heb me laten uitmeten en zou lengte moeten winnen op een tekorte bovenbuis, advies was om een langere stuurpen van 135 mm te nemen en een stuur met een langere bovenbocht (of hoe noem je dat) nl. 160mm center tot remgreep (is nu 135 mm).
Kent iemand een merk en reeks waarmee ik dit kan bekomen?
Volgens FM kan dit alleen met FSA rd 300 en zijn de actuele stuurpennen alleen per cm te bekomen dus 130 en 140 mm
grotere stuurbocht
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door woezie op 08 Februari 2006
heb me laten uitmeten en zou lengte moeten winnen op een tekorte bovenbuis, advies was om een langere stuurpen van 135 mm te nemen en een stuur met een langere bovenbocht (of hoe noem je dat) nl. 160mm center tot remgreep (is nu 135 mm).
Kent iemand een merk en reeks waarmee ik dit kan bekomen?
Volgens FM kan dit alleen met FSA rd 300 en zijn de actuele stuurpennen alleen per cm te bekomen dus 130 en 140 mm
Hallo,
VInd ik maar merkwaardig advies: en een langere stuurpen en een diepere bocht in je stuur?
Ipv van een 135mm neem je dan gewoon een 140mm en hou je je huidig stuur. Een 140mm stuurt dan toch even anders dan bv. een 100mm, hoor.
Hoe groot is dat frame nu en wat had het eigenlijk moeten zijn?
Ciao,
heb me laten uitmeten en zou lengte moeten winnen op een tekorte bovenbuis, advies was om een langere stuurpen van 135 mm te nemen en een stuur met een langere bovenbocht (of hoe noem je dat) nl. 160mm center tot remgreep (is nu 135 mm).
Kent iemand een merk en reeks waarmee ik dit kan bekomen?
Volgens FM kan dit alleen met FSA rd 300 en zijn de actuele stuurpennen alleen per cm te bekomen dus 130 en 140 mm
Hallo,
VInd ik maar merkwaardig advies: en een langere stuurpen en een diepere bocht in je stuur?
Ipv van een 135mm neem je dan gewoon een 140mm en hou je je huidig stuur. Een 140mm stuurt dan toch even anders dan bv. een 100mm, hoor.
Hoe groot is dat frame nu en wat had het eigenlijk moeten zijn?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
mijn kader is slooping zadelbuis 53 c-c, bovenbuis 55 c-c, stuurpen 100 mm en bocht tov 125 mm naar remgreep.
Na meting zou het als volgt moeten zijn:
stuurpen 160 mm met huidige stuur.
Vermits deze optie een slecht stuurgedrag zou geven, werd de optie genomen van een stuurpen van 135 met een verlengde bocht met 25 mm tov het huidige stuur dus 160 mm van center bocht tot remgreep.
Na meting zou het als volgt moeten zijn:
stuurpen 160 mm met huidige stuur.
Vermits deze optie een slecht stuurgedrag zou geven, werd de optie genomen van een stuurpen van 135 met een verlengde bocht met 25 mm tov het huidige stuur dus 160 mm van center bocht tot remgreep.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb het idee dat er weer een klungel fietsenmaker aan het werk is geweest. Want als het met een 160 mm pen niet goed stuurt, dan stuurt het toch waarschijnlijk op je shifters net zo slecht als je het stuur gaat verlengen. Want je hebt dan immers hetzelfde probleem dat je met je handen te ver naar voren zit ten opzichte van je voornaaf.
Is die bovenbuis wel goed gemeten? Is ie horizontaal gemeten of gewoon langs de buis? Je moet hem iig horizontaal meten.
Als je lekker wilt fietsen zul je waarschijnlijk gewoon een nieuw frame moeten kopen wat 2 maten groter is. Want een stuurpen van 140 mm die 2 cm tekort is is wel heel erg extreem.
Is die bovenbuis wel goed gemeten? Is ie horizontaal gemeten of gewoon langs de buis? Je moet hem iig horizontaal meten.
Als je lekker wilt fietsen zul je waarschijnlijk gewoon een nieuw frame moeten kopen wat 2 maten groter is. Want een stuurpen van 140 mm die 2 cm tekort is is wel heel erg extreem.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Februari 2006
Ik heb het idee dat er weer een klungel fietsenmaker aan het werk is geweest. Want als het met een 160 mm pen niet goed stuurt, dan stuurt het toch waarschijnlijk op je shifters net zo slecht als je het stuur gaat verlengen. Want je hebt dan immers hetzelfde probleem dat je met je handen te ver naar voren zit ten opzichte van je voornaaf.
Is die bovenbuis wel goed gemeten? Is ie horizontaal gemeten of gewoon langs de buis? Je moet hem iig horizontaal meten.
Als je lekker wilt fietsen zul je waarschijnlijk gewoon een nieuw frame moeten kopen wat 2 maten groter is. Want een stuurpen van 140 mm die 2 cm tekort is is wel heel erg extreem.
Hoi,
Waarschijnlijk? Zeg gerust maar vast en zeker.
Of hij heeft kompleet verkeerd gemeten of dat frame is nu al zo klein dat er nauwelijks mee te rijden valt.
Komt daar dan nog bij dat je ook een oelewapper van een zadelpen hebt zwaaien die nog onder een foute hoek zal staan in verhouding tot je lengte.
Begin alvast maar te sparen,
Ik heb het idee dat er weer een klungel fietsenmaker aan het werk is geweest. Want als het met een 160 mm pen niet goed stuurt, dan stuurt het toch waarschijnlijk op je shifters net zo slecht als je het stuur gaat verlengen. Want je hebt dan immers hetzelfde probleem dat je met je handen te ver naar voren zit ten opzichte van je voornaaf.
Is die bovenbuis wel goed gemeten? Is ie horizontaal gemeten of gewoon langs de buis? Je moet hem iig horizontaal meten.
Als je lekker wilt fietsen zul je waarschijnlijk gewoon een nieuw frame moeten kopen wat 2 maten groter is. Want een stuurpen van 140 mm die 2 cm tekort is is wel heel erg extreem.
Hoi,
Waarschijnlijk? Zeg gerust maar vast en zeker.
Of hij heeft kompleet verkeerd gemeten of dat frame is nu al zo klein dat er nauwelijks mee te rijden valt.
Komt daar dan nog bij dat je ook een oelewapper van een zadelpen hebt zwaaien die nog onder een foute hoek zal staan in verhouding tot je lengte.
Begin alvast maar te sparen,
Snobisme is een dure hobby...
Ik denk ook dat je het beste een nieuw frame kan kopen, maar anders is misschien het Syntace VRO systeem wat voor jou. Bij de L kan je varieren tussen 110 en 160 mm. Syntace heeft overigens ook lengte 135 mm van hun 'normale' stuurpen.
J.
J.
ben niet bij een fm geweest wel bij bullen gerard een gerenomeerd persoon in belgie die veel afweet van positionering op een fiets.
Heeft me nagemeten en fiets afgesteld met huidig materiaal waar uit bleek dat ik 6 cm tekort zat. twee opties: nieuw frame of aanpassing zoals boven beschreven.
heb me stuur fsa rd 300 en een stuurpen van 130 aangeschaft. zit nu veeeeel confortabeler en van sturen geen probleem
ben tevreden.
Heeft me nagemeten en fiets afgesteld met huidig materiaal waar uit bleek dat ik 6 cm tekort zat. twee opties: nieuw frame of aanpassing zoals boven beschreven.
heb me stuur fsa rd 300 en een stuurpen van 130 aangeschaft. zit nu veeeeel confortabeler en van sturen geen probleem
ben tevreden.