Specialized
@special fox: zeer mooi stuur heb je daar. Pleegt wel weer een aanslag op de bankrekening. Oh nee, dit zit standaard op de S-Works, toch?
V.w.b. een grotere maat en een kleinere toren: je hebt nu wel weinig verval van zadelhoogte naar stuurhoogte. Daar heb je natuurlijk bewust voor gekozen, maar ik ben benieuwd waarop die keuze gebaseerd is. Ga je later nog lager met je spacers? Rugproblemen? Iets anders?
V.w.b. een grotere maat en een kleinere toren: je hebt nu wel weinig verval van zadelhoogte naar stuurhoogte. Daar heb je natuurlijk bewust voor gekozen, maar ik ben benieuwd waarop die keuze gebaseerd is. Ga je later nog lager met je spacers? Rugproblemen? Iets anders?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10
Nee, ik ben een wielertoerist, mijn andere fietsen zijn inderdaad groter maar dan moest ik altijd een zeer korte stuurpen nemen, en ik heb inderdaad last van mijn rug, normaal op mijn leeftijd, 46 jaar en zittend beroep.
Het stuur zit er denk ik normaal niet op, kost 400 €, maar dan heb je wel stuur en stuurpen. Ik heb het frame los gekocht en zelf beginnen kijken hoe hem af te stellen.
En inderdaad al mijn polars, ik heb namelijk 2 mountainbikes en 3 koersfietsen zitten op mijn stuurpen, maar mijn FM zei dat het hier moeilijk ging gaan en dat je dan het mooie van de stuurpen niet meer ging zien.
Bedoeling van deze fiets om deze zomer met 12 tal toeristen vanuit Belgie naar de Mont Ventoux te fietsen, dus zeker geen koers en vandaar de spacers. Het lijkt misschien zot om zoveel geld aan een passie te spenderen, maar ik ben nu eenmaal maniakaal, deze fiets weegt 7,15 kg, mijn trek madone maar 6,7 kg( maar met Lightweichts wielen en zero gravity remmen).
Het stuur zit er denk ik normaal niet op, kost 400 €, maar dan heb je wel stuur en stuurpen. Ik heb het frame los gekocht en zelf beginnen kijken hoe hem af te stellen.
En inderdaad al mijn polars, ik heb namelijk 2 mountainbikes en 3 koersfietsen zitten op mijn stuurpen, maar mijn FM zei dat het hier moeilijk ging gaan en dat je dan het mooie van de stuurpen niet meer ging zien.
Bedoeling van deze fiets om deze zomer met 12 tal toeristen vanuit Belgie naar de Mont Ventoux te fietsen, dus zeker geen koers en vandaar de spacers. Het lijkt misschien zot om zoveel geld aan een passie te spenderen, maar ik ben nu eenmaal maniakaal, deze fiets weegt 7,15 kg, mijn trek madone maar 6,7 kg( maar met Lightweichts wielen en zero gravity remmen).
FOX
@special fox: het is je gegund hoor. Je doet er niemand pijn mee en je hebt het zelf verdiend (met een beetje hulp van het griepvirus ).
Ik begrijp dat jij ook een in verhouding kort bovenlijf hebt en langere benen, zodat je vaak moet kiezen tussen een groot frame met korte stuurpen etc. of een klein frame en een spacertoren. Ik heb dat ook en ik twijfel tussen 1 van deze 2 oplossingen voor mijn volgende fiets. Ik neig naar een iets kleiner frame en een torentje.
Ik begrijp dat jij ook een in verhouding kort bovenlijf hebt en langere benen, zodat je vaak moet kiezen tussen een groot frame met korte stuurpen etc. of een klein frame en een spacertoren. Ik heb dat ook en ik twijfel tussen 1 van deze 2 oplossingen voor mijn volgende fiets. Ik neig naar een iets kleiner frame en een torentje.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Quoten: Origineel geplaatst door Paulito op 25 Februari 2007
@Pietr: mijn zadelpen steekt ook 17 cm uit en tot nu toe zonder problemen. Heeft vlgs mij ook te maken met slooping bovenbuis. Ziet er voor mij ook natuurlijk uit. Zadelpen is carbon (ziet er in ieder geval zo uit), zat standaard bij het frame.@Iceman: nog eens teruggekeken in dit forum. Deze fiets is een andere dan degene die je in november postte. Dat was toen ook een prachtige fiets m.n. de afmontage. Wat zijn de specs van je fiets? Wielen, groep etc? Ik neem maar gemakshalve aan dat je ook een frame hebt gekocht en zelf opgebouwd hebt?
Die vorige foto betreft een s-works SL 2007
Hij is van een vriend,die deze als zgn "module" heeft aangekocht
(frame-vork-zadelpen-barmac stuur en crancksetl)
Cranckset heeft ie wel vervangen door"rotor"systeem(=met ovalen voortandwielen)
Montage berteft een sram rival groep.
@Pietr: mijn zadelpen steekt ook 17 cm uit en tot nu toe zonder problemen. Heeft vlgs mij ook te maken met slooping bovenbuis. Ziet er voor mij ook natuurlijk uit. Zadelpen is carbon (ziet er in ieder geval zo uit), zat standaard bij het frame.@Iceman: nog eens teruggekeken in dit forum. Deze fiets is een andere dan degene die je in november postte. Dat was toen ook een prachtige fiets m.n. de afmontage. Wat zijn de specs van je fiets? Wielen, groep etc? Ik neem maar gemakshalve aan dat je ook een frame hebt gekocht en zelf opgebouwd hebt?
