Kampioenschap van Zurich 2011
-
- Forum-lid
Nou zie ik op de site van Le Champion dat in 2011 waarschijnlijk het Kampioenschap van Zurich weer plaats gaat vinden. Ik maak er direct een nieuw topic van want dat lijkt me een fantastisch mooie tocht. Heerlijke wegen en mooie beklimmingen. Zitten er mensen op het forum die deze in het verleden al eens gereden hebben?
Ik heb de toerversie van het Kampioenschap van Zurich gereden in 1995, als onderdeel van de Klasiekerweek van le Champion. Het was een schitterende rit van circa 220 km, met in het begin een makkelijke aanloop naar de Regensberg, waarna het continu op en af ging over een bergachtig parkoers met klimmen van meestal enkele kilometers lang. Moeilijkste en langste klim was de Sattelegg, met een passage van 1,5 km boven de 10%. Of het parkoers in 2011 hetzelfde is als in 1995 weet ik niet, maar het klimmen en dalen in Zwitserland vond ik een verademing gezien de goede staat van het wegdek. Alleen daarom al raad ik iedereen aan om eens een rondje rondom het meer van Zurich te fietsen.
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)
-
- Forum-lid
[quote="a.herrebout"]Nou zie ik op de site van Le Champion dat in 2011 waarschijnlijk het Kampioenschap van Zurich weer plaats gaat vinden. Ik maak er direct een nieuw topic van want dat lijkt me een fantastisch mooie tocht. Heerlijke wegen en mooie beklimmingen. Zitten er mensen op het forum die deze in het verleden al eens gereden hebben? [/quote]
Dat lijkt me een mooie tocht, is er al wat bekend over de datum?
Dat lijkt me een mooie tocht, is er al wat bekend over de datum?
-
- Forum-lid
Mooie rit hoor. Ik heb 'm in 2009 gereden als onderdeel van de klassiekerweek. Het begin viel me wat tegen al had dat ook deels te maken met de regen die we over ons heen kregen, twee dagen na een zeiknatte editie van de Ronde van Lombardije. Maar de rit werd hoe langer hoe leuker. Prachtige omgeving en uitstekende wegen. De Satelegg is inderdaad best een lastig ding maar al met al is het uitstekend te doen.
Enige nadeel wat ik kan noemen is dat het puur een Le Champion organisatie is waardoor er een relatief kleine groep deelnemers aan de start staat. Je mist daardoor een beetje het echte klassiekergevoel wat Milaan San Remo bijvoorbeeld in extreme zin wel heeft.
Enige nadeel wat ik kan noemen is dat het puur een Le Champion organisatie is waardoor er een relatief kleine groep deelnemers aan de start staat. Je mist daardoor een beetje het echte klassiekergevoel wat Milaan San Remo bijvoorbeeld in extreme zin wel heeft.
-
- Forum-lid
9 juni dus? Die informatie had ik zelf nog niet gevonden, maar die gaat zeker op de lijst! Mijn schoonouders wonen in Zurich, mooi logeeradres en de Satelegg is al bekend terrein.
Heerlijke klim, lekker groen...
Heerlijke klim, lekker groen...
-
- Forum-lid
Op basis van de officiële website lijkt het 4 september 2011 te worden.
De "officiële" is een lokaal georganiseerde kinderversie van 150km. In juni door Le Champion georganiseerd 230km. Start is overigens niet in Zurich maar in Zug. Ik vond de regen in 2009 niet zo erg, meer last gehad van slecht zichtbare pijltjes......
Ben er volgend jaar weer bij in de Klassiekerweek.
Ben er volgend jaar weer bij in de Klassiekerweek.
-
- Forum-lid
Oh ja, die pijltjes. Ach, dat extra stukje was best de moeite waard.
De regen was op zich ook niet zo heel erg. Alleen had ik daar na Lombardije wel even genoeg van gezien. Gelukkig brak al snel het zonnetje door.
De regen was op zich ook niet zo heel erg. Alleen had ik daar na Lombardije wel even genoeg van gezien. Gelukkig brak al snel het zonnetje door.
Hopelijk komt er nog een gps bestandje dan valt het verkeerd rijden misschien wel mee.
Ik ga de Ronde van Zurich en de Rund um der Henninger T. rijden. Dit jaar Milaan - San Remo gereden en wil over 2 jaar het klassiekerbord volmaken met als afsluiter de Ronde van Lombardije.
Ik ga de Ronde van Zurich en de Rund um der Henninger T. rijden. Dit jaar Milaan - San Remo gereden en wil over 2 jaar het klassiekerbord volmaken met als afsluiter de Ronde van Lombardije.
-
- Forum-lid
Oh ja, ik zal nog even op zoek gaan naar m'n gps registratie. Had al even in Garmin connect gekeken maar daar staat 'ie niet in. Waarschijnlijk nog wel ergens op m'n oude laptop.
Mooie afsluiter van je brevet trouwens. Ik moet het in 2012 doen met Parijs-Tours en Parijs-Brussel.
Mooie afsluiter van je brevet trouwens. Ik moet het in 2012 doen met Parijs-Tours en Parijs-Brussel.
Heb deze in 2003 gereden in kader van de Klassiekerweek.
Op de Satelegg een gigantische regenbui over ons heen gekregen.
Zoveel dat ik/we deels naar beneden moesten lopen omdat het water letterlijk tot boven onze enkels liep en de weg naar beneden niet meer zichtbaar was.
M.I. een mooie route. Niet zo zwaar als de Ronde van Lombardije maar zeker zwaarder dan de Henninger Turn.
Op de Satelegg een gigantische regenbui over ons heen gekregen.
Zoveel dat ik/we deels naar beneden moesten lopen omdat het water letterlijk tot boven onze enkels liep en de weg naar beneden niet meer zichtbaar was.
M.I. een mooie route. Niet zo zwaar als de Ronde van Lombardije maar zeker zwaarder dan de Henninger Turn.