Sportbril opsterkte
ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen last heb van beslaan zou misschien kunnen komen dat ik de maat L heb, toen ik m kocht was er geen maat S en L zat gewoon lekker.. eigenlijk past S beter maar deze L heeft dus wel wat meer ruimte.. mijn bril beslaat alleen als ik even stop met fietsen (stoplicht o.i.d.) maar als ik weer begin is het binnen 'n paar seconden weer weg.
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door lancev7 op 12 Februari 2006
wel geprobeerd maar was niet mogelijk.. wel te maken maar gaf niet hetzelfde zichtsvermogen als 'n bril slechts 70%... zou evt. wel kunnen omdat het 'enkel' met fietsen is maar toch..
Welke lenzen heb je dan geprobeerd? Harde of zachte? Ik heb ook met [gewone] bril op sterkte gefietst en met cilindrische maandlenzen en tegenwoordig met harde lenzen. Maar dan heb je wel weer sneller last van stofjes.
wel geprobeerd maar was niet mogelijk.. wel te maken maar gaf niet hetzelfde zichtsvermogen als 'n bril slechts 70%... zou evt. wel kunnen omdat het 'enkel' met fietsen is maar toch..
Welke lenzen heb je dan geprobeerd? Harde of zachte? Ik heb ook met [gewone] bril op sterkte gefietst en met cilindrische maandlenzen en tegenwoordig met harde lenzen. Maar dan heb je wel weer sneller last van stofjes.
Mijn fiets is bezeten!
Wat ik zoek is een fietssportbril met lenzen. De Rudy Project vind ik erg duur.
Verder ben ik bang voor beslaan. Ik lees hier dat het ook gebeurd dus ik twijfel nog. Wie heeft ervaring met het dragen van lenzen en dan met name met slecht weer. Normaal draag ik een bril met multivocale glazen.
Verder ben ik bang voor beslaan. Ik lees hier dat het ook gebeurd dus ik twijfel nog. Wie heeft ervaring met het dragen van lenzen en dan met name met slecht weer. Normaal draag ik een bril met multivocale glazen.
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 16 Februari 2006
bril 179 euro, 27 euro inklik montuurtje... tis prijzig maar ideaal.
En daar komen dan nog de door je opticien op sterkte geslepen glazen bij, laten we even zeggen 60 euro. Da's dan totaal 266 euro. Geen kattepis...
bril 179 euro, 27 euro inklik montuurtje... tis prijzig maar ideaal.
En daar komen dan nog de door je opticien op sterkte geslepen glazen bij, laten we even zeggen 60 euro. Da's dan totaal 266 euro. Geen kattepis...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
BBB is veruit het goedkoopste, voor 50 euro heb je bril + montuur voor glazen op sterkte + 3 setjes glazen. De bril is minder mooi en wat minder qua materialen dan Rudy Project enzow, maar ja de prijs is heel wat leuker. Voor mijn smalle hoofd is BBB te breed..
Heb laatst info gevraagd bij optieker ivm de EvilEye, inserts voor dubbel zicht niet mogelijk. Ze opperde de mogelijkheid van zachte lenzen die nog helemaal niet optimaal zijn, maar misschien toch voldoende voor fietsen. Mogelijkheid tot lenzen voor éénmalig gebruik, ofwel meer duurzaam. Iemand ervaring ?