Die vorige foto betreft een s-works SL 2007
Hij is van een vriend,die deze als zgn "module" heeft aangekocht
(frame-vork-zadelpen-barmac stuur en crancksetl)
Cranckset heeft ie wel vervangen door"rotor"systeem(=met ovalen voortandwielen)
Montage berteft een sram rival groep.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40130
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Prachtige fiets, maar idd 2 opmerkingen: de Polar zou mooier staan op de stuurpen (en dat kan!) en is die spacertoren echt nodig? Naast het feit dat het niet mooi is, vraag ik mij ook af hoe veilig het is met al die full carbon spulletjes.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 26 Februari 2007
Naast het feit dat het niet mooi is, vraag ik mij ook af hoe veilig het is met al die full carbon spulletjes.
Zou hier de veiligheid in het geding komen? Dat zal de fm toch wel vertellen als dat het geval is? Dat hoop ik dan maar.
Naast het feit dat het niet mooi is, vraag ik mij ook af hoe veilig het is met al die full carbon spulletjes.
Zou hier de veiligheid in het geding komen? Dat zal de fm toch wel vertellen als dat het geval is? Dat hoop ik dan maar.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40130
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik weet het niet, ben alleen maar hardop aan het denken. Je creert best een flinke hefboom namelijk.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 26 Februari 2007
Ik weet het niet, ben alleen maar hardop aan het denken. Je creert best een flinke hefboom namelijk.
Ik heb hierover een topic geopend in "techniek".
Ik weet het niet, ben alleen maar hardop aan het denken. Je creert best een flinke hefboom namelijk.
Ik heb hierover een topic geopend in "techniek".
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Pietr op 26 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 26 Februari 2007
Naast het feit dat het niet mooi is, vraag ik mij ook af hoe veilig het is met al die full carbon spulletjes.
Zou hier de veiligheid in het geding komen? Dat zal de fm toch wel vertellen als dat het geval is? Dat hoop ik dan maar.
Sharkman heeft hieral het volgende overgezegd in een ander topic over deze fiets: " de vorkpijp is al niet stijf en wordt op deze manier veel te zwaar belast"
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 26 Februari 2007
Naast het feit dat het niet mooi is, vraag ik mij ook af hoe veilig het is met al die full carbon spulletjes.
Zou hier de veiligheid in het geding komen? Dat zal de fm toch wel vertellen als dat het geval is? Dat hoop ik dan maar.
Sharkman heeft hieral het volgende overgezegd in een ander topic over deze fiets: " de vorkpijp is al niet stijf en wordt op deze manier veel te zwaar belast"
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 19 okt 2005 20:10
Maar als ik die spacers weg doe zit ik veel te diep en dat gaat niet voor mijn rug. Qua druk , ik neem mijn fiets nooit in de beugels, kan niet door rugproblemen, dus ik denk dat de druk wel wat minder is als je het stuur bovenaan neemt. Ik ben 180 cm lang maar inderdaad met 87,5 cm beenlengte wat veel is. Al mijn andere fietsen zijn groter maar ik wilde eens het verschil voelen met een kleiner frame en toch een redelijke stuurpen. Nu is die 11 cm, maar van mijn Trek 7,5 cm en mijn Scandium fiets 9 cm. En ook dat is niet erg mooi en minder wendbaar. Ik zit nu met verschil tussen zadel en stuur van 10 cm. Als ik die spacers weg doe zit ik veel te diep, en trouwens ik ben 46 jaar en tot voor 3,5 jaar geleden had ik nog nooit op een koersfiets gezeten, ik ben dus enkel een gepassioneerd toerist en voor mij zien die spacers er niet lelijk uit.
FOX
@fox: ik heb hetzelfde: 186 cm met een binnenbeenlengte van 92.6 cm. Ook ik zit dus erg diep als ik geen spacers gebruik. Op mijn huidige fiets (Ridley Aedon 58 cm cc - 62 cm ct) heb ik 6 cm spacers zitten. Erg veel en optisch verdient het niet de schoonheidsprijs. Ik ben vorig jaar begonnen met toeren (eigenlijk ben ik een hardloper, eh... jogger) en ik heb er veel plezier in. Mijn stuurpen is nu 110 mm, maar ik vind dat ik nu veel te gestrekt zit. Ik wil 1 spacer van 15 mm verwijderen, een iets kortere stuurpen nemen en die schuin omhoog laten wijzen. Dan zit ik iets hoger en korter en het ziet er iets beter uit. Ik kom nooit onder in de beugels, daarom overweeg ik af en toe zelfs nog om mijn racestuur te vervangen door een flatbar met bar-ends.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
ik weet niet hoe het bij de Tarmac SL zit maar bij mijn Tarmac mocht er niet meer dan 4cm spacer gezet worden op de carbonnen vorkbuis.
Dus toch een beetje opletten met kleine frames en torentjes
Eric B
Dus toch een beetje opletten met kleine frames en torentjes
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL