Dit zadel kwam ik toevallig tegen na wat 'geGoogle'.De Tioga Spyder.
140gr, en volgens de maker een stuk comfortabeler dan de meeste andere lichte zadels. Het zadeldekje is gemaakt van een materiaal waar carbonvezels in zijn verwerkt, en de rails van holle CrNi buis. Door de uitsparingen in het dek, en de relatief lange rails zou het zadel zeer schokabsorberend moeten zijn. Te koop voor onder US$100.Helaas kan ik geen ervaringen met dit zadel vinden op Internet.Het ziet er in ieder geval vrij spectaculair uit.
http://www.tiogausa.com/spyder.html
Tioga Spyder
als je er maar niet met je velletje tussenkomt
OP het eerste gezicht vind ik het er niet zo comfortabel en stevig uitzien.
Maar er zal wel over nagedacht zijn.
In de jaren 70 werd ook van alles uitgeboord uit het oogpunt van gewichtsbesparing.
OP het eerste gezicht vind ik het er niet zo comfortabel en stevig uitzien.
Maar er zal wel over nagedacht zijn.
In de jaren 70 werd ook van alles uitgeboord uit het oogpunt van gewichtsbesparing.
Niet zeuren maar rijden
-
- Forum-lid
TVR T350:
Ook een paar gaatjes
Ook een paar gaatjes
be Special, ride a Special
-
- Forum-lid
Ik geloof niet echt in dat Tioga zadel. Ziet er onzettend cheap-ass uit, volgens mij is het gewoon plastic waar ze mss 1 carbonvezeltje ingekwakt hebben zodat ze de term "carbon" kunnen gebruiken. Goedkope stalen rails eronder en klaar.
Vind hem ook bijzonder lelijk, persoonlijk.
Vind hem ook bijzonder lelijk, persoonlijk.
Ik vind bovenstaand zadel er niet mooi uitzien (kwestie van smaak). Van het extra comfort t.g.v. de constructie ben ik ook niet overtuigd.
Als je voor licht gaat zou ik onderstaand zadel eens bekijken. De combi zwart/zilver staat mooi bij je fiets (ook in gewoon carbon kleur zonder wit te verkrijgen). Wel ietsje duurder dan de Tioga.
Als je voor licht gaat zou ik onderstaand zadel eens bekijken. De combi zwart/zilver staat mooi bij je fiets (ook in gewoon carbon kleur zonder wit te verkrijgen). Wel ietsje duurder dan de Tioga.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.