Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

BINNENKABEL-INBUSKNELBOUT CAMPA DELTAREM

alan2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:41

alan2 17 feb 2006 18:35

Dat inbusknelboutje heeft een afwijkende inbusmaat. Aan zo'n inbussleutel is moeilijk te komen, ik heb hem in ieder geval niet, zal wel een Engelse maat zijn. Als alternatief gebruik TORX-20-bitje, gaat prima. Compleet setje uit de 5Euro-bak bij de bouwmarkt. Vraag blijft of het nu echt inbus is of niet. Wie weet het? 

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 18 feb 2006 04:56

Hoi,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 18 feb 2006 09:48

Je hebt (uit mijn hoofd) een inbus 3.5 nodig (in ieder geval een halve maat). Deze zijn echt wel te krijgen via internet. bij nood zou je een 4 af kunnen slijpen.

fuego
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:25

fuego 18 feb 2006 18:25

kzal seffens ff meten op mijn delta's, maar ik weet zeker dat het een halve maat is, 2,5 of 3,5
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 18 feb 2006 20:25

Niet meer nodig: het is een 3.5 imbus zie ook:
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html

alan2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:41

alan2 19 feb 2006 22:08

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 18 Februari 2006


Hoi,
Geen idee welke delta-rem dat wel mag zijn maar vaak krijg je een Torx passing wel met een imbus los. Omgekeerd doe je beter niet.
Zo moeilijk is een T-20 sleutel nu ook weer niet te vinden.
Ciao,
 


Ik beweer juist dat een inbus 3,5 moeilijk te krijgen is. Alles is te krijgen oke. Maar waarom moeilijk doen als T20 prima past.
 

alan2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:41

alan2 19 feb 2006 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 Februari 2006


Niet meer nodig: het is een 3.5 imbus zie ook:
http://www.campyonly.com/roadtests/delta.html


Sharkman,
Ik heb die roadtest al begin vorig jaar geraadpleegd. Ik wist dat die inbussleutel een probleem zou opleveren. Ik heb 3 fietsen met Deltaremmen, dus dan weet je het wel. Een T-20 is dus zo gek nog niet. Ik begrijp trouwens niet waarom je destijds bij aanschaf niet zo'n passend inbussleuteltje erbij geleverd kreeg. Misschien wel, ik heb in het verleden nog nooit een nieuwe set gekocht. Veel te duur.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 19 feb 2006 22:39

Er zaten standaard altijd minimaal 1 en soms 2 sleuteltjes bij een set. Ik heb meerdere sets gehad en de mooiste was de "nero" met het penta (5 assen systeem). Torx is inderdaad niet gek voor nood maar je hebt veel kracht nodig en je holt de imbus zo wel snel uit.
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083

alan2
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:41

alan2 19 feb 2006 23:23

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 19 Februari 2006


Er zaten standaard altijd minimaal 1 en soms 2 sleuteltjes bij een set. Ik heb meerdere sets gehad en de mooiste was de "nero" met het penta (5 assen systeem). Torx is inderdaad niet gek voor nood maar je hebt veel kracht nodig en je holt de imbus zo wel snel uit.
met een beetje zoeken:
http://www.lambretta.net/shop/shopexd.asp?id=4083


Sharkman,
Gooooh! Jij kent je klassiekers. Wat betreft dat uithollen, dat klopt mijns inziens niet. Zoals je weet heeft een TORX-sleutel juist veel meer raakpunten in een gewone inbusbinnenruimte dan een standaard inbussleutel waardoor je veel meer grip hebt zonder uit te schieten en dus minder slijtage. Kost trouwens geen kracht, Torx past in dop zoveel van een dopsleutelset. Net iets geplaatst over Campa zadelsnelspanner, als het je interesseerd.

Plaats reactie