Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 05 jul 2008 21:48

ik zal mijn cube hier ook eens posten,
de fiets bevalt uitstekend, in het begin was ik wel een beetje huiverig voor carbon i.c.m moutainbike. maar daar ben ik helemaal vanaf. de fiets geeft zoveel vertrouwen en voelt ontzettend degelijk aan. je hoeft nergens bang voor te zijn. de laatste paar weken alleen maar in de vlaamse ardennen ermee gereden, en dan is het gewoon elke km genieten. (en afzien ;) )

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C03806.jpg]

roekie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 14:41

roekie 07 jul 2008 19:45

Marten schreef:Hier mijn Cube LTD Road uit 2004
Vanmiddag ingeruild voor een Cube Lightening GTC


Als ik zo brutaal mag zijn, wat kreeg je terug voor je Cube LTD Road uit 2004?

mvg, Roekie

erm.. das al lang geleden die post (zat verkeerd te kijken).

Wat krijg je ongeveer terug op een fiets van 1200 euro (Bianchi), ongeveer een jaar oud en in goede staat?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 07 jul 2008 20:50

Peter i200 schreef:ik zal mijn cube hier ook eens posten,
de fiets bevalt uitstekend, in het begin was ik wel een beetje huiverig voor carbon i.c.m moutainbike. maar daar ben ik helemaal vanaf. de fiets geeft zoveel vertrouwen en voelt ontzettend degelijk aan. je hoeft nergens bang voor te zijn. de laatste paar weken alleen maar in de vlaamse ardennen ermee gereden, en dan is het gewoon elke km genieten. (en afzien ;) )

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C03806.jpg]


Je moet alleen niet vallen....
Niets is wat het lijkt..

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 08 jul 2008 21:29

5 euro is niet duur... :D

verkapt verkoop post voor onder de 25 posts?
Greetz

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 08 jul 2008 22:42

je moet al behoorlijk vallen wil er wat gebeuren hoor. of hij moet natuurlijk slecht terecht komen op een steen o.i.d maar als je met een hightech alu frame zo op een steen valt is hij ook kapot dus ja.
en vallen is ook niet de bedoeling van fietsen he ;)

bi-zonder
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2007 12:56

bi-zonder 28 sep 2008 13:10

Mijn Cube Attempt 105,...beetje aangepast:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Haast je langzaam, het leven is zo voorbij...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 sep 2008 13:47

Anders en smaken verschillen gelukkig. Maar: waarom geen echte tijdritfiets gekocht?? de bars zitten nu zodanig hoog dat er van aero of enig voordeel geen sprake meer kan zijn (eerder van onbalans).
Dit frame is gebouwd voor een racestuur en dit doet me net iets teveel denken aan: "eigenlijk een miskoop maar iets anders kopen dat beter bij mijn wensen past wordt te duur"

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 28 sep 2008 14:42

bi-zonder schreef:Mijn Cube Attempt 105,...beetje aangepast:
Afbeelding


Dat zijn v-brake remgrepen.. lijkt me niet helemaal de bedoeling.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 28 sep 2008 14:43

Ik denk niet dat deze fiets gekocht is met tijdrijden in het achterhoofd. Zier er meer uit als een fiets om lekker mee naar het werk te rijden enzo... Zo zie ik ze namelijk dagelijks bij de pond staan bij mij smorgens vroeg :) Leuke bike!

bi-zonder
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2007 12:56

bi-zonder 28 sep 2008 14:45

Sharkman 1 schreef:Anders en smaken verschillen gelukkig. Maar: waarom geen echte tijdritfiets gekocht?? de bars zitten nu zodanig hoog dat er van aero of enig voordeel geen sprake meer kan zijn (eerder van onbalans).
Dit frame is gebouwd voor een racestuur en dit doet me net iets teveel denken aan: "eigenlijk een miskoop maar iets anders kopen dat beter bij mijn wensen past wordt te duur"


Mijn fiets is aangepast aan fysieke handicap (dystrofie). Racefietsen met 'echt racefietsstuur' is vanwege handicap niet meer mogelijk. De bars zitten precies zo, dat mijn lichaam deze houding langdurig kan volhouden. Ligstuur omdat mijn linkerarm niet langdurig kan steunen, spd pedalen omdat look (zelf rode plaatje)vanwege enkel/knie nog te weinig speling geven, etc,..

Geen miskoop dus..in tegendeel, geheel aangepast aan handicap, resultaat: ik kan voorlopig blijven fietsen nu :d
Haast je langzaam, het leven is zo voorbij...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 28 sep 2008 14:55

Lichamelijke handicaps leiden inderdaad tot extreme oplossingen. Zo zie je maar wat voor een gezond iemand de garantie is voor ernstige rugklachten kan voor iemand met bepaalde klachten juist een oplossing betekenen (en ook als ziet het er vreemd uit als je kan blijven fietsen is de keus snel gemaakt).
Ken aardig wat rijders die door professorische "woon/werk" constructies ernstige klachten op hebben gelopen (een sportfiets met ligstuur is vaak de garantie voor een vroegtijdig einde van je rug)
Heb zelf een fiets gebouwd voor iemand die alles met één hand moet doen en ook dat ziet er raar uit maar hij rijdt er wel weer op hoog nivo mee.....

Plaats reactie