Cube
-
- Forum-lid
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 13 jun 2007 19:21
- Locatie: Beugen
mooie fiets!! zit er zelf ook aan te denken om dat frame te kopen en dan op tebouwen
Cube Aerial / Cube XMS / Cube SL Road race
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Fantastisch mooie fiets, gefeliciteerd! Hoop op een mooie actie volgend jaar winter, dan ruil ik m'n Agree in voor deze.
Nice! De Cubes worden ieder jaar mooier. Ik houd wel van dat drukke uiterlijk. Sober kan ik ook waarderen, maar is echt super.
Bevalt de racert ook goed?
tot nu toe bevalt hij goed maar heb er nog niet veel op gefietst
ivm het slechte weer. Ik rij in het voorjaar meestal nog ff een tijdje
door op mijn cyclocrosser en wacht dan tot al het zout van de wegen is
weggespoeld
p.s. bedankt voor het compliment (prijs kwaliteit verhouding vind ik heel belangrijk)
ivm het slechte weer. Ik rij in het voorjaar meestal nog ff een tijdje
door op mijn cyclocrosser en wacht dan tot al het zout van de wegen is
weggespoeld
p.s. bedankt voor het compliment (prijs kwaliteit verhouding vind ik heel belangrijk)
niks wezen en niks lijken is 2x niks
even een vraagje..
ik heb nog niet gereden op mn cube streamer 2008 alleen ik vind het niet helemaal soepel draaien. het ratelt een klein beetje. Moet ik hem gewoon nog inrijden of moet ik er toch even mee terug naar de zaak?
beetje lastig uit te leggen maar het draait gewoon niet soepel.
ik heb nog niet gereden op mn cube streamer 2008 alleen ik vind het niet helemaal soepel draaien. het ratelt een klein beetje. Moet ik hem gewoon nog inrijden of moet ik er toch even mee terug naar de zaak?
beetje lastig uit te leggen maar het draait gewoon niet soepel.
De racefietsen van Cube lijken wel interessant wanneer je kijkt naar de verhouding prijs/kwaliteit. De Streamer bijvoorbeeld: ongeveer 1300 euro voor een aluminiumfiets met carbon voorvork en Ultegra-groep. Of de Agree GTC Pro: ongeveer 1700 euro voor een carbonfiets, eveneens met Ultegra-groep.
Je zou kunnen zeggen dat de Cubes, in vergelijking met andere fietsmerken, 'verdacht' weinig kosten. De fietsen worden blijkbaar geleverd zonder pedalen en drinkbushouder, maar 't is nu niet meteen zo dat die onderdelen zwaar op de prijs drukken.
Of misschien hoopt Cube kleinere winstmarges per fiets te compenseren met een grote verkoop? Kent er iemand de reden van die vrij lage prijzen?
Over de Agree GTC Pro. Dat frame is een "GTC monocoque modular fiber tech" volgens gegevens op meerdere sites. Dat zegt mij niet zoveel ...
Een woordje uitleg daarover zou welkom zijn of, nog beter, rij-ervaringen met dit frame.
Thanks!
Je zou kunnen zeggen dat de Cubes, in vergelijking met andere fietsmerken, 'verdacht' weinig kosten. De fietsen worden blijkbaar geleverd zonder pedalen en drinkbushouder, maar 't is nu niet meteen zo dat die onderdelen zwaar op de prijs drukken.
Of misschien hoopt Cube kleinere winstmarges per fiets te compenseren met een grote verkoop? Kent er iemand de reden van die vrij lage prijzen?
Over de Agree GTC Pro. Dat frame is een "GTC monocoque modular fiber tech" volgens gegevens op meerdere sites. Dat zegt mij niet zoveel ...
Een woordje uitleg daarover zou welkom zijn of, nog beter, rij-ervaringen met dit frame.
Thanks!
Op souplesse
Cube heeft inderdaad een erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Daar hebben wel meer Duitse merken een handje van .
Ik meen dat monocoque frames uit 2 delen bestaan die aan elkaar gezet worden. Maar als je het woord gaat ontleden mono (één) coque (schaal) zou je anders denken. Twee delen lijkt mij meer logisch. Er is vast iemand die er meer van weet .
Op de vorige pagina staat een GTC. Wellicht kun je een PM sturen of hopen dat Marten een verhaaltje plaats hier.
Ik meen dat monocoque frames uit 2 delen bestaan die aan elkaar gezet worden. Maar als je het woord gaat ontleden mono (één) coque (schaal) zou je anders denken. Twee delen lijkt mij meer logisch. Er is vast iemand die er meer van weet .
Op de vorige pagina staat een GTC. Wellicht kun je een PM sturen of hopen dat Marten een verhaaltje plaats hier.
De term ‘Monocoque’ is afkomstig uit het Latijn en betekent letterlijk ‘één schaal’. Dit houdt in dat de voorste driehoek van een frame (bovenbuis,onderbuis, zitbuis) volledig uit één stuk bestaat. Er zijn dus geen losse delen, verbindingsstukken of naden in deze constructie. Dit in tegenstelling tot traditionele frames waarbij drie losse buizen aan elkaar werden gelijmd of gelast. De achtervorken (staand en liggend) bestaan uit afzonderlijke monocoques om variatie in de gebruikte materialen mogelijk te maken.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...