Zijn die patronen merkgebonden? of kun je een SKS patroon gebruiken in een ander merk pomp, natuurlijk wel rekening houdend met wel/geen schroefdraad.
CO2 Pomp
Ik zag in de nieuwe catalogus van Rose Versand een handpompje van slechts 55 gram met een lengte van 16 cm. Het is een carbon pompje dat in staat is tot 11 Bar te pompen. Prijs Euro 39,95.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
-
- Forum-lid
Vandaag voor het eerst mn Genuine inno Air chuck geprobeerd. Pa had een lekke achterband, dus nieuw bandje erin gedaan. Opblazen ging wonderbaarlijk erg goed! Je kan goed doseren, mn pa was ook te spreken. Hij wil ook wel 1tje.
Moet je nog opletten bij het gebruik van patronen in de bergen? Neem aan dat de druk dan hoger wordt?! Wat betreft het gebruik van de patronen volgens mij zijn deze universeel. De Airchuck gaat geloof ik tot 25grams patronen als ik me goed herinner.
No1: Pina (behalve de lak )<br>
No2: the rest
No2: the rest
Enige nadeel van de CO2 patronen is dat de band langzaam weer leegloopt. De volgende dag moet je hem met de handpomp weer oppompen. Maar het werkt uitstekend bij een lekke band. Zeker als je toch al koude handen hebt in het voor of na jaar
Quoten: Origineel geplaatst door lambiek op 26 Juli 2006
Enige nadeel van de CO2 patronen is dat de band langzaam weer leegloopt. De volgende dag moet je hem met de handpomp weer oppompen. Maar het werkt uitstekend bij een lekke band. Zeker als je toch al koude handen hebt in het voor of na jaar
Huh? weer leegloopt... je moet de band natuurlijk wel repareren!
Huh? weer leegloopt... je moet de band natuurlijk wel repareren!
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
-
- Forum-lid
ngeveer 2 weken heb ik mijzelf 'verwend' met de SKS airgun dus met zon 16 gr patroon. En ja hoor na de afgelopen jaren met mijn MTB 1 lekke band per seizoen te hebben (punaise en een stuk ijzerdraad) met mijn nieuwe racefiets na 500 km een lekke achterband.
De airgun werkt geweldig. Hoeveel druk de band had weet ik niet, hij voelde wel kanon hard, harder dan dat ik normaal met de hand oppomp (7 bar)
De airgun werkt geweldig. Hoeveel druk de band had weet ik niet, hij voelde wel kanon hard, harder dan dat ik normaal met de hand oppomp (7 bar)
Sinds kort heb ik ook zo'n gun. Helaas al een band ermee opgepompt. Ik merkte dat bij de 2e keer, de druk (zoals verwacht uiteraard) er wat af was. Mijn vraag is dus hoeveel banden ken je eigenlijk FATSOENLIJK oppompen met 1 cartridge?
koelie joelie!