Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

DT-Swiss RR1.2

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 18 feb 2006 13:27

Ik zit hier met een dilemma. Ik ben aan het overwegen om een DT-Swiss RR1.2 velg te steken, maar wat weegt die en wat is het verschil met de evenveel kostende RR1.1(behalve de hoogte dan)??Een foto:
Excuse me while I kiss the sky

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 18 feb 2006 14:03

Hij zal denk ik een stukje steviger en een stukje zwaarder zijn.
510 gram (tegen 415? gram voor de DT RR1.1)

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 18 feb 2006 22:08

op wat voor bedrag zal je uitkomen voor enkeld achterwiel laat spaken (voor Dura Ace 10v) Sapim C xray spaakjes ofzo? 1,35 ongv. p/stuk
om als trainingswiel te gebruiken? of evt. vervangend wiel bij wedstrijden

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 18 feb 2006 22:15

een velg kost 55 euro
Excuse me while I kiss the sky

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 feb 2006 01:30

op het weight weenies forum is ook over deze velg een discussie gaande:
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=13250
(naar gewicht meer gericht)
ff wat berekent
Velg € 55,00 If you go CX ray sapim spokes € 1,65 for a spoke 64 sapim CX ray spokes is 278gr claimed if im right (the Sapim standard is € 0,39 64 spokes = 360 claimed) if you go for the 28 version price CX ray spokes: € 46.20 for a wheel if you go for the 32 version price CX ray spokes: € 52.80 for a wheel if you go for the 28 version price standard spokes: € 10.92 for a wheel if you go for the 32 version price standard spokes: € 12.48 for a wheel maar zijn deze spaken te gebruiken?
waar zal de prijs opuit komen (als ik ze laat spaken, enkeld achterwiel) + body, naaf + quickrelease
Doeleind voor mij met gebruik: Trainingswiel, reserve wedstrijden

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2006 12:10

Hou het geld van CX-ray spaken gewoon in je zak. Ik zou er Dt competition / Sapim Race in doen, het is toch maar een trainingswiel. Revo's of laser moet ook wel kunnen, maar is lastiger met bouwen en later richten (is ook ietse pietsje duurder). Om de keuze nog lastiger te maken kan je natuurlijk ook drive-side comp spaken en non-driveside revo's .
Wat bedoel je met een body? Als je een naaf koopt zit de body er gewoon al op. Spaken zal wel lastig zijn om iemand te vinden. Als je gewoon 3 over kruis spaakt kan je zelf de spaken er wel insteken met behulp van Sheldon Brown site. Als je dan 1 van de vaders van je ploeggenoten lief aan kijkt zal die misschien de boel wel op spanning voor je willen zetten. Je kan het ook zelf proberen, maar dan heb je een aardige kan dat je met krom wiel eindigt. Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 19 feb 2006 13:28

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Februari 2006
... Maar als je zelf wilt leren zul je gewoon een keer moeten proberen. Als je zelf gaat spaken doe het dan met Competition of Race en niet met Cx-ray of revo's, want het is al moeilijk genoeg.

@Amclassic
ik zou juist denken dat het met een platte spaak gemakkelijker gaat omdat deze beter plooit ter hoogte van de kruising en zich dus makkelijker "zet" dan een ronde spaak ?

motta
Motta

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2006 14:22

Maakt echt niet uit dat het makkelijker gaat doordat die spaken plat zijn, ronde spaken glijden ook prima over elkaar. Alleen door het kleine oppervlak in het midden van de spaak krijg je wat moeilijkheden. Bijkomend is dat je CX-rays tijdens richten recht moet houden met sleuteltje. Hoe het precies natuurkundig/werktuigbouwkundig in elkaar zit weet ik niet, ik studeer geen wb maar el. (elektrotechniek)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie