Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ventieldopjes

tiest
Forum-lid HC

tiest 08 feb 2006 16:29

Mijn ventieldopkes voor op de mountainbike (aangepaste) kroontjes en op de racefiets bling bling raketjes. 

rolandt
Forum-lid

rolandt 19 apr 2006 15:22

Quoten: Origineel geplaatst door Christopher op 06 Februari 2006

Ik kwam een opmerking tegen van Casran tegen Amsterdam over ventieldopjes. Wat is er mis/tegen die dingen? Die vraag werd al gesteld, maar een antwoord kwam ik niet tegen...

Ik denk dat het enige bevredigende antwoord van zombie kwam: ze zijn alleen erg handig bij reservebandjes..ze beschermen het rubber tegen de scherpe punt van het ventiel. Enig ander nut van die dopjes kan ik niet verzinnen... Bij mij komen ze er in ieder geval niet meer op; ze zitten eigenlijk alleen maar in de weg.

casran
Forum-lid HC

casran 21 apr 2006 01:14

Het kan er bij mij niet in... Bora's kopen en de ventieldopjes erop laten:

Doet er me aan denken dat ik morgen Bora Ultra's ga afhalen in de winkel.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 apr 2006 01:21

Enigste waarvoor ik kan verzinnen dat die dopjes goed zijn is op een reserve band die strak opgerold zit. Dan weet je iig zeker dat het ventiel geen gaatje kan prikken in de band.
Foto's Casran
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chaingang
Forum-lid

chaingang 12 nov 2006 10:12

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 Februari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Bandit op 08 Februari 2006

Tja, en als je er dan geen dopje op hebt, dan kan er met het leeg laten lopen vuil in je ventiel komen, en dan sluit het dus niet meer 100% af; dan moet je dus bandje wisselen. Ik heb mijn (gele) conti-dopjes er gewoon mooi op zitten.

Dat kan dus niet hé... als je lucht naar buiten laat ontsnappen, moet het wel een heel hardnekkig vuiltje zijn dat ertegenin gaat.
Weet je dat je met je ventiel gewoon open kan fietsen? Die dingen zijn zo ontworpen dat de lucht er door de druk gewoon niet naar buiten uitkan!Er bestaan bepaalde ventielverlengers voor carbonvelgen waarbij binnenin je ventiel permanent open staat. Logisch ook, want door de druk binnenin sluit de luchtkamer zit af; ga je deze oppompen, dan schiet het "vlotje" naar binnen en kan er lucht bij. Hier onderaan zie je zo'n ventielverlenger:

En kan de lucht er eveneens uit!! Heb juist carbon wielen van Hed gekocht en moet dus ook met ventielverlengers werken. Tijdens het oppompen gaat er zowel lucht in als uit de band. Met eruit bedoel ik als men een opwaartse beweging doet met de voetpomp, waarbij hierdoor geen lucht in de binnenband gepomt word. De ventielverlengers die ik heb zijn gewoon holle buisjes die men op het ventiel draait. Waarschijnlijk zijn deze niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 13 nov 2006 10:53

Quote: Origineel geplaatst door TiesT op 08 Februari 2006
Mijn ventieldopkes voor op de mountainbike (aangepaste) kroontjes en op de racefiets bling bling raketjes.
Die zien er wel strak uit! Waar haal je die dingen?

Plaats reactie