BINNENKABEL-INBUSKNELBOUT CAMPA DELTAREM
Dat inbusknelboutje heeft een afwijkende inbusmaat. Aan zo'n inbussleutel is moeilijk te komen, ik heb hem in ieder geval niet, zal wel een Engelse maat zijn. Als alternatief gebruik TORX-20-bitje, gaat prima. Compleet setje uit de 5Euro-bak bij de bouwmarkt. Vraag blijft of het nu echt inbus is of niet. Wie weet het?
Hoi,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Niet meer nodig: het is een 3.5 imbus zie ook:
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 18 Februari 2006
Hoi,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
Ik beweer juist dat een inbus 3,5 moeilijk te krijgen is. Alles is te krijgen oke. Maar waarom moeilijk doen als T20 prima past.
Hoi,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
Ik beweer juist dat een inbus 3,5 moeilijk te krijgen is. Alles is te krijgen oke. Maar waarom moeilijk doen als T20 prima past.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 Februari 2006
Niet meer nodig: het is een 3.5 imbus zie ook:
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html
Sharkman,
Ik heb die roadtest al begin vorig jaar geraadpleegd. Ik wist dat die inbussleutel een probleem zou opleveren. Ik heb 3 fietsen met Deltaremmen, dus dan weet je het wel. Een T-20 is dus zo gek nog niet. Ik begrijp trouwens niet waarom je destijds bij aanschaf niet zo'n passend inbussleuteltje erbij geleverd kreeg. Misschien wel, ik heb in het verleden nog nooit een nieuwe set gekocht. Veel te duur.
Niet meer nodig: het is een 3.5 imbus zie ook:
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html
Sharkman,
Ik heb die roadtest al begin vorig jaar geraadpleegd. Ik wist dat die inbussleutel een probleem zou opleveren. Ik heb 3 fietsen met Deltaremmen, dus dan weet je het wel. Een T-20 is dus zo gek nog niet. Ik begrijp trouwens niet waarom je destijds bij aanschaf niet zo'n passend inbussleuteltje erbij geleverd kreeg. Misschien wel, ik heb in het verleden nog nooit een nieuwe set gekocht. Veel te duur.
Er zaten standaard altijd minimaal 1 en soms 2 sleuteltjes bij een set. Ik heb meerdere sets gehad en de mooiste was de "nero" met het penta (5 assen systeem). Torx is inderdaad niet gek voor nood maar je hebt veel kracht nodig en je holt de imbus zo wel snel uit.
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 19 Februari 2006
Er zaten standaard altijd minimaal 1 en soms 2 sleuteltjes bij een set. Ik heb meerdere sets gehad en de mooiste was de "nero" met het penta (5 assen systeem). Torx is inderdaad niet gek voor nood maar je hebt veel kracht nodig en je holt de imbus zo wel snel uit.
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083
Sharkman,
Gooooh! Jij kent je klassiekers. Wat betreft dat uithollen, dat klopt mijns inziens niet. Zoals je weet heeft een TORX-sleutel juist veel meer raakpunten in een gewone inbusbinnenruimte dan een standaard inbussleutel waardoor je veel meer grip hebt zonder uit te schieten en dus minder slijtage. Kost trouwens geen kracht, Torx past in dop zoveel van een dopsleutelset. Net iets geplaatst over Campa zadelsnelspanner, als het je interesseerd.
Er zaten standaard altijd minimaal 1 en soms 2 sleuteltjes bij een set. Ik heb meerdere sets gehad en de mooiste was de "nero" met het penta (5 assen systeem). Torx is inderdaad niet gek voor nood maar je hebt veel kracht nodig en je holt de imbus zo wel snel uit.
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083
Sharkman,
Gooooh! Jij kent je klassiekers. Wat betreft dat uithollen, dat klopt mijns inziens niet. Zoals je weet heeft een TORX-sleutel juist veel meer raakpunten in een gewone inbusbinnenruimte dan een standaard inbussleutel waardoor je veel meer grip hebt zonder uit te schieten en dus minder slijtage. Kost trouwens geen kracht, Torx past in dop zoveel van een dopsleutelset. Net iets geplaatst over Campa zadelsnelspanner, als het je interesseerd.