje isolatie om(wat je gebruikt bij radiator pijp).
En natuurlijk met beleid aandraaien.

Gebruikersavatar
gam
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 jul 2010 18:40

Gebruikersavatar gam 08 feb 2011 20:17

[img=http://www.fietsdrager-online.nl/images ... ehouse.jpg]

Dit is een gemakkelijke fietsendrager voor een racefiets zonder dat je hem beschadigd. Neem zelf mijn racefiets zo mee naar Zuid-frankrijk.
Er kan nog eventueel een hoes over.
Prijs: € 60 bij Halfords.
Hier kun je je fiets niet voor beschadigen.

Plaats reactie