whr-550 kwalliteit??
-
- Forum-lid
Vouwbandjes! Rubino Pro, Conti GP3000/4000, Michelin Prorace. Zijn allemaal ook redelijk lekbestendig. Niet alle vouwbanden gaan trouwens makkelijk de velg over, maar meestal wel beter dan draad geloof ik.
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 14 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 14 Maart 2006
@ diogenes: dat Simson bandenknecht wat is dat precies? Ik heb namelijk een set 500 wielen gekocht voor fiets van mn vriendin en kreeg met pijn en moeite een set Rubino´s erop. Ik durf haar dus echt niet in dr eentje op pad te sturen want die krijgt nooit in dr eentje die band op de velg. Misschien is dit dan de oplossing.
Jah heb ik met mijn 105 wielen ook last van, ik d8 eerst dat rubino's stugge banden waren, blijkt dus de velg te zijn. nderweg lek (regen 2 graden), met zijn drieen lopen rossen kregen we de band er weer op
Hoi,
Nu is het wel zo dat die Rubinootjes daar ondertussen wel om gekend staan. Het zal dus niet aan het wiel alleen liggen. De vouwband versies zijn over het algemeen veel beter wat dat beteft, lichter ook nog maar wel ietsie pietsie duurder.
Die Shitmano hoepels zijn trouwens krengen om te rechten, bij je achterwiel haal je er best gelijk je cassette af voor je er aan begint. Ik ken er die om de veertien dagen bij de FM staan te bleiren om die wielen te rechten. Mij niet gezien. Doe maar een Campaatje, aub.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 14 Maart 2006
@ diogenes: dat Simson bandenknecht wat is dat precies? Ik heb namelijk een set 500 wielen gekocht voor fiets van mn vriendin en kreeg met pijn en moeite een set Rubino´s erop. Ik durf haar dus echt niet in dr eentje op pad te sturen want die krijgt nooit in dr eentje die band op de velg. Misschien is dit dan de oplossing.
Jah heb ik met mijn 105 wielen ook last van, ik d8 eerst dat rubino's stugge banden waren, blijkt dus de velg te zijn. nderweg lek (regen 2 graden), met zijn drieen lopen rossen kregen we de band er weer op
Hoi,
Nu is het wel zo dat die Rubinootjes daar ondertussen wel om gekend staan. Het zal dus niet aan het wiel alleen liggen. De vouwband versies zijn over het algemeen veel beter wat dat beteft, lichter ook nog maar wel ietsie pietsie duurder.
Die Shitmano hoepels zijn trouwens krengen om te rechten, bij je achterwiel haal je er best gelijk je cassette af voor je er aan begint. Ik ken er die om de veertien dagen bij de FM staan te bleiren om die wielen te rechten. Mij niet gezien. Doe maar een Campaatje, aub.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Bandenknecht
Je zet de ene kant op de velg en de haak onder de band. Dan trek je elke band zonder de velg te beschadigen op de velg.
OK, het weegt wel wat, maar ik heb er altijd 1 inmijn achterzak, want ik kijg geen band om die Dt RR1.1 velgen.
Gr, Diogenes
Je zet de ene kant op de velg en de haak onder de band. Dan trek je elke band zonder de velg te beschadigen op de velg.
OK, het weegt wel wat, maar ik heb er altijd 1 inmijn achterzak, want ik kijg geen band om die Dt RR1.1 velgen.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Om het effe over die 550's te hebben. ik heb ze nu een 1500 kilometer en heb nog niksken geen spaakbreuk of wat ook gehad. Kasseien zijn nochtans mijn favoriet terrein. nder de zeventig kilo denk ik dat je niet veel schrik moet hebben voor die wielen.
Precies voor normaal tourgebruik zullen deze wielen prima voldoen. Volgens mij houdt geen 1 wiel het een seizoen vol als je er als een gek mee gaat raggen. Heb er nochthans zelf geen ervaring mee. Maar voor 75 euro (500-wielen) mag je ook niet verwachten dat de kwaliteit overeenkomt met de campawielen.
@ Diogenes, ik denk dat het daar wel mee moet lukken, en het is van kunststof dus beschadiging van de velg is er niet bij.
@ Diogenes, ik denk dat het daar wel mee moet lukken, en het is van kunststof dus beschadiging van de velg is er niet bij.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest
Maar als 75 van de fietsen ermee is uitgerust dan is het toch logisch dat er meer negatieve geluiden te horen zijn. Meer wielen in gebruik, is meer klachten? Je zou het aantal klachten dus in procenten willen zien, mogelijk dat duurdere wielen er veel slechter vanaf komen.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic
Quoten: Origineel geplaatst door Cart op 17 Maart 2006
Maar als 75 van de fietsen ermee is uitgerust dan is het toch logisch dat er meer negatieve geluiden te horen zijn. Meer wielen in gebruik, is meer klachten? Je zou het aantal klachten dus in procenten willen zien, mogelijk dat duurdere wielen er veel slechter vanaf komen.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
-
- Forum-lid
kheb er nu bijna 5000 km mee gereden en nog geen problemen mee gehad. Kweeg btw 65 kg. Ik gebruik deze wielen voor de trainingen en de trainingswedstrijden.
Cube - racer was here
Ik heb geen enkel probleem met de R550 set, integendeel, ik ben er vrij tevreden mee. volgens mij zijn ze prijskwaliteit wel redelijk goed. Ik weeg 60 kg dus ik zal niet zo snel een spaak breken. voor de prijsklasse 1000€ denk ik dat ze goed zijn. Ik ken iemand die campagnolo vento heeft omdat hij dacht dat ze beter gingen zijn maar na 1 ritje op kasseien waren ze erdoor.
Thompson Radon RC Tiagra
Heb nu 1100km gereden met de 550s. Ik weeg 85+kg. Geen enkel probleem mee gehad. Alleen een piepende lagerafdichting, maar dat was met een likkie vet snel verholpen. Afwerking van de de naven (afdichting etc) is niet echt top, maar dat kan ook niet anders voor deze prijs.
-
- Forum-lid
Ik heb met mijn WHR-550 ongeveer 6000km gereden (mijn gewicht = 100 kg). Wanneer ik het achterwiel nu vrij laat lopen hoor ik een schurend geluid. Weet iemand of het mogelijk is om de lagers te vervangen? Verder ben ik best tevreden over deze wielen maar moet er wel bijzeggen dat dit mijn eerste racefiets is.
Tim
Tim
Fietsneus