Ik ga volgend seizoen een nieuwe fiets kopen, nl. een Focus Izalco Team Replica (7,5 kg, SRAM Force afmontage, normaal DT-swiss 1900 wielen).
Alleen ik twijfel nog over welke wielset ik erin wil. De DT-swiss wielen die er normaal in zitten, vind ik te zwaar voor mij (1900gr.) Nu twijfel ik tussen de volgende wielsets: Shimano RS80, Edco Umbrial, Easton EA90 SL en Fulcrum R3.
Uiteraard wel de 2011 modellen. Al deze wielen wegen tussen de 1500 en 1600 gram (meen ik)
Ik rijd elk weekend wedstrijden op niveau (nieuwelingen), weeg 54 kg en ik rij momenteel met een Ridley Icarus (oude model) met Fulcrum R5 wielen. Deze fiets ga ik verkopen, maar over deze wielen ben ik zeer tevreden. Had eerst RS20 wielen, maar daar was ik niet zo tevreden mee.
Ik vind het belangrijk dat de wielsets prijs/kwaliteit goed zijn, laag gewicht hebben en lang mee gaan.
Graag jullie advies.
Fulcrum R3 vs Edco Umbrial vs Shimano RS80 vs Easton EA90 SL
Ik ben deze zomer van RS20 naar RS80 gegaan. De wielen bevallen uitstekend! Wat me vooral opviel was dat het wat comfortabeler rijdt, lijkt wel of dempen de wielen wat (op klinkerweg bv). Denk dat ze misschien niet zo stijf zijn als de R3, maar heb ze zelf toch gekozen omdat ze mooi bij de Ultegra SL groep pasten. Met jou gewicht lijkt me stijdheid minder een issue.
-
- Forum-lid
Ik ben van rs10 naar R3 gegaan zelfde verhaal deze paste beter bij de fiets.