Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

underworld
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:21
Locatie: Beugen

underworld 04 feb 2008 16:12

mooie fiets!! zit er zelf ook aan te denken om dat frame te kopen en dan op tebouwen
Cube Aerial / Cube XMS / Cube SL Road race

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 04 feb 2008 16:17

Fantastisch mooie fiets, gefeliciteerd! Hoop op een mooie actie volgend jaar winter, dan ruil ik m'n Agree in voor deze.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 04 feb 2008 16:25



Nice! De Cubes worden ieder jaar mooier. Ik houd wel van dat drukke uiterlijk. Sober kan ik ook waarderen, maar is echt super.
Bevalt de racert ook goed?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tino
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2007 23:54

tino 04 feb 2008 17:21

tot nu toe bevalt hij goed maar heb er nog niet veel op gefietst
ivm het slechte weer. Ik rij in het voorjaar meestal nog ff een tijdje
door op mijn cyclocrosser en wacht dan tot al het zout van de wegen is
weggespoeld

p.s. bedankt voor het compliment (prijs kwaliteit verhouding vind ik heel belangrijk)
niks wezen en niks lijken is 2x niks

mystic
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:51

mystic 05 feb 2008 23:10

even een vraagje..
ik heb nog niet gereden op mn cube streamer 2008 alleen ik vind het niet helemaal soepel draaien. het ratelt een klein beetje. Moet ik hem gewoon nog inrijden of moet ik er toch even mee terug naar de zaak?
beetje lastig uit te leggen maar het draait gewoon niet soepel.

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 05 feb 2008 23:59

ratel is waarschijnlijk je ketting tegen de voorderailleur, dit is idd een kwestie van afstelling.
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 06 feb 2008 10:31

@ mystic,

Ik denk idd een kwestie van afstellen, maar ik mag toch aannemen dat de FM dat perfect gedaan heeft???

Zou er toch even mee teruggaan

mystic
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:51

mystic 06 feb 2008 12:46

ja idd ik dacht dat ook al. Ik ga morgen voor de zekerheid maar even terug.
bedankt:)

jan_vd
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2005 14:23

jan_vd 07 feb 2008 14:44

De racefietsen van Cube lijken wel interessant wanneer je kijkt naar de verhouding prijs/kwaliteit. De Streamer bijvoorbeeld: ongeveer 1300 euro voor een aluminiumfiets met carbon voorvork en Ultegra-groep. Of de Agree GTC Pro: ongeveer 1700 euro voor een carbonfiets, eveneens met Ultegra-groep.

Je zou kunnen zeggen dat de Cubes, in vergelijking met andere fietsmerken, 'verdacht' weinig kosten. De fietsen worden blijkbaar geleverd zonder pedalen en drinkbushouder, maar 't is nu niet meteen zo dat die onderdelen zwaar op de prijs drukken.
Of misschien hoopt Cube kleinere winstmarges per fiets te compenseren met een grote verkoop? Kent er iemand de reden van die vrij lage prijzen?

Over de Agree GTC Pro. Dat frame is een "GTC monocoque modular fiber tech" volgens gegevens op meerdere sites. Dat zegt mij niet zoveel ...
Een woordje uitleg daarover zou welkom zijn of, nog beter, rij-ervaringen met dit frame.

Thanks!
Op souplesse

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 07 feb 2008 16:42

Cube heeft inderdaad een erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Daar hebben wel meer Duitse merken een handje van ;).

Ik meen dat monocoque frames uit 2 delen bestaan die aan elkaar gezet worden. Maar als je het woord gaat ontleden mono (één) coque (schaal) zou je anders denken. Twee delen lijkt mij meer logisch. Er is vast iemand die er meer van weet ;).

Op de vorige pagina staat een GTC. Wellicht kun je een PM sturen of hopen dat Marten een verhaaltje plaats hier.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 07 feb 2008 18:46

De term ‘Monocoque’ is afkomstig uit het Latijn en betekent letterlijk ‘één schaal’. Dit houdt in dat de voorste driehoek van een frame (bovenbuis,onderbuis, zitbuis) volledig uit één stuk bestaat. Er zijn dus geen losse delen, verbindingsstukken of naden in deze constructie. Dit in tegenstelling tot traditionele frames waarbij drie losse buizen aan elkaar werden gelijmd of gelast. De achtervorken (staand en liggend) bestaan uit afzonderlijke monocoques om variatie in de gebruikte materialen mogelijk te maken.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Plaats reactie