Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Piepende wielen carbonvelg Lightweights

specialfox
Forum-lid

specialfox 26 feb 2006 18:55

Deze week mijn nieuwe Lightweights standart op pijn fiets geplaatst, gisteren Zero Gravity remmen met de remblokken van Lightsweight erin, remmen redelijk goed maar een hels gepiep iedere keer.
Nu is mijn vraag gaat dit over , of zijn er remblokken voor carbon die stiller zijn.
Dank bij voorbaat. En als jij dit leest Casran, want ik denk dat jij ook die combinatie hebt , mat welke remblokjes rijdt u.
FOX

sharkman
Forum-lid

sharkman 26 feb 2006 20:45

Breng ze maar een keertje langs, rem ik ze voor je in
Carbon moet worden ingeremd (je wilt niet weten hoe de remmen van een nieuwe porsche met Keramische/carbon schijven kermen tijdens de eerste paar duizend km.).
Volgens mijn rijdt Casran met Swisstop of koolstop waarbij de laatste iets zachter zijn....
P.s. zet je blokken minimaal 3 tot 4 mm van de velg dan remmen je zero's nog een stuk harder....

matiz
Forum-lid

matiz 26 feb 2006 23:57

Het enige wat ik voor je heb kunnen doen ( ben een leek en kan je geen advies a la Sharkman geven) is even kijken bij de opbouw van CASRAN en ik vond dit:remhoeven: Zero Gravity remblokken: Corima carbon Waarschijnlijk wist je dit al maar wilde graag wat bijdragen  dus bij deze....Matiz

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 27 feb 2006 04:28

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 Februari 2006

Breng ze maar een keertje langs, rem ik ze voor je in
Carbon moet worden ingeremd (je wilt niet weten hoe de remmen van een nieuwe porsche met Keramische/carbon schijven kermen tijdens de eerste paar duizend km.).
Volgens mijn rijdt Casran met Swisstop of koolstop waarbij de laatste iets zachter zijn....
P.s. zet je blokken minimaal 3 tot 4 mm van de velg dan remmen je zero's nog een stuk harder....

Hoi,
Da's ook bij andere remmen goed advies trouwens, laat meer modulatie toe en je kan wat meer kracht uitoefenen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie