Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 10 aug 2009 22:02

race-newbee schreef:@ Padelzijn

Kledingsetjes? 1 setje is genoeg toch? Rugzakje... laat je geen overbodige zaken aansmeren!

Hoe gaat het fietsen?


Nou 1 setje is niet genoeg. Ik ben van het luie type wat maar 1 keer in de week wast dus ....... :) En ach rugzakje is wel leuk voor lange toertochten en woon/werk verkeer. Verder nog goede fietspomp met manometer, reservebandje en c02 pompje voor onderweg enzovoorts.

Maar het fietsen zelf..... :) ik ben 44 jr, 1.81 en 109 kilo licht..... maar wel met een laag vetpercentage want ik ben eigenlijk een echte krachtsporter. Door de jarenlange cardio training kom ik tenminste nog een beetje vooruit. Ik ben nu een paar weken bezig en een tochtje of 5 gedaan met als langste 70 km met 25p/u gem. (ik fiets nogal eens zoekende naar de juiste weg maar als ik echt fiets kan ik wel 28 a 30 gemid. aanhouden.) Het gaat dus niet hard maar ik geniet enorm.

En jij race-newbee... al klaar voor de mt ventoux volgend jaar samen met onze cube'jes ;)
Ik fiets dus ik besta.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5867
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 10 aug 2009 22:06

Padelzijn schreef: Het gaat dus niet hard maar ik geniet enorm.


En dat is het belangrijkste!!!!!!

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 11 aug 2009 09:31

Padelzijn schreef: Nou 1 setje is niet genoeg. Ik ben van het luie type wat maar 1 keer in de week wast dus ....... :) En ach rugzakje is wel leuk voor lange toertochten en woon/werk verkeer. Verder nog goede fietspomp met manometer, reservebandje en c02 pompje voor onderweg enzovoorts.

Maar het fietsen zelf..... :) ik ben 44 jr, 1.81 en 109 kilo licht..... maar wel met een laag vetpercentage want ik ben eigenlijk een echte krachtsporter. Door de jarenlange cardio training kom ik tenminste nog een beetje vooruit. Ik ben nu een paar weken bezig en een tochtje of 5 gedaan met als langste 70 km met 25p/u gem. (ik fiets nogal eens zoekende naar de juiste weg maar als ik echt fiets kan ik wel 28 a 30 gemid. aanhouden.) Het gaat dus niet hard maar ik geniet enorm.

En jij race-newbee... al klaar voor de mt ventoux volgend jaar samen met onze cube'jes ;)


Wel apart een luie sporter ;) maar 1 keer in de week wassen? dan moet ik wel erg veel sportkleding gaan aanschaffen... ik loop 3 a 4 keer in de week hard en dan ook nog een keer fietsen.

De mt ventoux is wel een leuke uitdaging waar ik voorlopig niet klaar voor ben, verwacht alleen eerder een triathlon te doen dan een berg te beklimmen.
je fietst wat...

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 11 aug 2009 19:03

race-newbee schreef:
Padelzijn schreef: Nou 1 setje is niet genoeg. Ik ben van het luie type wat maar 1 keer in de week wast dus ....... :) En ach rugzakje is wel leuk voor lange toertochten en woon/werk verkeer. Verder nog goede fietspomp met manometer, reservebandje en c02 pompje voor onderweg enzovoorts.

Maar het fietsen zelf..... :) ik ben 44 jr, 1.81 en 109 kilo licht..... maar wel met een laag vetpercentage want ik ben eigenlijk een echte krachtsporter. Door de jarenlange cardio training kom ik tenminste nog een beetje vooruit. Ik ben nu een paar weken bezig en een tochtje of 5 gedaan met als langste 70 km met 25p/u gem. (ik fiets nogal eens zoekende naar de juiste weg maar als ik echt fiets kan ik wel 28 a 30 gemid. aanhouden.) Het gaat dus niet hard maar ik geniet enorm.

En jij race-newbee... al klaar voor de mt ventoux volgend jaar samen met onze cube'jes ;)


Wel apart een luie sporter ;) maar 1 keer in de week wassen? dan moet ik wel erg veel sportkleding gaan aanschaffen... ik loop 3 a 4 keer in de week hard en dan ook nog een keer fietsen.

