Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Aanschaf nieuwe bike

juran
Forum-lid

juran 19 feb 2006 00:17

He bikers,
Sinds 1,5 jaar helemaal verslaafd aan het crossen door de bossen, destijds een 2e hands Koga'tje gekocht maar nu toch klaar voor het serieuzere werk. Kan iemand vertellen\uitleggen welke van de volgende mtb's de voorkeur heeft:
- Trek 8000
- Stevens M8
Graag jullie ervaringen zodat ik snel een keuze kan maken.

composite
Forum-lid

composite 20 feb 2006 00:26

Met de Trek heb je een betere (stijvere) vork, maar met de Stevens een volledige XT bike...
De Trek heeft de naam (groot/bekend merk) en de Stevens minder.            Als je imago dus minder belangrijk vind zou je voor de "completere" hardwear dus misschien beter voor de Stevens kunnen gaan. De vork (Skareb ) is niet slecht qua veergedrag maar door zijn beperkte stijfheid niet de uitgelezen vork voor zwaargewichten (dus als je niet te zwaar bent geen probleem).
Verder is er bij de Stevens nog het voordeel dat je kunt kiezen welk remsysteem je wil (je kan ook HS-33 's nemen), bij de Trek zit je vast aan schijven en de dual control hendels van Shimano.
Gang is alles!!

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 20 feb 2006 11:33

Heb je ook aan de CUBE LTD CC gedacht? Dit is een speciaal model buiten het normale gamma van CUBE om. Staat ook niet in de brochure maar is wel een superbike (vind ik dan he)
Dubbel butted alu frame
Rock Shox reba SL met remote control op het stuur
Nagenoeg compleet XT afgemonteerd (ook het nieuwe crankstel)
hayes Hydraulische FHX-9 hydraulische schijfremmen
Mat zwart van kleur met gelaserde logo's
En de prijs? verschild per CUBE dealer,ik heb 'm al zien staan voor € 1299.-

Plaats reactie