Sportbril opsterkte
Ik heb zelf ook een m-frame op sterkte genomen.
Het is idd erg prijzig waar werd ziek dat bij rgeen of kou mijn bril besloeg.
Dus er even kgeloof 430 eutjes tegenaan gegooid en t bevalt super. Ook voor in de auto natuurlijk of de wintersport!
Daarnaast ook meer even verzekerd tegen schade en diefstal.
Het is idd erg prijzig waar werd ziek dat bij rgeen of kou mijn bril besloeg.
Dus er even kgeloof 430 eutjes tegenaan gegooid en t bevalt super. Ook voor in de auto natuurlijk of de wintersport!
Daarnaast ook meer even verzekerd tegen schade en diefstal.
pas op! paaltje!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik heb de BBB maar gebruik het sterkte deel niet meer. Het bevalt me voor geen meter. Ik denk dat de glazen te rond en bol zijn zodat het zicht vervormd word. Ik werd gewoon duizelig van die bril en dan te bedenken dat ik hem speciaal had aangeschaft voor de Salzkammergut trophy. Daar doe je dusdanig lang over dat je haast (in mijn geval) geen lenzen kan dragen!Ik heb die bril vervloekt , beslaan in de klim en in de afdaling had ik geen goed zicht echt vreselijk. De adidas en oakley schijnen wel heel goed te zijn maar kosten VEEEEL meer.Maar ja als je geen lenzen wilt dragen is het toch te overwegen.In Rotterdam Alexanderpolder aan het Samuel Esmeijerplein zit een goede opticien (Jean Swanborn optiek) die kan je goed helpen met een juiste sportbril.Succes
ik heb mij onlangs de BBB Powerview aangeschaft, kosten:
-BBB Powerview met 3 setjes glazen: EUR 70.00
-1 setje gelspen krasvrije glazen: EUR 86.00 (normaal ipv krasvrij was 48 euro) glazen declareer ik gewoon bij mijn zorgverzekeraar.
Ervaringen
+ glazen zijn makkelijk te verwisselen en krassen niet
+ makkelijk schoon te maken
+ zelfs met -7 en -5.5 worden de optische glazen nie tdicht door het kleine (dichtbij de ogen geplaatste) glasoppervlak
+ BBB glazen schermen de ogen goed af tegen wind en regen
+/- even wennen is wel dat de optische glazen iets dichterbij elkaar zijn geplaatst dan bij een normale bril, maar dat went vrij snel
- beslaan van glazen (het oppervlak tussen optisch en normale glazen) door temperatuur verschillen van buitenlucht en adem. Ben nog aan het kijken of daar geen spray voor is.
ik gebruik de bril trouwens voor hardlopen en fietsen
-BBB Powerview met 3 setjes glazen: EUR 70.00
-1 setje gelspen krasvrije glazen: EUR 86.00 (normaal ipv krasvrij was 48 euro) glazen declareer ik gewoon bij mijn zorgverzekeraar.
Ervaringen
+ glazen zijn makkelijk te verwisselen en krassen niet
+ makkelijk schoon te maken
+ zelfs met -7 en -5.5 worden de optische glazen nie tdicht door het kleine (dichtbij de ogen geplaatste) glasoppervlak
+ BBB glazen schermen de ogen goed af tegen wind en regen
+/- even wennen is wel dat de optische glazen iets dichterbij elkaar zijn geplaatst dan bij een normale bril, maar dat went vrij snel
- beslaan van glazen (het oppervlak tussen optisch en normale glazen) door temperatuur verschillen van buitenlucht en adem. Ben nog aan het kijken of daar geen spray voor is.
ik gebruik de bril trouwens voor hardlopen en fietsen
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Mits je geen extreme afwijking aan je ogen hebt kan je gewoon bij een FM een BBB of bijv een Rudy Project bril kopen met inzet stukje. Dit inzetstukje neem je mee naar Hans Anders en daar laat je je ogen doormeten als dat nog nodig is en dan maken ze glazen voor je en die stoppen ze in het inzetmontuur en jij bent klaar. Je kan de glazen ook bij een dure opticien laten maken, maar dan ben je gewoon 2x zoveel kwijt en niets meer opgeschoten.
Waar je voor Oakley's op sterkte moet zijn zou ik niet weten.
Waar je voor Oakley's op sterkte moet zijn zou ik niet weten.
Ik zou hier even willen vragen aan iedereen die geen lenzen kan/wil dragen waarom ?Ik probeer al een hele tijd lenzen te vinden die ik bij het sporten kan dragen maar ik heb altijd problemen met rode ogen en irritatie.M frame gaat niet omdat ze die inserts niet maken met de hoge cilinderwaarde die ik nodig heb. Laseroperatie gaat om dezelfde reden ook niet. Enige "voordeel" dat ik heb: zonder bril blijk ik nog zo slecht niet te zien. Ik heb reeds verschillende wedstrijden en trainingen afgewerkt zonder bril of lenzen.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Maart 2007
Mits je geen extreme afwijking aan je ogen hebt kan je gewoon bij een FM een BBB of bijv een Rudy Project bril kopen met inzet stukje. Dit inzetstukje neem je mee naar Hans Anders en daar laat je je ogen doormeten als dat nog nodig is en dan maken ze glazen voor je en die stoppen ze in het inzetmontuur en jij bent klaar. Je kan de glazen ook bij een dure opticien laten maken, maar dan ben je gewoon 2x zoveel kwijt en niets meer opgeschoten.Waar je voor Oakley's op sterkte moet zijn zou ik niet weten.
Kun je mij dan eens zeggen bij welke BBB bril er een inzetstuk zit?
Mits je geen extreme afwijking aan je ogen hebt kan je gewoon bij een FM een BBB of bijv een Rudy Project bril kopen met inzet stukje. Dit inzetstukje neem je mee naar Hans Anders en daar laat je je ogen doormeten als dat nog nodig is en dan maken ze glazen voor je en die stoppen ze in het inzetmontuur en jij bent klaar. Je kan de glazen ook bij een dure opticien laten maken, maar dan ben je gewoon 2x zoveel kwijt en niets meer opgeschoten.Waar je voor Oakley's op sterkte moet zijn zou ik niet weten.
Kun je mij dan eens zeggen bij welke BBB bril er een inzetstuk zit?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10901
GELEVERD MET 3 PAAR LENZEN!>Sportbril voor brildragers!>De adapter met geslepen lenzen klikt u in de bril (uw opticien kan de adapter voorzien van geslepen lenzen op sterkte)>Onbreekbare lenzen, 100% bescherming tegen UV-licht>Grilamid frame>Flexibele brilpootjes>Rubberen neusstuk>Geleverd in een luxe brilkoker
GELEVERD MET 3 PAAR LENZEN!>Sportbril voor brildragers!>De adapter met geslepen lenzen klikt u in de bril (uw opticien kan de adapter voorzien van geslepen lenzen op sterkte)>Onbreekbare lenzen, 100% bescherming tegen UV-licht>Grilamid frame>Flexibele brilpootjes>Rubberen neusstuk>Geleverd in een luxe brilkoker