Quoten: Origineel geplaatst door Bram Duin op 04 April 2006
En ik heb altijd geleerd waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.
Waar hebben ze je dit geleerd, Bram Duin? Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Kan je 't dan ook even verduidelijken in het voorbeeld van de topic TE KOOP: hoe en wat? Enig idee waar ik (mede-)oorzaak ben van de onzinnige opmerkingen (zoals je zelf zegt) op een constructief voorstel om het forum te verbeteren?
@ Speedtouch666: bedankt voor je compliment. Als forumleden je tot nogtoe 13 bijdrages doornemen zullen ze jouw inbreng helemaal naar waarde kunnen schatten.
Forum sfeer
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Bram Duin op 04 April 2006 <SPAN lang=NL style="mso-ansi-language: NL"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">En ik heb altijd geleerd waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.</SPAN>
Waar hebben ze je dit geleerd, Bram Duin? Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Kan je 't dan ook even verduidelijken in het voorbeeld van de topic TE KOOP: hoe en wat? Enig idee waar ik (mede-)oorzaak ben van de onzinnige opmerkingen (zoals je zelf zegt) op een constructief voorstel om het forum te verbeteren?@ Speedtouch666: bedankt voor je compliment. Als forumleden je tot nogtoe 13 bijdrages doornemen zullen ze jouw inbreng helemaal naar waarde kunnen schatten.
Normaal gesproken komen voorstellen voor eventuele regels van Mods en/of Administrators. Als Posters zich min of meer als Mods gedragen wekt dat de nodige irritatie bij medeposters. Het was mijns inziens verstandiger geweest voorstellen via privé kanalen (email) naar de Mods te sturen zodat zij er neutraal een voorstel van hadden kunnen maken. Zou achteraf waarschijnlijk minder energie kosten dan de hele heisa die nu is losgebarsten. Dit is by the way effe geen getroll of geflame.
Quoten: Origineel geplaatst door Bram Duin op 04 April 2006 <SPAN lang=NL style="mso-ansi-language: NL"><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">En ik heb altijd geleerd waar er twee ruzie hebben, hebben er twee schuld.</SPAN>
Waar hebben ze je dit geleerd, Bram Duin? Ik ben het er in ieder geval niet mee eens. Kan je 't dan ook even verduidelijken in het voorbeeld van de topic TE KOOP: hoe en wat? Enig idee waar ik (mede-)oorzaak ben van de onzinnige opmerkingen (zoals je zelf zegt) op een constructief voorstel om het forum te verbeteren?@ Speedtouch666: bedankt voor je compliment. Als forumleden je tot nogtoe 13 bijdrages doornemen zullen ze jouw inbreng helemaal naar waarde kunnen schatten.
Normaal gesproken komen voorstellen voor eventuele regels van Mods en/of Administrators. Als Posters zich min of meer als Mods gedragen wekt dat de nodige irritatie bij medeposters. Het was mijns inziens verstandiger geweest voorstellen via privé kanalen (email) naar de Mods te sturen zodat zij er neutraal een voorstel van hadden kunnen maken. Zou achteraf waarschijnlijk minder energie kosten dan de hele heisa die nu is losgebarsten. Dit is by the way effe geen getroll of geflame.
Ik vind de sfeer op deze forums goed. Over het algemeen zijn de posts informatief en vriendelijk. Precies zoals de fietsers die ik in de 'echte' wereld tegenkom, zijn de deelnemers aan de fora hier van allerlei verschillende achtergronden. Persoonlijk vind ik dat veel leuker dan altijd in dezelfde zeer homogene groep te verkeren. Onze gemeenschappelijke hobby/sport geeft ons de gelegenheid om kennis te maken met mensen waar we normaal niet mee in contact zouden komen. Dat is mooi.
De kennis over fietsen en wielrennen is bij sommigen zeer groot, bij anderen veel minder. Ook dat is positief. Er ontstaat dan als vanzelf een vraag- en antwoordspel waarvan iedereen iets kan leren. Het is onvermijdelijk, en ook zeer gewenst in mijn optiek, dat sommigen wat meer kennis, ervaring etc. etaleren dan anderen. Ook heb ik er geen probleem mee dat er meningen worden gegeven. Juist een forum is daar een zeer geschikt platform voor. Wel moet het zo zijn dat het duidelijk is waneer iets een mening is, en waneer iets als waarheid wordt gebracht.
Ik houd er niet van om persoonlijk te worden, maar zijn naam is nu al vele malen gevallen.De bijdrages van Casran lees ik altijd met bijzondere belangstelling. Ik doe dat omdat hij veel meer van de materie weet dan ik. Omdat hij dicht op de wereld zit die ik zo interessant vind. Omdat hij zeer regelmatig met nieuws komt over materiaal, ploegen, en nog goede foto's maakt ook. Daarnaast ervaar ik zijn bijdrages altijd als positief en behulpzaam, en spreekt er een aanstekelijke passie uit voor de wielersport en haar materiaal.
In meer of mindere mate geldt dat ook voor veel andere deelnemers. De meest interessante draadjes zijn die waarbij twee of meer deelnemers, van mening verschillen, en/of kritische vragen stellen. In het ideale geval resulteert dat in goed gefundeerde meningen, gestaafd met argumenten. Dat is niet alleen leerzaam, maar ook nog eens leuk om te lezen. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn , dan waren we snel uit gediscussieerd.
Persoonlijk kan ik prima leven met ongenuanceerde uitlatingen, banaliteiten etc. Maar de grens moet vind ik getrokken worden bij het persoonlijk beledigen van iemand. Dat is de doodsteek voor elke levendige discussie. Als je het niet met de mening van iemand eens bent, prima. Maar val de mening aan, en niet de persoon.
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
Nie zeiken...gewoon je ding doen. En Casran...blijf je mening geven zoals je altijd hebt gedaan. Ik blijf het interessant vinden kerel.En trek je niets aan van de louche mannen. Die vallen vroeg of laat toch door de mand. Het is goed dat je waarschuwt. Ik heb die ervaring ook, geen mails of reacties van de zogenaamde handelaren, ik heb er ook mijn twijfels bij.
Bij ons zeggen ze: "Blieve lache"!
Bij ons zeggen ze: "Blieve lache"!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...