De mt ventoux is wel een leuke uitdaging waar ik voorlopig niet klaar voor ben, verwacht alleen eerder een triathlon te doen dan een berg te beklimmen.


3 a 4 x hardlopen pffff..... dat doe ik per jaar niet eens naar de auto toe als het regent. ;) Maar wel gemiddeld 4 a 5 x per week sporten dat wel. Kracht, cardio en nu dus ook fietsen maar geen 'echte' sporten zoals zwemmen en hardlopen dus voor mij zal de ventoux eerder realiteit worden dan een triathlon. Power genoeg, nu nog de conditie en wat kilo's kwijt. Maar daar heb ik mijn Cube voor....
:)
Theo V schreef:
Padelzijn schreef: Het gaat dus niet hard maar ik geniet enorm.


En dat is het belangrijkste!!!!!!

Yep Theo en zo is het, al lees ik op dit forum toch soms hele andere prioriteiten.... :)
Ik fiets dus ik besta.

silensior
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 aug 2009 22:14

silensior 11 aug 2009 20:05

Nog een vraagje er liggen 25mm banden op de Peloton, stoort dit eigelijk?
Zouden er beter 23mm opliggen?

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 11 aug 2009 20:32

Is het Cube Litening HPT frame alleen verkrijgbaar?
(dus alleen het frame)
Weet iemand de prijs hiervan?

Bedankt

possy
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 20:12

possy 11 aug 2009 23:32

of eender welk ander frame van cube?
en weet er iemand misschien een richtprijs?
Zou leuk zijn!

mvg

remcojl
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2009 13:04

remcojl 13 aug 2009 17:32

Na jaren mountainbiken wilde ik toch een wat langere afstanden fietsen en over een week mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een Cube Attempt. Kan niet wachten tot hij binnen is!
Zag hem Ultegra mix afgemonteerd in de aanbieding bij lokale FM incl pedalen, schoenen en kleding-set voor 1100 euro.
Ik hoop er de komende jaren veel plezier van te hebben!

Groeten en misschien tot ziens :)

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 14 aug 2009 23:04

Prima deal! Als ik deze deal had kunnen krijgen dan zou ik zeker de Attempt hebben gekozen i.p.v. de DF!

sjrd
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 apr 2009 10:46

sjrd 15 aug 2009 02:16

Ik heb de Attempt ook sinds een paar maanden. Na een flink aantal kilometers moet ik zeggen dat het een hele directe en fijne fiets is. Mooie deal remcojl! Veel plezier ermee!

techno
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

techno 15 aug 2009 16:29

Na enkele tochten te hebben gemaakt op een oude (jaren 80) fiets ben ik ervan overtuigd; een nieuwe fiets is de investering waard.

Aangezien het mijn eerste aankoop zal worden is de prijs/kwaliteit verhouding voor mij erg belangrijk. Ook gezien het feit dat het verschil tussen 105 en ultegra afmontage nu nog niet het grote verschil zal gaan maken.

De Cube Attempt gaat mijn eerste aankoop worden. Een kwalitatief gezien goede fiets tegen een faire prijs.

Alleen zit ik met de volgende vraag; is het verstandig om nu dit 2009 model tegen de volle prijs (1099,-) aan te schaffen ivm de naderende kortingen? Het zou uiteraard zonde (we blijven nederlanders immers) om nu de volle prijs te betalen, terwijl hij over 1/2 maand 200 euro goedkoper is.

maw wat is het beste moment om deze fiets aan te schaffen?

Alvast bedankt!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 15 aug 2009 16:33

Techno schreef:Alleen zit ik met de volgende vraag; is het verstandig om nu dit 2009 model tegen de volle prijs (1099,-) aan te schaffen ivm de naderende kortingen? Het zou uiteraard zonde (we blijven nederlanders immers) om nu de volle prijs te betalen, terwijl hij over 1/2 maand 200 euro goedkoper is.

maw wat is het beste moment om deze fiets aan te schaffen?

Als je nu meteen wilt fietsen nu natuurlijk.. ;)

Qua geld is even wachten misschien het slimste, al kun je zo aan het naderende einde v/h seizoen ook al behoorlijk afdingen natuurlijk!

Plaats reactie