DT-Swiss RR1.2
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Ik zit hier met een dilemma. Ik ben aan het overwegen om een DT-Swiss RR1.2 velg te steken, maar wat weegt die en wat is het verschil met de evenveel kostende RR1.1(behalve de hoogte dan)??Een foto:
Excuse me while I kiss the sky
op wat voor bedrag zal je uitkomen voor enkeld achterwiel laat spaken (voor Dura Ace 10v) Sapim C xray spaakjes ofzo? 1,35 ongv. p/stuk
om als trainingswiel te gebruiken? of evt. vervangend wiel bij wedstrijden
om als trainingswiel te gebruiken? of evt. vervangend wiel bij wedstrijden
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
een velg kost 55 euro
Excuse me while I kiss the sky
op het weight weenies forum is ook over deze velg een discussie gaande:
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=13250
(naar gewicht meer gericht)
ff wat berekent
Velg € 55,00 If you go CX ray sapim spokes € 1,65 for a spoke 64 sapim CX ray spokes is 278gr claimed if im right (the Sapim standard is € 0,39 64 spokes = 360 claimed) if you go for the 28 version price CX ray spokes: € 46.20 for a wheel if you go for the 32 version price CX ray spokes: € 52.80 for a wheel if you go for the 28 version price standard spokes: € 10.92 for a wheel if you go for the 32 version price standard spokes: € 12.48 for a wheel maar zijn deze spaken te gebruiken?
waar zal de prijs opuit komen (als ik ze laat spaken, enkeld achterwiel) + body, naaf + quickrelease
Doeleind voor mij met gebruik: Trainingswiel, reserve wedstrijden
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=13250
(naar gewicht meer gericht)
ff wat berekent
Velg € 55,00 If you go CX ray sapim spokes € 1,65 for a spoke 64 sapim CX ray spokes is 278gr claimed if im right (the Sapim standard is € 0,39 64 spokes = 360 claimed) if you go for the 28 version price CX ray spokes: € 46.20 for a wheel if you go for the 32 version price CX ray spokes: € 52.80 for a wheel if you go for the 28 version price standard spokes: € 10.92 for a wheel if you go for the 32 version price standard spokes: € 12.48 for a wheel maar zijn deze spaken te gebruiken?
waar zal de prijs opuit komen (als ik ze laat spaken, enkeld achterwiel) + body, naaf + quickrelease
Doeleind voor mij met gebruik: Trainingswiel, reserve wedstrijden
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hou het geld van CX-ray spaken gewoon in je zak. Ik zou er Dt competition / Sapim Race in doen, het is toch maar een trainingswiel. Revo's of laser moet ook wel kunnen, maar is lastiger met bouwen en later richten (is ook ietse pietsje duurder). Om de keuze nog lastiger te maken kan je natuurlijk ook drive-side comp spaken en non-driveside revo's .
Wat bedoel je met een body? Als je een naaf koopt zit de body er gewoon al op. Spaken zal wel lastig zijn om iemand te vinden. Als je gewoon 3 over kruis spaakt kan je zelf de spaken er wel insteken met behulp van Sheldon Brown site. Als je dan 1 van de vaders van je ploeggenoten lief aan kijkt zal die misschien de boel wel op spanning voor je willen zetten. Je kan het ook zelf proberen, maar dan heb je een aardige kan dat je met krom wiel eindigt. Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.
Wat bedoel je met een body? Als je een naaf koopt zit de body er gewoon al op. Spaken zal wel lastig zijn om iemand te vinden. Als je gewoon 3 over kruis spaakt kan je zelf de spaken er wel insteken met behulp van Sheldon Brown site. Als je dan 1 van de vaders van je ploeggenoten lief aan kijkt zal die misschien de boel wel op spanning voor je willen zetten. Je kan het ook zelf proberen, maar dan heb je een aardige kan dat je met krom wiel eindigt. Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Februari 2006
... Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.
@Amclassic
ik zou juist denken dat het met een platte spaak gemakkelijker gaat omdat deze beter plooit ter hoogte van de kruising en zich dus makkelijker "zet" dan een ronde spaak ?
motta
... Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.
@Amclassic
ik zou juist denken dat het met een platte spaak gemakkelijker gaat omdat deze beter plooit ter hoogte van de kruising en zich dus makkelijker "zet" dan een ronde spaak ?
motta
Motta
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maakt echt niet uit dat het makkelijker gaat doordat die spaken plat zijn, ronde spaken glijden ook prima over elkaar. Alleen door het kleine oppervlak in het midden van de spaak krijg je wat moeilijkheden. Bijkomend is dat je CX-rays tijdens richten recht moet houden met sleuteltje. Hoe het precies natuurkundig/werktuigbouwkundig in elkaar zit weet ik niet, ik studeer geen wb maar el. (elektrotechniek)