frambreuk trek madonne 5.2
danny1407 schreef:Ik moet de eerste verkoper die garantie geeft op gebruikersschade nog tegenkomen.
Als ik de foto bekijk en ik ben geen expert, of wil ik TS in twijfel trekken, maar slechts mijn begrip voor Trek uitleggen....zou ik hier eerder chainsuck o.i.d. vermoeden gezien de positie en de vorm van de schade.
De beschermende sticker op de chainstay is zelfs gescheurd.
Dat is volgens mij nooit uit te leggen als gevolg van een carbon buis die onder een sticker is gebroken.
Edit: niet goed te zien...maar zo op de gok zou chainsuck helemaal niet gek zijn gezien de (vermoedelijke) staat van het binnenblad
+1: Ik denk nl. het volgende: Bij het terugschakelen van groot naar klein is de ketting met een flinke klap tegen de achtervork gekomen.
zo makkelijk breekt dat niet hoor .
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof ook niet dat chainsuck zo'n breuk kan veroorzaken.
Die plek zit daarvoor ook te ver van het buitenblad af,
met te weinig omringende (lak)schade.
Die plek zit daarvoor ook te ver van het buitenblad af,
met te weinig omringende (lak)schade.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Gek dat veel mensen het voor de producent opnemen hier, alleen maar op basis van een foto.
ze gaan zelfs al allerlei redenen verzinnen als chainsuck. wat geen logische verklaring is. ik denk dat de schade aan de crank net zo goed kan zijn ontstaan als gevolg van de breuk tijdens een beklimming. ik kan me daar wel wat bij voorstellen, als je ineens uit balans bent gebracht door een breuk in je frame.
verder geeft klimmer aan dat het een bekend probleem is bij trek. hoop dat het opgelost wordt door de Dealer.
ze gaan zelfs al allerlei redenen verzinnen als chainsuck. wat geen logische verklaring is. ik denk dat de schade aan de crank net zo goed kan zijn ontstaan als gevolg van de breuk tijdens een beklimming. ik kan me daar wel wat bij voorstellen, als je ineens uit balans bent gebracht door een breuk in je frame.
verder geeft klimmer aan dat het een bekend probleem is bij trek. hoop dat het opgelost wordt door de Dealer.
-
- Forum-lid
timper schreef:zo makkelijk breekt dat niet hoor .
+1
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gewoon een kwestie van 1+1=2. Het verhaal is op z'n minst niet volledig en de liggende achtervork breekt echt niet spontaan door midden.
Chainsuck is echt niet de oorzaak, dan is de vork dichter direct bij de bladen beschadigd. Daarnaast heb je dan, zoals iemand al aangaf, heel veel oppervlakte schade. Terwijl dit een zeer nette breuk is.
Chainsuck is echt niet de oorzaak, dan is de vork dichter direct bij de bladen beschadigd. Daarnaast heb je dan, zoals iemand al aangaf, heel veel oppervlakte schade. Terwijl dit een zeer nette breuk is.
-
- Forum-lid HC
in eerste instantie zou ik op die plek ook denken aan valschade (kan al eerder gebeurd zijn), een keer eerder een frame tegengekomen dat op die plek gebroken is (Colnago master) maar dit kwam omdat colnago het nodig vond om op die plek de framenaam in te ponsen en zo een potentiële breukplek veroorzaakte.
Als de producent nee zegt tegen jouw garantieclaim dan ligt het eerste (half?) jaar de bewijslast bij hen en daarna bij de koper en dat wordt gewoon lastig aantonen.
Als de producent nee zegt tegen jouw garantieclaim dan ligt het eerste (half?) jaar de bewijslast bij hen en daarna bij de koper en dat wordt gewoon lastig aantonen.
Als het niet zo wil lukken met de garantie via de fm kun je misschien eens een foto van de breuk plaatsen op facebook van Trek. Heb daar al meer mensen gezien die niet verder kwamen via de normale kanalen en wel geholpen werden door Trek toe ze daar een foto plaatsten.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012